Storebrand Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Må melde at jeg er svært misfornøyd med skadesenteret (Møller bil) dere har avtale med og forsikringsselskapet jeg har med å gjør. Ikke bare tok det over tre uker før vi fikk sendt inn bilen, men når til og med verkstedet ikke klarer å opprettholde avtale til å levere tilbake bilen etter 5 dager som avtalt fordi de hadde bestilt feil del. De har elendig kundeservice og sa de varslet meg på forhånd om at den ikke var klar, men det gjorde de absolutt ikke. Prøvde å kontakte dem anngående status på bilen, men de svarte verken på mail eller telefon. Når jeg kom for å hente den beklagde de bare og ville ha meg ut. Hadde planer denne helgen og trengte bilen, men de tilbudet ikke noe leiebil eller detaljer eller noe annet alternativ og hastet bare med å få meg ut fordi det nærmet seg stengetid. Kommer til å skifte til et mer pålitelig forsikringsselskap i nærmeste fremtid. Udugelig skadesenter og forsikringsselskap.
Dyrere bilforsikring etter 2 år, er ikke mere å si da jeg ikke har hatt noen skade.
Mine erfaringer med storebrand er veldig dårlig. Har hatt en pågående sak i over et år pga biltyveri. Hvor de først etter 1 år og 3 mnd sender meg en mail at de mener at det er lite troverdig at den bilen har blitt stjålet!! Så sitter igjen med et billån på en bil jeg ikke har og de står på sitt!
Elendig på alt- de bare gjør alt veldig vanskelig for deg. Du får ikke svar, ikke erstatning, ikke det som du var lovet. Masse "små skrift", styr unna!!
Dette er ett selskap som lurere sine kunder. Vårt hus brannt ned for snart 3 år siden. Og dem har lurt oss fra første dag. Vi har sendt dem mail for ca 2 mnd siden for å få siste oppgjør men ikke fått svar. Vi har ringa å bedt dem svare på mail da er det en masse dritt prat. No er vi leie å blir å skaffe oss advokat og klage dem inn. Vi bytta tilbake til IF rett etter brannen. BYTT BYTT
Har alt forsikret hos Storebrand. Dette gjelder hus, innbo, barn, verdisaker osv. Meget gode på kundeservice, og enkel nettside for oversikt. Prisene øker dog mer enn normalt hvert år.
Har opplevd to ganger å bli påkjørt på p-plass siste året, begge gangene stakk synderen av. Vurderer å skifte til selskap der du ikke taper bonus for slike hendelser. 15-20 års toppbonus borte på to biler.
Storebrand har vist seg fra en ganske sjokkerende side. De gjør alt de kan for å vinne sin egen sak. De setter historien sammen til sin egen og lyver om de må. Står du i en alvorlig situasjon utnytter de dette for å kjører over deg. De opptrer i det sjulte og benytter seg av en utreder som kun stiller spørsmål som er på oppfordring fra selskapet. De tilbakeholder bevis og dokumenter for saken i mange måneder, dette fordi de vet at folk vil gi opp eller bli preget av mye kostnader i påløpende prosess. De er ekstremt dårlig på kommunikasjon når et alvorlig uhell er ute. Er du i en sak med de så ikke gi opp, Skaff deg en god advokat. Ellers vil jeg bare si STYR LANGT UNNA!!!
Har hatt en fin tid i Storebrand forsikring og aldri hatt noe problemer dersom det skulle vært noe. Ønsker egentlig ikke å bytte, men dersom det viser seg å dukke opp et rimeligere og like godt alternativ vil jeg vurdere å bytte selskap.
Det er bra med kundeservice, men litt dyrt på bilforsikring.
Jeg er frisk som en fisk uten nevneverdige helseproblemer, verken nå eller tilbake i tid. Likevel. De kontaktet legen min som opplyste dem om at jeg var plaget av hodepine for 20 år (pga melkeallergi). Dette resulterte med at de reserverer seg mot migrene og hodepine! Jeg nevnte for legen min at jeg hadde litt vondt i hoften for en stund tilbake, men mottok verken behandling eller medisin for dette, og vondten forsvant like etterpå. Nå har de reservert seg for alle hofterelaterte problemer også. Jeg var også borte fra jobb en liten periode pga sykt barn. Dette har resultert i at de reserverer seg mot stressrelaterte situasjoner....
Ingenting å klage på når det gjelder Storebrand. Har hatt et oppgjør knyttet til avbestilling av reise- fikk da rask og god behandling.
God kundeservice, og greie å ha med å gjøre også etter skade.
Jeg har betalt på en utdatert og dyr forsikring i årevis uten at Storebrand har tatt kontakt med meg og informert om nyere, bedre og rimeligere alternativer. Jeg har betalt mange, mange, mange tusen kroner til Storebrand unødvendig.
Min bil ble påkjørt av en bilfører som er kunde hos Storebrand. For å få dekket leiebil må jeg dokumentere arbeidsforhold, arbeidstid, kollektivtilbud og andre grunner til at jeg er avhengig av bil. Det burde da være tilstrekkelig at jeg har bil som er i daglig bruk, og at deres kunde har påført den skader som gjør at den ikke er kjørbar. Storebrand har riktignok bekreftet at de vil dekke kostnader til reparasjon, men siden bilen min ikke er levert til et verksted de har avtale med (den står hos merkeverksted, for skadene er såpass alvorlige at jeg kan ikke ta sjansen på et annet verksted), så må Storebrand godkjenne taksten fra verkstedet før de går med på å betale. Kommunikasjonen med Storebrand har vært ok så langt, derfor får de to stjerner.
Jeg har ikke hatt oppgjør eller krav ovenfor Storebrand, men deres ekspedittelighet med korrespondanse er upåklagelig.