Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg var Tryg kunde i mange år inntil 7 år siden. Aldri mer! Vannrør går lekk i etasjeskillere og vann drypper ned i helt nyrenovert kjøkken. Takstmann mente vi hadde planlagt å renovere badet i løpet av noen år alikevel fordi "det var gammelt", så det ble kun dekket reparasjon av røret, men ikke legging av nytt gulv og membran på gulv/vegger som må til for å få det forsikringsgodkjent etter å ha revet et baderomsgulv. Senere ble bilen vår påkjørt og kondemnert (til tross for tilsynelatende liten skade). Motparten fikk skylden. Tryg ringer meg og kjøpslår om forsikringsoppgjøret mens jeg sitter og kjører bil og jeg må ta avgjørelse der og da. Ser i etterkant at de har sluppet unna med 5-6000,- i forhold til faktisk verdi på bilen. Til alt overmål selges bilen til en mekaniker på merkeverkstedet, for 12000,-. Hvorpå han lett fikser den opp og gir den til sin sønn. Dette til tross for at motpartens bil var forsikret i et annet selskap! Hvorfor prøver Tryg da å lure meg for penger? Jeg og mine etterkommere vil aldri forsikres av Tryg igjen før jeg har fått naturlig erstatning for skadene.
God dialog, effektive samarbeidspartner, rask, kontakt pr e-mail = bra.
Knall forsikringsselskap med topp service. Dessverre ikke konkurransedyktige på bilforsikring når dette ble vurdert.
Jeg synes forsikringspremien er for høy, ellers bra.
Har ikke hatt store skader men brukt reiseforsikring en gang. Positiv behandling.
Bra: måneds betaling forskudd, for dyrt tatt i betraktning at alle forsikringer er i et selskap. Grei kundeservice og raske svar på event spørsmål.
Fra første måned fikk vi purringer fra Tryg. Hva dette skyldes er fremdeles noe uklart etter gjentatte purringer i snart 8 måneder. Vi har forsøkt å kommunisere med dem (ny person hver gang) via e-post, telefon og chat. Hver gang er det en ny unnskyldning for purringene. "Systemet vårt har sendt ut purringer på giroer som ikke har nådd forfall enda, bare se bort fra det", "det må være noe galt med avtalegiroen din, hør med banken", "dere har utestående beløp grunnet endring i forsikringsavtalen" (endring i avtalen har skjedd i snitt 1 gang per måned, uten at jeg forstår hvorfor). Etter 7 måneder med gjentatte frustrasjoner trodde vi at vi endelig skulle få fred da en kundebehandler på chat (etter MYE diskusjon) ordnet opp og fortalte oss at alt nå skulle være greit. Vi skulle nå slippe mer frustrasjon. Etter kort tid kommer ny giro med purring. (Men vi vet at vi ikke har noe utestående) Min samboer ringte, da jeg hadde fått nok. Hun får høre samme reglen, helt frem til kundebehandler plutselig sier at hun må ringe opp igjen. Hun ringer så opp igjen og vil plutselig gi oss rabatter (da det viser seg at selskapet er skyldig oss penger, ikke vice versa) og at vi skal se bort fra den nye giroen. På dette tidspunkt har vi bestemt oss for å bytte selskap og blodtrykket synker. Dagen etter kommer inkassovarsel i posten. (Det må nevnes at det viser seg at mye av purregebyrene av en eller annen grunn bestod av gebyr for å få tilsendt brevgiro i post, noe vi aldri har bedt om å få, faktisk har det irritert oss, da tryg er de eneste som sender oss brev i post til tross for avtalegiro, også skal de ha godt betalt for det også) Man skal lete lenge etter verre kundebehandling. Vi har hatt 1 skade på hus (dette med villaforsikring med toppdekning) og fikk ikke skadeoppgjør i det hele tatt. Vi endte opp med å betale for skadeutbedring selv. Fantastisk forsikringsselskap som jeg ikke unner min verste fiende å stifte bekjentskap med. Jeg kunne gjerne vurdert å være uten forsikring fremfor å være kunde i Tryg. Nå håper vi på en lysere fremtid hos et annet selskap.