Nemi Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk vannlekkasje i gang og i sokkelleiligheta i slutten av mai, og det er enda ikke ferdig renovert. Elendig saksbehandler, som ikke svarer verken pr. tlf/mail ved henvendelser. Føler oss lurt av hele selskapet - STYR UNNA!!! Hvor lenge skal man vente?????? Hører ikke et pip fra den kanten. Krangler med selskapet om hva som dekkes og har fått ny takst, men ikke noen ny takstrapport tilsendt. Vi må selv ringe å mase på både snekkere, rørleggere, elektrikere og murere, selv om Nemi har engasjert et firma, som påtok seg ansvaret for å rette opp skaden. Er lei HELE GREIA! Skadeoppgjør??? Ja, si det - ikke godt å si ettersom det ikke er ferdig enda.
Plutselig en dag får jeg beskjed om at jeg ikke har forsikring på bilene mine! Ringer min agent og han skjønner ikke hvorfor til å begynne med. I mitt tilfelle så endret Nemi mnd. avdrag fra ca. 5.000,- til 9.500,- Da ble ikke fakturaen trukke ti nettbanken. De påstår de har sendt purrefakturaer pr. epost, men ikke mottatt. Agenten sier han sender meg en faktura, - betaler du den så er alt i orden. Noen timer senere så får jeg kontrabeskjed. Nemi vil ikke ha deg som kunde sier han! De har sagt opp alle forsikringene dine! Da står jeg der med uforsikret hus, biler, båt mm. Det var mange samtaler med Nemi den dagen, men de rikket seg ikke en mm. Seriøse forsikringsselskaper ville sendt mail med lesebekreftelse, SMS, eller til slutt ringt hvis det hadde gått så langt! Uten tilgang til pc, kun mobil, måtte jeg ta kontakt med annet forsikringsselskap, for jeg måtte jo forsikre mine verdier! Det løste seg først dagen etter, og da hadde jeg hvert uten forsikring i 4 døgn. Det siste døgnet var "bare" båten, som har en verdi på ca. 1 mill. Det er ikke særlig hyggelig situasjon å være oppe i. Så til Nemi "mine sider". Der står det hvem som er din kontaktperson, men han er ikke ansatt i Nemi. Det fikk jeg behørig høre fra Nemi, at han har ikke myndighet til å si at dine forsikringer er nå i orden. Med andre ord så må (burde) det stå en tekst under navnet til kontaktpersonen, "hans ord kan du ikke stole på", for selv om han sier du har forsikringene din i orden, så er det ikke sikkert! Jeg var i et område med normalt fraværende mobildekning, kun flaks gjorde at jeg fikk en tlf. om at alle forsikringer var opphørt. Dette er rett og slett uhørt! Nemi er kjøpt opp av Storebrand slik jeg har forstått dette, men stemmer det? Usikker, for min far fikk tlf. av Storebrand-forsikringsselger som kunne fortelle at Nemi er konkurs, og om han i den anledning ønsket å flytte sine forsikringer til Storebrand? Fikk forøvrig regning av staten noen dager senere på 450.- x 3 biler og 150,- for ATV. Ca. 1.500,- Denne regningen får jeg fordi Nemi ikke har rutiner som følger opp, hvis det skulle bli noe kluss. Meget skuffende kundebehandling, styr unna! Nå er vel Nemi konkurs da!?, så det er vel derfor de gir f...
Skiftet fra et allerede godt tilbud hos en konkurrent til Nemi og sparte over 100 kr per måned i ansvarsforsikring på mitt gamle vrak av en bil. Det eneste negative er at det er litt dårligere vilkår enn hos de jeg hadde før, først og fremst at bonusprosenten går kraftig ned ved uhell der forsikringen skal brukes. Men de pengene har jeg allerede spart inn.
Imøtekommende kundebehandler når jeg har forhandla om rimeligere premie.
Svarer ikke på mail eller sms, dette gjelder også kundekontakten . Får ikke svar på enkle ting og den eneste forsikringsaken jeg hadde etter mange år som kunde måtte jeg purre på mange ganger før tilbakemelding og oppgjør.
Hvis du vil unngå problemer når du har en skade, velg et annet selskap!
Greit og rimelig første året, for så og dunke på året etter. Når forsikringen øker mange mange tusen, uten at det skulle være noen grunn, tenker jeg første året kun var lokketilbud. Ønsker et selskap jeg kan være i mange år.