Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Byttet til chili mobil fra telenor. Den første dagen var en stor skuffelse når ikke simkortet fungerte engang. bruker telefonen mye i jobbsammenheng og måtte få en kollega til å kjøre to timer med et nytt sim kort til meg sånn at jeg fikk gjort det jeg skulle. kundeservicen er fraværende etter at det tar 30 min og få kontakt. har heller ikke tvilling sim.... Har testet det ut en mnd og gleder meg til at Telenor tar over fra 1 november. Har en strek på min iphone X midt i Stavanger sentrum
Har hatt det i ca 4 mndr og det virker greit innenlands og i utlandet. Har foreløpig kun brukt det i Spania. Det er begrensninger på 12 gb databruk i utlandet. Databruk i utlandet bør utvides til 30 gb. Ved spørsmål til Chilimobil har jeg fått raske og greie svar. Så langt er jeg fornøyd.
Jeg har hadd chilimobil i noen måneder nå å alt fungerer fint. Dekning på hytta og hjemme. Deler internet til min PC å ser film med Netflix ofte.
Har hatt fri data abonnementet siden 8.10.18. Mobil: iPhone 6 Positivt: - Dekningen virker ganske bra, kanskje litt dårligere enn andre, men dette synes jeg ikke er særlig merkbart eller noe jeg blir påvirket av. Har hatt Talkmore og Ice tidligere. Kan ikke si det er en særlig forskjell. Vet ikke om de som opplever veldig dårlig dekning bor i en hule eller har en veldig gammel nokia. - FRI DATA! Jeg har personlig ikke opplevd at 4G er sakte eller hakkete. Har heller ikke opplevd problemer hvor all data plutselig er brukt opp og hastigheten kraftig redusert. Jeg hadde 6GB hos Ice for 299kr. Å betale 100kr ekstra for fri data + alt annet er en no brainer. Ping og jitter kan være litt høy iblant, avhengig av hvor du befinner deg. Opplever personlig hastigheter som aldri er under 80mbps nedlastning, og 40 mbps opplastning. Dette er noe av det sakteste jeg har hatt personlig. Opplever som oftest hastigheter oppe i 100+ mbps. Brukte speedtest for å teste hastigheten. - Rask levering av sim. Fikk mail om at sim ble sendt på mandag, og det var i posten på onsdag samme uke. Har du problemer med treig levering av sim er det jo egentlig ikke deres feil da de overlater dette til Posten. De kan sende det 1 mnd før det aktiveres, men om Posten ikke får det frem i tide er det ikke deres feil. Hadde heldigvis ingen problemer med det selv. - Lett å starte opp. Fikk brev med sim, pin, puk, når sim kortet aktiveres og all annen nødvendig info. Satte inn sim kortet, starter opp mobilen og tastet inn pin koden. Innstillinger for data og annet ble endret automatisk. Jeg måtte endre det selv da jeg byttet til Ice, og selv om jeg gjorde alt etter instruksjonene, så fungerte det ikke i begynnelsen. Jeg fikk også meldinger om at innstillingene for MMS var feil, selv om de var riktig. -Beste abonnementet for 399kr. Trenger vel ikke si mer om det? Negativt: - Ikke mulighet for e-faktura. Man kan ha avtalegiro, men jeg hadde likt en mulighet for e-faktura. Håper det blir introdusert - Appen og min side på nett har en del problemer. Om jeg logger inn på appen og lukker den, så blir jeg logget ut. Det er litt irriterende å måtte logge inn hver gang, men ikke et stort minus. Problemet er når det ikke går an å logge inn i det hele tatt. Sletting av app og nedlastning fikset problemet en gang, men hadde vært fint om appen ble fikset. Dette kan jeg tenke meg er mye viktigere for de som har begrenset data. Er litt kjipt å gå over om du ikke engang vet at du har lite igjen. -Kundeservice. Har personlig ikke hatt behov for å ta kontakt med kundeservice, men er mange som opplever lang ventetid på tlf eller mail. Dette burde forventes da fri data er noe helt nytt i Norge og alle hopper på. Det vil være problemer i begynnelsen, og bemanning kan være en av dem. Forhåpentligvis vil de enten ansette flere folk eller forlenge åpningstidene for kundeservice.
