Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Prisoppgang på henh, 19 og 17 % på bil og hus, For øvrig ingen negative erfaringer - snarere positive,
Hyggelige folk å prate med, raske til å ordne opp i spørsmål.
Det er ikke være nødvendig å være utdannet advokat for å forstå en forsikringsavtale, men det kan være lurt å ha noen grunnleggende kunnskaper om forsikringsrett og forsikringsvilkår før man signerer en avtale. Dette kan hjelpe en å bedre forstå hva som er inkludert og hva som ikke er inkludert i forsikringsavtalen. Mange forsikringsselskaper gir også kundene sine mulighet til å få hjelp og rådgivning fra forsikringsrådgivere eller kundeservice, som kan gi forklaringer på forsikringsvilkår og bistå med å forstå og tolke juridisk språk. Likevel er det viktig å huske på at en forsikringsavtale er en juridisk bindende kontrakt mellom kunden og forsikringsselskapet, og det er derfor viktig å være grundig og nøye i gjennomgangen av vilkårene i avtalen før man signerer. Hvis man har spørsmål eller er usikker på noen av vilkårene, kan det være lurt å søke rådgivning fra en uavhengig advokat eller en annen ekspert på forsikringsrett. Til slutt er det viktig å huske på at forsikringsselskaper har et ansvar for å gi klare og tydelige vilkår i sine avtaler, og ikke bruke komplisert eller villedende språk for å skjule viktige begrensninger og unntak. Tryg svikter kunden på de fleste punktene etter min mening.
Har grei avtale på hus og hytter via utdanningsforbundet men blir straffet for å kjøre BMW M3 og 335i da dette er dårlig priset hos Tryg på tross av at jeg har hatt slike biler i 15 år uten skader..
Oppdaget at bilforsikringen min var ca. 30% dyrere enn hos Storebrand så jeg ville bytte. Storebrand sier de har sendt oppsigelse til Tryg men det er ikke registrert hos de, på Min side. Det er ikke mulig å si opp forsikringen fra Min side på Tryg's nettsider, får kun melding om at den blir sagt opp automatisk om man selger bilen. Det er heller ikke mulig å sende de epost, kun chatbot. Chatboten klarer ikke å hjelpe. Jeg har en jobb med pasienter hele dagen og lite tid til å ringe. Synes det er dårlig at man ikke kan komme i kontakt med kundeservice uten å ringe, eller å gjøre ting selv inne på Min side.
Priser på 2 boliger opp med nesten 7 tusen på 2 år. Ser ut til dette akselererer veldig fra år til år.
Min mor skulle støtte en fetter av meg i ny jobb som forsikringsselger i Tryg, så hun flyttet dit fra et firma hun egentlig var godt fornøyd med. Det skulle hun nok ikke gjort. Selv om hun hadde en ulykkesforsikring i Tryg, så var det null erstatning å få når hun ble permanent hjerneskadet og senere døde som følge av aspirasjonspneumoni. Tydeligvis er et fremmedlegeme som brått ender i lungene og stopper oksygentilgangen altså ikke å definere som "fysisk skade på kroppen som er forårsaket av en plutslig og uventet, ytre, fysisk hendelse ". Tryg var lite interessert i at det kan tolkes på forskjellige måter, og ville kun forholde seg til hvordan ordet tolkes i rettspraksis. Da jeg spurte om man måtte være advokat for å tegne en polise, ettersom alle jeg har snakket med er enige om at de ville betegnet dette som en ulykke, ble jeg fortalt at: "Tryg er opptatt av likebehandling og forutsigbarhet. Dette sikres best ved å forholde seg til den fortolkningen av ulykkesbegrepet som er utviklet gjennom langvarig rettspraksis. Saksbehandlingen kan ikke basere seg på den enkelte forsikringstakers, eller saksbehandlers, kunnskap/utdannelse/forståelse av vilkår/kriterier. Det ville da være svært tilfeldig hvem som fikk erstatning og hvem som ikke fikk." Med andre ord bør man være, eller ha med seg advokat når man tegner polise hos Tryg, ettersom ordene ikke nødvendigvis betyr det samme for dem som de gjør for deg. Tror jeg bare må innstille meg på at "likebehandling og forutsigbarhet" er Trygsk for "Du kan føle deg helt trygg på at ingen andre heller får erstatning av oss." når jeg leser andre anmeldelser her.