Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg skulle startet opp abonnementet mitt hos chili 1. Februar, men fordi arbeidsgiver ikke hadde overført rettighetene til nummeret ble det ikke overført. Jeg er nå på 7. Dagen uten mobiltelefon. Chili ber meg om å ringe dem på kundeservice, men siden sim-kortet ikke fungerer så går ikke det. Køen på kundeservice er på 40 min og det er bare åpent fra 9-5. Jeg får derfor ikke lånt mobil fra noen andre og ringt fra jobb. Mitt eneste håp er at de på et eller annet tidspunkt sjekker epostene jeg har sendt dem slik at de kan aktivere abonnementet mitt. Vurderer å bare bytte til en annen operatør i stedet.
Har ikke hatt data på lenge og telefonsvareren på "kundeservice" sier at det er svært stor pågang, vennligst prøv igjen senere. Har prøvd å ringe i hele dag med samme beskjed. Styr unna.
Bryter sine egne skriftlige avtaler! Etter en kort og grei e-mail samtale fikk jeg en god løsning, trodde jeg. Et viste seg å ikke gjelde likevel enda jeg har alt skriftlig fra chili! Dette er helt håpløst å forholde seg til. Styr unna!!
Gradvis økende priser og dårligere tilbud i pakken som lokket meg til dem. Kundetjenesten er skrekkelig underbemannet. Appen deres er elendig. Deres mine sider er ubrukelig. Billig, men elendig, og stadig dårligere vikår på "fri" bruk.
For 4K HD stream 1 time bruker man ca 1Gb.... man bør derfor ha i overkant av 16 Mbps for å klare en slik type bruk. Det å innføre en flaskehals etter 5 GB tilsvarer da flaskehals etter fem timer med stream (ikke inkludert annen bruk innad i de fem timene- som vell er garantert kommer til å skje). Det virker kanskje ikke urimelig på papiret, men 3 mbps gjør jo abonnentet tilnærmet lik ubrukelig til streaming. Hvis man én dag skal laste ned en stor spillelistene på Spotify mens man ser på stream og sitter på Instagram overskrider jo det lett 5 GB på bare noen få timer. Det er jo dager da man kanskje bruker 8 GB og dager der man bruker 1! Man får jo da reelt sett ikke brukt Internett med de tjenestene som krever en rask linje. Hvis 1 T er maksCAP i mnd burde flaskehalsen startet etter brukte 500 GB eller noe slikt. Tviler på at noen klarer 1 T med denne modellen. Synes det blir for dumt å si- Spis så mye du vil av suppen vår- men du får spisepinner og fingerbøll å spise med.
Jeg skal ikke anbefale noen å bytte til chilli. Jeg byttet til chilli og fikk sim-kort på post. Når jeg sette den mobilen min står det ingen tjeneste 3 dager. Kundeservice er dårlig og ikke kan fikse problemet .. 👎🏼👎🏼👎🏼
Chili Fri Data er fortsatt det beste mobilabonnementet pr januar 2019. Å få 5GB hver dag med mulighet for 3GB ekstra, så mange ganger man vil ved å bare sende en sms istedenfor at det løper løpsk er en smart metode Chili har brukt så ikke enkelte skal missbruke Chili Fri Data. Dette er også en av årsakene til at prisen har økt fra 399,- til 499,- i mnd. Da enkelte forbrukere rett og slett har misbrukt mobilabonnementet til Chili, og at dette har skapt rykteflom og gjort at vilkårene måte endres. Alle de 1 av 5 ratingene på bytt.no virker til å kun være laget av konkurrenter, å virker meningsløse uten noen spesifikke forklaringer.
Nå slipper jeg å tenke på hva jeg bruker på internett i mnd. Har alltid nok. Veldig bra av Chilimobil!!!!
Har 1000gb. men får melding etter 3gb, bruker for mye sier dem, så går det over til 3g nettet. Dette er ren juks.
Styr unna dette jalla selskapet. Etter at de skrudde opp prisen på abbonentet mitt fra 399 til 499,- kr for en dårligere tjeneste som jeg ikke har bedt om valgte jeg og bytte operatør. Byttet ble gjort 9/1 men Chili fakturerer fram til 1/2 uten at sim kortet funker. Dette grenser til svindel. STYR UNNA!!!
Et selskap som lurer deg trill rundt, lover en ting og gjør noe helt annet :-(
Hadde onecall med 5gb data. Det var i snaueste laget, men klarte seg somregel. Ble fristet og skiftet til chilimobil og gikk for 25gb og tenkte nå er det bare å surfe ivei! Etter 3 dager med lite bruk fikk jeg sms om at datan nesten var oppbrukt, det er ikke mulig! Appen gir ikke mulighet til å sjekke forbruk. Skiftet tilbake til onecall. Overføres på mandag. I dag fikk jeg melding fra chili om at all data er brukt opp. Det ble da elendig hastighet. Gleder meg til tilbakeføring til onecall! God service og bra app🙂👍
Flytter vekk ifra tråløst nett og bytter til Chilli mobile får å spare penger! Men når du har sittet en kveld og prøvd å se en serie, og du har restarta telefonen for 6 gang fordi du må få mer nett! Da blir du lei! Og jeg har ifølge dem brukt 27GB data på en uke.. Håpløst, kommer til å bytte igjen. Totalt bortkasta!
Har bestilt 12 gb abonnement. Abonnementet åpnet kl 11. Og kl 22.50, fikk jeg nedsatt hastighet pga. forbruket mitt hadde nådd grensen. Jeg hadde vært på jobb, og kun surfet litt på aviser. Hadde tidligere 5 gb hos telia, og det har alltid holdt akkurat... Noe veldig feil med hele opplegget. Rett og slett en ræva start, som kunde hos dette selskapet.
Uhørt å ta 100 kr ekstra fordi jeg deler tilgangspunkt med fruen. Eller en venn. Det er ikke 1000 G pr mnd lenger fra 01.01.19 Det er 5 G pr dag. +3 +3 Man må skru av og på mobilen for hver gang. Så... 100 kr mer for mindre enn før. Har aldri brukt 1000 G pr mnd. Heller 200. NEI.NEI NEI Er skikkelig skuffet. Nå går jeg heller for mobilt bredbånd.
Var en lang helg i København uten dekning noe jeg aldri har opplevd før, og de kunne ikke si hva problemet var heller! Så jeg var ikke kunde der lenge før jeg bytta operatør til noe skikkelig. Appen er også elendig!