Jeg vil starte min omtale først med å klage på alle de usaklige klagene her på denne nettsiden, som bør slettes. Et telefonselskaps kundeservice er ikke en vennetjeneste som du skal chatte med, de skal opplyse deg om det du spør om. Det å kalle et telefonselskap for svindel bare pga du ikke selv har lest deg opp på dems vilkår er primitivt. Jeg har gått fra Komplett Mobil 12gb ettersom jeg overgikk datagrensa hver måned. Nå til min erfaring med Chilli mobil Datapakke: 1Tb (a.k.a. Fri data) Dekning er god hvor jeg holder til. Metoden jeg skaffet meg chili mobil på var at jeg ville ha et nytt telefon nummer, så jeg bestilte meg et kontantkort fra chili mobil etter å jeg så en nyhetsartikkel på tek.no. I senere tid etter å ha mottatt sim-kortet gratis, så ringte jeg inn (det var en halvtime ventekø, men er jo ikke rart i når jeg ser hvor forfærdelige kunder chili mobil operatørene må ha med å gjøre) og bestilte Fri data, jeg fikk abonnementet etter kort tid etter at samtalen var slutt. Jeg har hatt mobilabonnementet i 2 dager nå, vil oppdatere min omtale i senere tid om jeg opplever noe negativt!
Kun 5 virkedager fra bestilling til operativ Chillibruker. Problemfri overgang. Faktura detaljert og korrekt. Faktura også varslet i god tid på appen Min Chili. Hittil meget fornøyd. Ennå ikke prøvd i båten og bobilen som alternativt «nett» til Ice Net.
Gikk over til Fri data fra chilimobil september 2018. Før jeg byttet kan det også nevnes at jeg ringte 2 ganger for å sjekke at alt var i orden ettersom jeg er avhengig av å ha en mobil med tilgang til mail o.l. Alt virket fint fra begynnelsen helt til første helgen kom. Klokken 6 på fredagen (en time etter kundeservice stengte) ble mobilabonnementet mitt sperret. Jeg hadde i løpet av 7 dager brukt litt over 1GB ifølge min mobil. Denne helgen var jeg bortreist, og jeg ble derfor sittende en hel helg (frem til mandag morgen) uten noen internettdekning. Jeg kunne fortsatt nås på telefonen, men alt av mail o.l fikk jeg hverken lest eller besvart. Da jeg kontaktet kundeservice på mandag morgen, fikk jeg beskjed om at det var gjort en feil. De hadde "glemt" å aktivere fri data på meg, så de to telefonsamtalene jeg hadde for å forsikre meg at alt var i orden før jeg byttet har tydeligvis ikke hatt noen effekt. Jeg hadde derfor bare 1GB og etter det strupes nettet til 64kb/s. MEN han i kundeservice viste god service og sa at dette skulle de ordne med å kreditere nese måneds faktura. En god service som viser at de setter pris på kundene sine, men...... PROBLEMET startet når jeg fikk fakturaen og det jeg fikk var en rabatt på 150,-. Jeg ringte opp for å sjekke om det var blitt noe galt, ettersom jeg hadde blitt lovet 1.mnd i erstatning. Derimot det jeg fikk i svar var at det ikke var lagt inn noen "merknad" om at jeg skulle få dekket månedskostnad, og han jeg snakket med da mente at 150,- for en helg var en veldig god rabatt! Jeg forsøkte å forklare at jeg forstod at de synes det er en bra rabatt (de skal tjene penger), men når de sier en ting og gjør noe annet mister jeg tillit. Forsøkt også å forklare at jeg gikk over til chili mobil FORDI jeg da kan jeg besvare mail og viktige henvendelser uten å bekymre meg om å bruke opp datapakken. Beskjeden jeg da fikk var at de ikke kan ta høyde for hva jeg bruker mobilen til, og at de derfor mener at prisen på 150,- er svært bra og at de ikke kom til å endre noe med den. Deretter fremstilte jeg saken detaljert med informasjon og hva som hadde blitt sakt/lovet, hvorfor jeg ringte og hvilke konsekvenser det hadde for meg at de sperret mobilabonnementet. Selgeren i andre ende hadde likevel bestemt seg at siden de som leverandør hadde "glemt" å notere ned at jeg skulle få en måned gratis så ville jeg ikke få mer enn 150,-. For min del er jeg redd denne saken er tapt ettersom jeg ikke finner noen lover eller regler som kan brukes til å forsvare min sak, men legger det ut som en "heads up" til de av dere som vurdere å bytte men er skeptisk til CHILI MOBIL som selskap. Kan legge med at de i tillegg bare har 7 dager fakturadato, så der må du være på vakt ellers er de raske på purring. Man blir også "påtvunget" en ekstra månedsavgift på 99,- for tv2 sumo, selv om du ikke ønsker å benytte det. Per nå har jeg ikke funnet ut hvordan jeg kan stanse dette, men man må mest sannsynlig ringe kundeservice, vente 30 min i kø og så snakke med en av de vrange kundebehandleren for å få ordnet det. Telenor here i come!!!