Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Billig kan det godt være, men når dei ikkje engang greier og sende ut simkort. Fra alle andre mobil selskap jeg har bestilt mobilabonnement fra har jeg mottat simkort maks 3 dager etter. Ringte kundeservice på dag 3 han sa det skulle komme dagen etter på det har det altså ikkje gjort. Så ut ifra det har jeg valgt å gå tilbake til chess, som har heilt fantastisk kundeservice. Og er kjempe flink til å svare på spørsmål og hjelpe til. Som regel får man sim kort dagen etterpå.
Etter 1 juni er det ikke mulig å se forbruk. Chili Mobil AS nektet å levere grunnlag for belastning i 6 måneder. Endret avtale, endret innstillinger (åpnet for datatrafikk som var stengt), åpnet for telefonsvar etter 1 kort signal, slik at alle samtaler måtte ringes tilbake. Først nektet å levere info om forbruk, nå påstår at de kun kan levere 90-dager. Levert transaksjoner på åpent xls, viser omfanget av svindel, men ikke priser, ingen start eller sluttsaldo. Har stjålet forskuddsbetalt beløp (kontantkort), ikke spor av innbetalinger som de informerte klagenemnda de vil gjøre som kompensasjon for ikke levert simkort på 10 dager. Kundeservice svarer aldri på spørsmål og krav. Bare rundt og ikke spesifikt. Lover å levere data, men gjør ingenting. Selskapet kan heller ikke ha korrekt grunnlag for mva. Og dette selskapet med myndighetenes godkjennelse (Nkom og Forbrukerrådet) fortsetter å operere på markedet og svindle flere.
Her får man mye for pengene, veldig bra abonnement til meget konkurransedyktige priser. Telia dekning og data rollover, og meget bra fart. Alltid fått svar når kontaktet kundeservice, og har ingen negative opplevelser med chili.
Bestilte en kontant-startpakke som krever aktivering. Problemet er at det ikke eksisterer et sted å aktivere sim-kortet på chilimobil.no. Har revet av meg alt håret nå. Da går jeg heller for noe annet.
Elendig kundeservice. Meget sendrektig og følger ikke opp det de lover å utføre. Må bruke flere samtaler for omsider å få ryddet opp i problemer og saker de allerede har lovet å utføre. Har mye å rette på og en liten opprydding i rekkene kunne være lønnsomt.
Kundeservicen og dekningen er elendig. Har ventet på passord siden Mai måned. Kom til September nå. Ringer og sender mail, men ingenting skjer. Skal bytte mobil selskap.
Lave priser. Basis-pakken med fri tale/sms/MMS og bruk i EU inkludert, rollover og struping av datahasighet istedetfor overforbruk, koster kun 89,-/mnd. Dette er USLÅELIG. Da er 0,5 GB datamengde inkludert (samt gratis og ubegrenset sakte-nett når dette er oppbrukt). De færreste trenger mer data, med mindre man bor på gaten. Ordentlige mennesker bor i et møblert hjem (med eller uten piano) med WiFi på plass. Dessuten er det WiFi over det meste i det offentlige rom. At enkelte overgangsutfordringer relatert til tidvis tidspresset kundeservice/fakturatjeneste kan halte en sjelden gang, det kan man leve med. Savner MinSide, evt app, men den er ikke uunnværlig for en viss periode og jeg har tålmodighet til å vente til denne er på plass. Den er i test-sluttfasen, så den er nok like om hjørnet.