ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har abonnementet «iceUng 10 GB ice+» Her skal jeg få 2 GB på Telia-nettet og 8 på Ice sitt eget nett. Før jeg kjøpte abonnementet så jeg på dekningskartet, og det virket helt greit. Min erfaring etter å ha hatt abonnementet i et par måneder er at dekningen til ice etter min mening ikke er bra nok. De 2 gigabytene som kunne brukes hos Telia ble brukt opp i løpet av veldig kort tid. Mobilen velger nettet med best dekning, altså ikke ice. Jeg må da gå inn manuelt og tvinge mobilen inn på ice sitt nett. Denne koblingen klarer mobilen vanligvis ikke å opprettholde lengre enn 2 minutter. Jeg betaler da i realiteten for 2 GB, ikke 10. I tillegg til den dårlige dekningen har ice sitt nett en makshastighet på 10 mbit/s, noe som gjør at streaming henger seg opp, og at det tar utrolig lang tid å laste ned apper.
Hei, Sebastian :-) Så leit å høre, at du ikke er fornøyd med oss. :-( På iceUng 10GB, så har vi ingen hastighetsgrense, men kanskje du har lagt på Data Frihet, med 1000GB i måneden, på abonnementet? Der har vi nemlig låst hastigheten til 10 Mbit/s, mens koblet til nettverket vi selv leverer. 10 Mbit/s, skal holde lenge til personlig bruk, blant annet streaming av film i HD, uten avbrudd. Bruker man telefonen som personlig hotspot, og flere er koblet til, eller man utfører flere datakrevende oppgaver samtidig, så kan det dessverre oppleves avbrudd. :-( SIM-kortene våre er programmert til å prioritere ice+ nettverket, fremfor Telia sitt, men hvis dekningen er betydelig sterkere på Telia sitt nett, så kan telefonen hoppe fra ice+ nettverket til Telia sitt nett. Det finnes per nå ingen måte, å låse telefonen til det ene, eller andre nettet. :-( Å betale for en tjeneste man ikke får utnyttet til det fulle, er dyrt uansett hvor mye eller lite det måtte koste, men kanskje iceUng 10GB ikke er det rette abonnementet for deg? Vi har flere andre abonnement, med all inkludert data, tilgjengelig i begge nettverkene vi tilbyr. :-) 8GB til 299,- kroner per måned, og 12GB til 349,- kroner, per måned, for eksempel. :-) Vi hjelper deg mer enn gjerne, med å bytte abonnement. Send oss gjerne en melding i chatten vår, som du kan finne her: https://www.ice.no/kundeservice/kontakt-oss/, så bytter vi til et abonnement, som ikke har delt datamengde, mellom de forskjellige nettene. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
Hei. Helt forferdelig dårlig 4G dekning. Tar jo en evighet og laste opp bilder og film. Tok en måling og hadde mellom 1 og 2 Mbps og dere lover mellom 60 og 350.
Hei, Tor! Så leit å høre, at du har en så dårlig opplevelse av nettet vårt. :-( Vi er i utgangspunktet ganske forsiktige, med å love en gitt hastighet, i et bestemt område. Dette fordi det er mange faktorer som spiller inn, på hva hastigheten faktisk blir. Vi tilbyr en teoretisk hastighet på opptil 350 Mbit/s, med forventet teoretisk snitthastighet på opptil 100 Mbit/s. Vi har også produkter hos oss, med redusert hastighet, for eksempel Data Frihet, som gir 1000GB, med en hastighetsgrense på 10 Mbit/s, men det er kanskje ikke dette produktet du har hos oss? Vi ønsker å ta en titt på saken din, for å sjekke hvorfor du får så lav hastighet, og om det kanskje er noe vi kan gjøre med det. :-) Send oss gjerne en epost, til [email protected], så vi får tatt et raskt feilsøk. :-) Eposten må inneholde en kjapp forklaring på hva du trenger hjelp med, ditt fulle navn, telefonnummer, og navnet ditt på bytt.no. :-) Vi håper i høre fra deg, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no
Betaler 150kr for å... ikke kan å bruke telefon! Dekningen er jo helt elendig! Noe av det verste jeg har opplevd ved mobiltjeneste.
Hei, Conor :-) Så utrolig leit å høre, at du ikke er fornøyd med dekningen, vi leverer. :-( Per i dag, så leverer vi to nettverk; det vi har bygget ut selv, i tillegg til det vi leier av Telia. Normalt, så skal det holde til å gi god dekning de aller fleste steder i landet. Telia har jo bygget ut mye, og dekningen vår alene, dekker nå 90% av befolkningen. Det kan imidlertid fremdeles være områder, hvor dekningen vår ikke strekker til, og det er utrolig leit å høre, at du er en av dem, som bor i et av disse. :-( Vi jobber fremdeles med å bygge ut og forbedre dekningsnettet vårt, og jeg håper at vi kan tilby bedre dekning der du bor, i fremtiden. :-) Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no
Har brukt ice 1 år nå billig for mine barn og meg. Aldri oppleves som alt fungerer bra.
Her må man finne ut av ting selv, bortkastet tid og kontakte de som kaller seg kunde service, en utdøende tjeneste.
Hei, Kåre :-) Så utrolig leit å høre, at du er misfornøyd med kundeservicen vår. :-( En del av hva vi anser som god kundeservice, er dette med å henvise til selvhjelp, altså å hjelpe kunden med å selv finne løsninger. Herunder faller enkle ting som å finne PIN og PUK kode, hvor man kan finne faktura, enkelt feilsøk av mobildata, og lignende. Det finnes imidlertid flere andre situasjoner, hvor vi ikke kan henvise til selvhjelp, fordi vi helst skal være mer hands-on, for å finne ut av problemet, og finne en løsning. Jeg kjenner ikke til saken din spesifikt, så jeg vet ikke hva du trengte hjelp med, men måtte finne ut av selv, men det er i vår aller sterkeste interesse, å vite hva vi kan gjøre bedre, i fremtiden. :-) Send oss derfor gjerne en epost, til [email protected], hvor du forklarer hva som skjedde, og hvorfor du opplevde at vi på kundeservice ikke gjorde en god nok jobb, så vi kan gjøre en bedre jobb i fremtiden. :-) For å identifisere deg, så må eposten inneholde: -Fullt navn -Telefonnummer -Navn på bytt.no Ha en fin dag videre! Mvh Ruben ice.no
Har vært kunde hos ICE i 4-5 år med to abb. Aldri problemer! Alt fungerer som det skal og kundeservicen er upåklagelig. Mistet en telefon på reise i Asia og kontaktet kundeservice via Facebook. Litt over en uke senere var nytt simkort mottatt (hadde reservetelefon med) og alt fungerte smertefritt! For vårt behov er ICE perfekt og vi sparer i gj.snitt 45-50 prosent ifht. Telenor.
Hei, Per! Det var veldig hyggelig lesning! Jeg håper vi klarer å beholde deg som fornøyd kunde, i mange år fremover. :-) Ha en fortsatt strålende dag videre! Mvh Ruben ice.no
Ting tar tid, ventet i 1 måned for å få fjernet bindingstid når jeg bytta abonnement.