Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fra første måned fikk vi purringer fra Tryg. Hva dette skyldes er fremdeles noe uklart etter gjentatte purringer i snart 8 måneder. Vi har forsøkt å kommunisere med dem (ny person hver gang) via e-post, telefon og chat. Hver gang er det en ny unnskyldning for purringene. "Systemet vårt har sendt ut purringer på giroer som ikke har nådd forfall enda, bare se bort fra det", "det må være noe galt med avtalegiroen din, hør med banken", "dere har utestående beløp grunnet endring i forsikringsavtalen" (endring i avtalen har skjedd i snitt 1 gang per måned, uten at jeg forstår hvorfor). Etter 7 måneder med gjentatte frustrasjoner trodde vi at vi endelig skulle få fred da en kundebehandler på chat (etter MYE diskusjon) ordnet opp og fortalte oss at alt nå skulle være greit. Vi skulle nå slippe mer frustrasjon. Etter kort tid kommer ny giro med purring. (Men vi vet at vi ikke har noe utestående) Min samboer ringte, da jeg hadde fått nok. Hun får høre samme reglen, helt frem til kundebehandler plutselig sier at hun må ringe opp igjen. Hun ringer så opp igjen og vil plutselig gi oss rabatter (da det viser seg at selskapet er skyldig oss penger, ikke vice versa) og at vi skal se bort fra den nye giroen. På dette tidspunkt har vi bestemt oss for å bytte selskap og blodtrykket synker. Dagen etter kommer inkassovarsel i posten. (Det må nevnes at det viser seg at mye av purregebyrene av en eller annen grunn bestod av gebyr for å få tilsendt brevgiro i post, noe vi aldri har bedt om å få, faktisk har det irritert oss, da tryg er de eneste som sender oss brev i post til tross for avtalegiro, også skal de ha godt betalt for det også) Man skal lete lenge etter verre kundebehandling. Vi har hatt 1 skade på hus (dette med villaforsikring med toppdekning) og fikk ikke skadeoppgjør i det hele tatt. Vi endte opp med å betale for skadeutbedring selv. Fantastisk forsikringsselskap som jeg ikke unner min verste fiende å stifte bekjentskap med. Jeg kunne gjerne vurdert å være uten forsikring fremfor å være kunde i Tryg. Nå håper vi på en lysere fremtid hos et annet selskap.
Personlig oppfølging, forholdsvis billig men må sjekke i markedet.
- Stadig pris økning - Skuffende dårlig kundekonsulent hos Tryg Knarvik - Sender ut faktura i hytt og gevær selv om jeg har avtalegiro og det er INGEN som kan fortelle meg hva disse fakturaene er for.... - Lite å hente på at man er en langvarig kunde med lite eller ingen skade.
Snakker ikke med kunden i yrkesskadesaker, kun advokat. De hører ikke på leger eller godtar spesialistvurderinger som de har bestilt, aldri mer U Tryg. Hold dere langt unna, Har mistet alt jeg hadde før min godkjente yrkesskade i Tryg.
Jeg har ved flere anledninger kontaktet kundeservice... Der opplevde jeg lange køer og ringes ikke opp tilbake heller.
Tryg er et danskeiet forsikringsselskap som for tiden nedbemanner staben kraftig. Det har sin bakgrunn i at eierne ønsker større utbytte og at de saksbehandlere som blir igjen får mer å gjøre - og at saksbehandlingen tar lenger tid. Tryg spekulerer bevisst i at folk etter hvert resignerer, at advokater blir lei av å purre og at man til slutt - i beste fall - tar til takke med en lavere erstatning. Jeg ble påkjørt bakfra i min bil av en Tryg-kunde. Min bil ble totalvrak - jeg våknet opp på sykehus og har i ettertid hatt konstante nakke og ryggplager. Tryg har i løpet av 15 måneder utbetalt meg hele 10.000 kroner. Noen oppnevnt nevrolog til undersøkelse har jeg ikke hørt fra. LIGG UNNA DETTE FORSIKRINGSSELSKAPET!
Selskapet er greit bortsett fra store prisøkninger hvert år.