Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har hatt svært lite bruk for å kontakte mitt forsikringsselskap, men synes den årlige premien vokser for hvert år, og det til tross for at bilforsikringen ble flyttet til et annet selskap ved kjøp av ny bil for 3 år siden.
For høy premie på bil og fritidhuspremie i forhold til sammenlignbare selskaper
Hadde brann på loftet 20/4-2014, med vannskader fra slukking. Tryg anbefalte Ikeakjøkken, og krevde at vi betalte for "oppgradering" til innebygde hvitevarer. Greit nok, hadde det ikke vært for at vi hadde Marbodal profilert eik fra før, som ville kostet det dobbelte uten oppgradering. Å kreve tilleggsbetaling for en nedgradering.. Arbeidet ble satt bort på anbud, en prosess som forlenget det hele med mange uker, og billigste anbud ga et resultat som er under pari. Det verste er at firmaet som vant anbudet ikke gjorde seg ferdig, og at uTryg ignorerer alle reklamasjoner, inkludert fabrikkasjonsfeil. Peisen ble fyllt opp med "sagflis" under sandblåsing, og nytt ventilasjonsanlegg på badet skaper undertrykk. For å fyre i peisen må vi slå av ventilasjonen, ellers suges det røyk inn i stua. Gjør vi det, luker det svidd møkk av "sagflisa", gud vet om den kan ta fyr. Tryg har sett noe rust på peisen, og tilbyr å male over den. Vårt krav om en peis vi kan fyre i, ignorerer uTryg. Hadde også en bilskade i 2014, hvor motparten var i et Tryg-eid selskap. Ble forbikjørt på høyre side, og veien svingte svakt til venstre. Til tross for at motparten først hevdet at jeg hadde rygget på henne, helt i strid med felles tegning. Når det gikk opp for slekta at skade på høyre forskjerm ikke passet med rygging, sendte de inn en ny tegning hvor hele situasjonen var flyttet. Tryg & Co tjente mest på skylddeling.
Raske utbetalinger ved skade! Dyrere enn mange!
Jeg er ok fornøyd med Tryg forsikring. Men mnd. prisen er for dyr.
Vi fikk umiddelbart bekreftet at vi hadde forsikringsdekning. Ingen dialog med selskapet. Recover som er forsikringsselskapets håndverkere, jobbet tregt, tok egne forutsetninger og var lite samarbeidsvillige. Representanten fra selskapet var vanskelig å få tak i. De sitter i Bergen og vi følte oss til tider maktesløse.
flinke til å selge.litt bedre oppfølging av sine kunder.