Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Svært dyr forsikring på hus og bil i forhold til andre forsikringsselskap.
Vannskade i utleiedel. Avtalte at de skulle stille med sin avtalepartner (Recover) for å bygge opp utleiedel etter vannskade. Når arbeidet begynte å nærme seg slutten meldte Recover utleiedelen som beboelig, men arbeidet som var utført var av såpass dårlig kvalitet og ufullstendig at de måtte komme tilbake og rette opp, noe de slev var enige i. Her begynte det å ta tid, etter flere henvendelser hadde de fremdeles ikke rettet opp i arbeidet. Vi fikk ikke leid ut boligen i mellomtiden og mistet dermed opp mot 70.000 i utleieinntekter. Tryg på sin side mente at boligen var beboelig og ville ikke utbetale erstatning for tapt inntekt. De mente at det fint kunne bo noen i leiligheten selv om samtlige rom måtte males, gulv måtte rettes opp, listverk byttes ut osv.Tryg mente de ikke hadde noe med avtalepartner å gjøre. "Tryg var ikke en " byggentreprenør " kunne kundeservice fortelle. Tryg sin definisjon på beboelighet vat at de sanitære forholdene var i orden. Det vil si at du kunne lage mat og gå på do/dusje. Arogant og lite imøtekommende kundeservice. Kommer aldri til å bli kunde igjen eller anbefale dette selskapet videre.
Har utelukkende hatt positiv erfaring med TRYG. De har vært best på pris også på de fleste forsikringene mine.
Drastisk prisøkning de siste to årene uten noe skade
Økte pris med nær 70% på tre år, uten at det var oppstått skade. Da jeg klagde sa kunderådgiver at jeg burde skifte selskap
Viste ingen interesse for min spørsmål om dekning og hvilke forsikringer jeg bør ha.
Gir deg en lokkepris som varer i 1-2 år før du må ta en "krangel" med de etter at de gir deg 30-35% økning totalt på alle forsikringene. De argumenterer med at alt har blitt dyrere, at andre selskaper også setter opp prisene sine. Jeg har forsikringer andre steder også, men her har ikke forsikringen økt med så mye. Og nåde deg hvis du har brukt forsikringen din, da bruker de det for alt de kan for å forsvare prisen. Selve skadeoppgjøret har det ikke vært noen problemer med, selv om det har vært skader for småpenger det har vært snakk om. Reiseforsikringen er helt håpløs, fikk aldri noen hjelp og saken ble ikke registrert etter tap av bagasje. Måtte ty til en annen forsikring jeg hadde for å få dekt tap av bagasje. Vilkårene blir jo også dårligere og dårligere.