Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert oktober 2024
ice
3.3
3 998 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Negativ trend

ice opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
3 998 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Dårlig
ice er rangert
#9 av 13 mobiloperatører
50%
Middels
50% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 998 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 428
524
339
417
1 290
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 998 verifiserte omtaler på Bytt.no

God kundeservice, men nettet faller ut

Omtale av  Godsdog

Hadde behov for internettilgang som alternativ løsning til mobilt bredbånd på ferieleiligheten i en fjellbygd med masse hytter hvor ICE sin sender er kun 200 meter unna i fri sikt. I en ICE butikk fikk jeg anbefalt vanlig mobilabo 8GB med Data Frihet som tillegg. Har sådan sjekket dekning og behov for fart og bestlte via kundeservice. Hyggelig fyr som har gitt rabatt de første månedene. Simkortet kom raskt og alt fungerte bra i ICE+ nett i en uke. Så ble det bråstopp og ICE+ ble borte. Sjekket på andre telefoner med abo på Telenor sitt nett, også der var kun Telia og Telenor tilgjengelig. Kundeservice har sjekket og har ikke funnet driftstans der hvor jeg var og har prøvd å hjelpe med å sende ut nye APN-innstillinger. Ikke mulig å komme inn på ICE+. Fikk ekstra data for å kunne bruke Telia sitt nett, men med 10 GB/døgn forbruk er det veldig lite. Tok telefonen med simkort til Oslo område og der virket det som det skulle. Tok kontakt med kundeservice igjen og fikk høre at det har vært full driftstans i over en uke i fjellbygda og at de "ikke alltid har tilgang til oppdaterte driftsmeldinger". Har så blitt lovet at jeg måtte ikke betale for Data Frihet siden de har en fornøydgaranti. Har fryst abonnement og etter en måned bestemt meg å si opp siden vi har funnet en annen løsning i ferieleiligheten. Så tok det nok en måned etter oppsigelsen for å få pengene tilbake. Pros: Hyggelig og løsningsorientert kundeservice på telefon nesten uten venting, godt produkt Data Frihet som gir 1 TB data til 348 kr med redusert fart (10 MBit/s). Appen er brukervennlig og viser godt om en er tilkoblet ICE+ nettet. Cons: At nettet faller ut i over en uke på et feriested med kapasitet til 15.000 mennesker er for dårlig. At kundeservicen ikke vet om det og kunden ikke varsles, kan ikke unnskyldes. Har aldri hatt et like langt avbrudd med andre operatører et sted. Det virker om ICE er på rett vei, men nettet må bli mer stabilt. Tilbakebetaling av det som ble lovet iht. garantier kunne vært raskere og frysing av abonnement virker litt strategisk opplagt for å pynte på statistikker. Lærdom: Du får det du betaler for...

Svar fra ice
25.09.2023 10:22

Hei, Takk for din tilbakemeldning :) Beklager ulempen dette har medført deg. Vi jobber stadig med utviklingen av vårt nettverk. Mvh. Marianne ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Åpner fryste mobilnummer uten varsel

Omtale av  Rune

Frøs 1 av 3/4 tlf nr hos dem grunnet utenlandsstudier. De åpnet det uten å varsle oss. Kostet oss 2 mnd betaling pluss nytt frysegebyr uten at simmen har vært noe i bruk. Skuffende siden de frem til nå har levert god kundeservice. Skifter trolig leverandør for alle nå.

Svar fra ice
22.09.2023 15:53

Hei, Rune Dette var leit å høre. Når det registreres frys for et abonnement, gjenåpnes dette automatisk etter 6 måneder. Dette skal du som kunde bli informert om, og vi beklager hvis det har skjedd en glipp her. Jeg får dessverre ikke sjekket saken din her da det krever mer informasjon enn hva vi ønsker at du legger ut her på offentlig vegg, men ta gjerne kontakt med vår kundesupport på telefon 21 00 00 00 eller via vår kundechat på ice.no. Vi kan da se hva vi kan gjøre. Mvh. Anne ice.no

Topp selskap

Omtale av  Ce

Er svært fornøyd med Ice. Fikk bedre dekning hjemme i Oslo med ice enn med tidligere leverandør. Sleit med dårlig samtalekvalitet.

Svar fra ice
21.09.2023 12:34

Hei. Tusen takk for hyggelig tilbakemeldning :) Mvh. Marianne ice.no

Elendig dekning

Omtale av  Omar

Ice er billig, men det gode slutter der. Elendig dekning i Bergen, spesielt om du ikke er ute.

