Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Utrolig lang behandlingstid på min reiseforsikring, svarte ikke før jeg sendte purring og fink da heller ikke svar. Da ringte jeg dem. Endte opp med å ikke få det dekt siden gjenstanden ikke er «tapt» men mistet. Styr unna så slipper du unna mye irritasjon.
Omtalen gjelder codan som ble del av Tryg. Pris på forsikring var allerede dyrere, så økte prisen med "inflasjons påslag" uten forvarsel. Spol fram til i dag, får epost fra Codan, min forsikring er avsluttet, fra og med i dag. Ingen årsak oppgitt. Faktura var satt til avtalegiro. Sist epost mottatt var halvt år gammel, ingen sms, ingen brev i postkasse eller digipost. Ringte Storebrand, fikset samme Bilforsikring på 5min til ca.300kr billigere i måneden med 2000kr mindre i egenandel
Det er synd at Nito har flyttet forsikringsavtaler for sine medlemmer til Tryg. Ansatte ved Tryg spionerer på deg når du logger deg inn i " mine sider". De ringer deg etter og spør, så tilbyr de deg forsikringer. Når det kommer til Skadesak, bruker de alle triks for å avslå din sak. Useriøse.
Vært god kunde i 10 år. Nesten ikke skader. Premien økte med 40 %. Tilbud om 50 lapp i rabatt. Byttet selskap på dagen.
Jeg har nettopp hatt en dårlig opplevelse i Tryg forsikring relatert til behandlingsforsikringen. Jeg hadde spesielle behov/ønsker i forhold til valg av psykolog, men systemet er såpass rigid at de kun har sine faste psykologer de bruker. Dette er ikke i overensstemmelse med at de "gjør alt for å ta vare på deg" - som er forsikringens slagord. Hva gjør at Tryg forsikring kun bruker sine faste og ikke tillater kunden frihet i valget? Må si at dette er lite menneskelig! Hva med å ta kunden med på laget i sin egen behandlingsvei? Skal vi tillatte at forsikringer ikke kan utøve skjønn og medmenneskelighet i sårbare situasjoner?
Trege på telefon. Dårlig saksbehandling på tidligere skademelding
Når jeg byttet over til trygg forsikring skulle de si opp alle avtaler hos mitt daværende selskap noe som ikke ble gjort. Så da har jeg betalt dobbelt opp med forsikring på hus og innbo i lang tid før jeg fant ut av av trygg ikke hadde sagt opp avtalen som de sa de skulle gjøre. Samler opp all nødvendig informasjon om hva som jeg har måtte betale dobbelt og fikk med et skriv fra tidligere forsikringsselskap og tok da kontakt med trygg. Fikk oppnevnt en saksbehandler som skulle sjekke opp i saken snarest og ville ta kontakt med meg iløpet av noen dager. Hørte ingenting og han sluttet og svare på mail. Ringer da tilbake etter 2 uker ca og får oppnevnt en ny saksbehandler som skulle ordne opp i dette fort og sendte han også all info som var nødvendig. Hørte heller ingenting fra han og han også sluttet og svare meg på mail. Nå har det gått nærmere 2 mndr og i går ringte jeg inn og sa at dette er utrolig dårlig kundebehandling og damen på tlf svarer at nå skal det komme et svar til meg iløpet av dagen. Hørte ingenting. Dette er fullstendig uakseptabelt. Har vært kunde hos trygg lenge, men slik kundebehandling har jeg ikke sett makan til! Aldri mer. Styr unna dette selskapet.