ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har nå avsluttet mitt abonnement med ICE, og vil gjerne fortelle hvorfor. Da jeg reiste til Ungarn i januar, mistet jeg både telefondekning og internett. Jeg måtte da prøve å laste inn innstillingene manuelt. Det gikk ikke, med et utall forsøk. Selv om det kan ha vært jeg som gjorde en feil, forventer jeg som kunde at mobilen takler overgangen til et nytt nett i utlandet. Jeg fikk beskjed om at ICE-kunder i utlandet kunne få problemer med telefonen, fordi dere ikke hadde de rette avtalene på plass. Som kunde forventer jeg at de har de rette avtalene på plass, og at jeg slipper å taste inn innstillinger selv. Det resulterte i mobilløshet i fire dager. Da jeg kom hjem fikk jeg to måneders problemer med å sende og motta MMS. Jeg fikk tilsendt automatiske innstillinger flere ganger, og også oppskrift på hvordan jeg kunne konfigurere innstillingene manuelt. Etter to måneders problemer, lastet jeg ned de automatiske innstillingene på nytt, og tok screen shot som jeg sendte til ICE. Jeg fikk da beskjed om at innstillingene var feil. Jeg har hørt om flere som har hatt dette problemet. Som kunde forventer jeg at mobiloperatøren min klarer å håndtere noe så grunnleggende som innstillinger for bildemeldinger, selv om jeg har vært i utlandet. Da jeg var i Sverige i forrige uke, fikk jeg flere pop up-meldinger som forklarte at jeg kunne få hjelp dersom jeg hadde problemer med oppkobling i landet. Det er som utgangspunkt veldig bra, men som kunde forventer jeg at mobilen takler en overgang til Sverige, uten knussel. Jeg har hatt svært god erfaring med møtet med ICE sine kundebehandlere. De gir ofte gode oppskrifter, forklaringer, og beklagelser. Problemet er bare at jeg som kunde forventer at jeg ikke skal måtte gjøre så mye for å få til å ringe, gå på internett og sende MMS. Når jeg opplever utfordringer med dette i tre måneder, blir også tålmodigheten tynnslitt. Det virker som om selskapet har tatt seg noe vann over hodet. Jeg håper mine tilbakemeldinger kan gjøre det lettere for nye kunder å bestemme seg for om de skal bli kunder eller ikke, og lettere for ICE å ta grep for å sikre at nye kunder får en positiv og strømlinjeformet opplevelse. PS: For de teknisk interesserte, kan følgende forklare MMS-problemet: MMS-proxyen fra ICE var 185. 83. 167. 822 og MMS-porten var 8080. De skulle ha vært MMS-proxy 10. 10. 10. 10 og MMS-port 80. Dette er altså ikke tall jeg har lagt inn selv. Kundeservice hadde ingen forklaring på hvorfor det har blitt feil, men jeg er som sagt ikke den eneste som har opplevd dette problemet.
Rett etter at jeg byttet til Ice.net skrudde dem opp prisene p.g.a omkostninger for bruk av telefon i utland. Første fakturaen fikk jeg i posten med ett påslag på 50 kroner selv om jeg krysset av for E-faktura når jeg bestilte abonnementet. Slo av personsvar på min side for over en måned siden men den er fremdeles aktiv. Dårlig start kan man si. Ellers så er tilbudet de har bra og roll over er supert.
De har ingen chat mulighet på deres hjemmeside. Så når du trenger f.eks å aktivere telefonen din så kan du kun sende dem mail. Og de svarer ikke på flere dager. Jeg hadde også et abonnement på 99,- pr. måned. Denne prisen skulle være uansett i følge dem. Kom regninger på 130, - og 140, - osv... Svindel. Og når jeg fikk nytt simkort og skulle registrere det på nytt tok det dem flere dager før de klarte å aktivere det. Noe som i praksis normalt tar noen sekunder.
Dårlig dekning, kan ikke åpne nettsider osv, bytter såfort binding er over.
Hold dere unna denne leverandøren. Sjekker forbruket mitt regelmessig. De justerer og jukser med forbruk i etterkant.. Det blir dyrt. Dette gjør at de tvinger deg til å kjøpe dyre kvoter.
Stadig dårlig kontakt selv om man har 3 og 4 streker på forhold. Plutselig står det 3G så kødder forholda. Kundeservice er uprofesjonelle og gjør det motsatte av hva de lover. I går brøyt samtalen på kjørbekk i Skien, et ganske sentralt sted på Østlandet Aldri mer ice net. Unner ikke min verste fiende det en gang.
Var litt problemer i starten da de var nye på markedet, nå har de veldig god dekning og hastighet. Anbefaler ICE til alle.