Svar fra ice
21.09.2023 08:39

Hei, Omar Det er beklagligt att du har elendig dekning. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] så kan vi se hvordan dekningen ser ut i ditt område. Mvh. Marianne ice.no

For dårlig dekning

Omtale av  Bomsa

Forferdelig dårlig dekning på enkelte steder, fks. på toget. Jeg pendler fra kongsberg til Oslo og mobilnettet detter ut HELE tiden, til tider forsvinner det helt. Forferdelig hvis man skal jobbe på toget (sammenligner med sambo som har Telenor. Her er det god til middels dekning på hele strekningen)..

Svar fra ice
21.09.2023 08:13

Hei! Det er beklagligt att du har disse problemer med dekningen. Ta gjerne kontakt med [email protected] så kan vi se nærmere på saken din. Mvh. Marianne ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

For det meste grei, men styr unna mobilbytte.

Omtale av  Anon

Har hatt Ice i snart 10 år. Har for det meste hatt det greit som ice kunde, men det er også ting jeg ikke er fornøyd med. Pros: - For det meste veldig greie folk i kundeservice. - Et av de mest rimelige alternativene, ihvertfall fra store selskaper. - Har ikke hatt problemer med dekning selv, men har hørt andre ha det. Cons: - Prioriterer nye kunder over å ta vare på faste kunder. Har du et mobilbytte abonnement med tid for å skifte til ny telefon på, og det nettopp er kommet en ny iPhone, må du bare smøre deg med tolmodighet, da de kun lar nye kunder bestille den på nye mobilbytte abonnement. De som har abonnement fra før må vente til alle andre har fått bestilt, som for 2 år siden tok en måned da jeg var i den situasjonen. Har siden den gang sluttet med mobilbytte (men er fortsatt vanlig kunde), og tenkte bare å sjekke hvordan det var nå som det er en ny iPhone, og det er fortsatt som det var, kun nye kunder får bestille på mobilbytte. Jeg snakket med dem om det for 2 år siden og sa det var et utrolig dårlig system, og at jeg synes faste kunder burde få minst like bra behandling som potensielle nye kunder, og de sa de skulle ta det med videre. Det ble visst ikke noe mer utav det. Ønsker dere i det hele tatt å selge mobiler? - Når man spør om noe ang sitt eget abonnement vet de gjerne ikke svaret selv. En gang da jeg hadde mobilbytte lurte jeg på hvor mye som var igjen å betale av mobilen (det står vanligvis i appen, men i dette tilfellet gjorde det ikke det), de svarte at i systemet dems står det at mobilen allerede er nedbetalt, noe som ikke var rett. Da jeg poengterte de sa de at jeg heller bør kontakte modino, som distributerer mobilene de selger. Jeg gjorde det, og modino svarte at de ikke kunne hjelpe meg og at jeg skulle kontakte ice. Noe lignende skjedde enda en gang senere, og hadde akkurat samme opplevelse, blir sendt fram og tilbake som en yo-yo og får ikke svar på det jeg lurer på. - En gang jeg skulle bestille ny mobil via mobilbytte for ikke så altfor lenge siden var systemet deres plutselig nede så det var ikke mulig å oppgradere mobilen. Dette varte i mange uker, måneder tilogmed tror jeg. Jeg ga til slutt opp og bestilte ny mobil fra en annen butikk, da jeg hadde hatt såpass mye problemer med mobilbytte at jeg ikke orket det lenger. Så jeg vil si at ice er en helt grei operatør for normale mobilabonnement, men styr unna mobilbytte.

Svar fra ice
21.09.2023 08:36

Hei! Det er koslig å se att du etter alle dine problem enda syns att vi er en grei operatør :) Men det er jo leit att du har hatt så mange motganger med oss. Mobilbytte avtalen skal være lik for nye som gamle kunder. Om du ønsker att vi ser nærmere på dette ta gjerne kontakt med oss på [email protected] Mvh. Marianne ice.no

Bra pris, dårlig dekning i Nord skandinavia

Omtale av  Nils R. U

Hadde one call før og der var dekningen upåklagelig her i Nord-Norge/Finland/Sverige, prisen var litt høy i One Call og derfor byttet jeg til Ice som hadde ett godt tilbud. Meget skuffet over dekning men god pris.

Svar fra ice
21.09.2023 08:18

Hei, Nils! Det er beklagligt att du er missfornøyd med dekningen hos Ice. Ta gjerne kontakt med [email protected] så kan vi se nærmere på saken din. Mvh. Marianne ice.no

ice har 3 998 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener
Har tilegnet profilen
ice deltar på Bytt.no

ice har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
ice besvarer omtaler

ice har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
ice ønsker tilbakemeldinger

ice benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR