Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har hatt abonnementet i 14 dager me iPhone Xs Max. Ikke fornøyd. Har kontaktet kundeservice gjennom tlf, Mail og kommentar i deres egne innlegg på Facebook. Ingen svar. Det holder ikke at et abonnement er billig og inkluderer «fri data» når hastigheten er lik null. Da betaler jeg heller 799,- for 60 GB hos Telenor. Nå er det nok
Byttet til Chili fra leverandør i Telenors-nett, var litt spent på å teste Telia-nettes dekning. Portering gikk smertefritt, alt virket fra første stund, inkludert 4g tale og wifi tale. Dekning og datahastighet er ikke noe dårligere enn det jeg opplevde med Telenor-nettet her jeg ferdes. Synes minside og app er ganske mangelfull og enkel i forhold til andre leverandører, det er ikke mye andre muligheter enn å se hvor mye data som er brukt. Kundeservice har jeg ikke hatt behov for å teste, så kan ikke sin noe om den. Konklusjon sålangt er at det fungerer bra, til en god del lavere pris enn andre abbonement. Det eneste som trekker ned, og kan gjøre at jeg vurdere å bytte til et annet selskap før neste sommerferie er utenlandsprisene på bruk utenfor EU/EØS, de er rimlig stive i forhold til andre. Har planlagt en lengere tur til USA & Canada neste sommer, kommer antagligvis til å bytte til en billigere leverandør før det!
Byttet til chili mobil fra telenor. Den første dagen var en stor skuffelse når ikke simkortet fungerte engang. bruker telefonen mye i jobbsammenheng og måtte få en kollega til å kjøre to timer med et nytt sim kort til meg sånn at jeg fikk gjort det jeg skulle. kundeservicen er fraværende etter at det tar 30 min og få kontakt. har heller ikke tvilling sim.... Har testet det ut en mnd og gleder meg til at Telenor tar over fra 1 november. Har en strek på min iphone X midt i Stavanger sentrum
Har hatt det i ca 4 mndr og det virker greit innenlands og i utlandet. Har foreløpig kun brukt det i Spania. Det er begrensninger på 12 gb databruk i utlandet. Databruk i utlandet bør utvides til 30 gb. Ved spørsmål til Chilimobil har jeg fått raske og greie svar. Så langt er jeg fornøyd.
Jeg har hadd chilimobil i noen måneder nå å alt fungerer fint. Dekning på hytta og hjemme. Deler internet til min PC å ser film med Netflix ofte.
Har hatt fri data abonnementet siden 8.10.18. Mobil: iPhone 6 Positivt: - Dekningen virker ganske bra, kanskje litt dårligere enn andre, men dette synes jeg ikke er særlig merkbart eller noe jeg blir påvirket av. Har hatt Talkmore og Ice tidligere. Kan ikke si det er en særlig forskjell. Vet ikke om de som opplever veldig dårlig dekning bor i en hule eller har en veldig gammel nokia. - FRI DATA! Jeg har personlig ikke opplevd at 4G er sakte eller hakkete. Har heller ikke opplevd problemer hvor all data plutselig er brukt opp og hastigheten kraftig redusert. Jeg hadde 6GB hos Ice for 299kr. Å betale 100kr ekstra for fri data + alt annet er en no brainer. Ping og jitter kan være litt høy iblant, avhengig av hvor du befinner deg. Opplever personlig hastigheter som aldri er under 80mbps nedlastning, og 40 mbps opplastning. Dette er noe av det sakteste jeg har hatt personlig. Opplever som oftest hastigheter oppe i 100+ mbps. Brukte speedtest for å teste hastigheten. - Rask levering av sim. Fikk mail om at sim ble sendt på mandag, og det var i posten på onsdag samme uke. Har du problemer med treig levering av sim er det jo egentlig ikke deres feil da de overlater dette til Posten. De kan sende det 1 mnd før det aktiveres, men om Posten ikke får det frem i tide er det ikke deres feil. Hadde heldigvis ingen problemer med det selv. - Lett å starte opp. Fikk brev med sim, pin, puk, når sim kortet aktiveres og all annen nødvendig info. Satte inn sim kortet, starter opp mobilen og tastet inn pin koden. Innstillinger for data og annet ble endret automatisk. Jeg måtte endre det selv da jeg byttet til Ice, og selv om jeg gjorde alt etter instruksjonene, så fungerte det ikke i begynnelsen. Jeg fikk også meldinger om at innstillingene for MMS var feil, selv om de var riktig. -Beste abonnementet for 399kr. Trenger vel ikke si mer om det? Negativt: - Ikke mulighet for e-faktura. Man kan ha avtalegiro, men jeg hadde likt en mulighet for e-faktura. Håper det blir introdusert - Appen og min side på nett har en del problemer. Om jeg logger inn på appen og lukker den, så blir jeg logget ut. Det er litt irriterende å måtte logge inn hver gang, men ikke et stort minus. Problemet er når det ikke går an å logge inn i det hele tatt. Sletting av app og nedlastning fikset problemet en gang, men hadde vært fint om appen ble fikset. Dette kan jeg tenke meg er mye viktigere for de som har begrenset data. Er litt kjipt å gå over om du ikke engang vet at du har lite igjen. -Kundeservice. Har personlig ikke hatt behov for å ta kontakt med kundeservice, men er mange som opplever lang ventetid på tlf eller mail. Dette burde forventes da fri data er noe helt nytt i Norge og alle hopper på. Det vil være problemer i begynnelsen, og bemanning kan være en av dem. Forhåpentligvis vil de enten ansette flere folk eller forlenge åpningstidene for kundeservice.
Jeg vil starte min omtale først med å klage på alle de usaklige klagene her på denne nettsiden, som bør slettes. Et telefonselskaps kundeservice er ikke en vennetjeneste som du skal chatte med, de skal opplyse deg om det du spør om. Det å kalle et telefonselskap for svindel bare pga du ikke selv har lest deg opp på dems vilkår er primitivt. Jeg har gått fra Komplett Mobil 12gb ettersom jeg overgikk datagrensa hver måned. Nå til min erfaring med Chilli mobil Datapakke: 1Tb (a.k.a. Fri data) Dekning er god hvor jeg holder til. Metoden jeg skaffet meg chili mobil på var at jeg ville ha et nytt telefon nummer, så jeg bestilte meg et kontantkort fra chili mobil etter å jeg så en nyhetsartikkel på tek.no. I senere tid etter å ha mottatt sim-kortet gratis, så ringte jeg inn (det var en halvtime ventekø, men er jo ikke rart i når jeg ser hvor forfærdelige kunder chili mobil operatørene må ha med å gjøre) og bestilte Fri data, jeg fikk abonnementet etter kort tid etter at samtalen var slutt. Jeg har hatt mobilabonnementet i 2 dager nå, vil oppdatere min omtale i senere tid om jeg opplever noe negativt!