Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har hatt en pågående skadesak på ett kjøretøy siden mars 2020 med innbrudd og skadeverk og eneste Tryg vil dekke er ny rute og min egenandel, men eg sitter igjen med en bil som ikke er fungsjonibel pga fuktskade
Flykter fra Tryg snrarest. Forsikring agent sa noe annet når de selger, men når man havnet i ulykke så sier kundebehandler noe annet. Det er ikke trygg i Tryg !
Dyre forsikringer og liten vilje til å diskutere lavere forsikringspremie.
Ingen skader, derfor ingen erfaring. Jeg ber om ny pris hvert 3. år. Synes jeg betaler for mye.
Tar kontakt på chat angående faktura, fordi den er over dobbelt så stor som vanlig. Den inneholder prisen for den gamle forsikringen, I TILLEGG til ny forhøyet pris. De skal se på det og lover å svare neste dag. Hører ingenting. Tar deretter kontakt etter tre dager, og de kan fortsatt ikke svare meg. Kan ikke se at det er vanskelig å svare på et enkelt spørsmål angående en faktura (vet de ikke hva de fakturerer?). Tar kontakt på telefon, og hun lover å finne ut av det i løpet av dagen. Hører ingenting. Neste dag får jeg mail, hvor de heller ikke kan svare på spørsmålet, og ber meg vente. Der ble det nok for meg, og de mistet meg som kunde. Jeg tør ikke tenke på hvordan man blir behandlet, hvis man skulle ha reelt behov for hjelp.
Etter en måned med krangling sitter jeg igjen med følelsen av å ha blitt lurt gang på gang. Forsikringsselskapet kondemnerte bilen vår og ville ikke gi denne tilbake grunnet at dette ikke var forsvarlig for økonomiske og sikkerhetsmessige årsaker. Jeg finner nå ut etter å ha måtte legge ut egne penger for ny bil, at Tryg ikke skal vrake bilen allikevel. Kjempehyggelig å ha vært kunde så lenge jeg ikke har vært utfor noen ulykker
I mitt tilfelle gjelder dette utenlandsreise som for så mange andre ble stoppet av pandemi. Vi kunne avbestilt reisen og vært dekket av forsikringen men fikk følgende anbefaling av rådgiver: «Vi anbefaler deg å ikke avbestille reisen hos flyselskapet/turoperatøren før avreisedatoen er passert. Hvis reisen blir kansellert av flyselskapet/reiseoperatøren vil du normalt ha rett til å få igjen pengene derfra.». Det som i praksis skjer er at flyselskapet kansellerer flygningen og Tryg slipper erstatningsansvar. For meg betyr der 6–7 måneders ventetid mens saken behandles i transportklagenemnda. Til sammenligning har reisefølget med forsikring i IF fått hele beløpet dekket ved første henvendelse.