ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bruker alltid godt under 1 GB pr mnd. Har Spotify på offline, slår av alt som trekker GB så derfor ligger jeg mellom 150-500 mb pr mnd. Tenkte jeg skulle prøve Ice. Net...... .... Det rare er at etter bare 4 dager er jeg oppe i 100 MB allerede. Dette har aldri tidligere i andre abonnementer. Merkelige greier... Tragisk egentlig.... Nå er jeg hos en annen leverandør og er superfornøyd. Bruker laaangt mindre MB og derfor lett og holde seg under grensa :)
Hei, Jan F! Leit å høre at du har byttet leverandør. Det er vanskelig å kommentere hva som har skjedd her, men du kan enkelt sjekke hvilke apper som har brukt mest data på mobiltelefonen din. Vanligvis ligger dette under innstillinger og data. Da kan du se hvilke apper som har ført til at forbruket er høyere enn normalt. Det er selvsagt kjedelig når man har et høyere dataforbruk enn normalt, men du ville uansett ikke måtte ha betalt noe ekstra dersom du hadde gått over datakvoten på 1 GB. Farten hadde blitt strupet, og du ville fremdeles kunne surfe med 64 kbit/s. Det er valgfritt å kjøpe en ekstrakvote på 1 eller 3 GB. Jeg krysser fingrene for at du har havnet hos en konkurrent som ikke overfakturerer deg dersom forbruket skulle gå bananas. Du er hjertelig velkommen tilbake til oss på et senere tidspunkt. Mvh Gisle ice.net
Leser her om dårlig tjeneste i utlandet med ice.net. Har samtidig selv opplevd at innstillingene forsvinner på enkelte av abonnementene familien har ved besøk i Sverige. Skal om litt til USA og deretter innom 10 andre land på samme tur. Tre av oss har ice.net, tre har Telenor. Hvis innstillingene forsvinner på halvparten av telefonene hver gang vi kommer til et nytt land eller at vi ikke har dekning i alle land blir vi nok ikke Ice-kunder særlig lenge er jeg redd. Det er ille nok å måtte legge inn innstillinger hver gang man er i et annet land. For oss vil det si at vi på denne turen må konfigurere telefoner minst 33 ganger..... #mektigspent Hva kan Ice si om hva vi kan forvente av tjenester og trøbbel i utlandet. Finnes det en liste over land der man vet det er utfordringer/ingen tjeneste? PS. I Norge fungerer ice.net utmerket.
Hei, Stein Tusen takk for din omtale. Når du er i utlandet må du endre på innstillingene på SIM-kortet ditt. Gjør følgende: Gå inn på Innstillinger - Telefon - SIM programmer - internat.Roaming - Modus - Manuell - Roamingnett Viktig at du aktiverer "Roamingnett" når du er i utlandet. Når du kommer tilbake til Norge, må du endre tilbake til "Hjemmenett" for å få tilbake dekningen i Norge. Da kan det være mulig dere befinner dere i ett område som er uten dekning. Men har dere forflyttet dere til ett nytt land må dere legge inn innstillingen på nytt. Så forsikre deg om at dere endrer til Roamingnettet igjen. Står dere koblet på roamingnettet nå, kan du skru telefonen helt av og på igjen. Vi jobber hele tiden for å forbedre våre tjenester og vi VET at denne metoden er slitsom. Vi takker for din tilbakemelding og tar med oss dette videre. Disse landene skal det gå automatisk. Om landene som du skal besøke ikke ligger i listen så må det gjøres automatisk. Nederland Italia Latvia Litauen Estland Kroatia International Waters/Satelitt Sverige Spania Storbritannia Østerrike Finland Tyrkia Belgia Sveits Danmark Ønsker deg en strålende dag videre! Mvh Carl-Fredrik ice.net
Jeg er i klassen "båtfant" med hjemmekontor i båten. Tidligere har jeg vært ganske så krass mht. ICE, men nå må jeg bare innrømme at løsningen er kjempebra, og de har en fantastisk kundeservice. SCENARIO: Er i Strømstad og klargjør en ny båt. Min største oppdragsgiver forsyner meg med nett, ett ICE-bedrift-abb med 100 GB/mnd. Det har fungert fantastisk bra både hjemme i Norge som i Sverige. - SÅ SKJEDDE det, modemet var helt dødt på mandag, og jeg har en del jobb å gjøre og veldig avhengig av nett... Via en "chat" med kundeservice til ICE, ble vi enige om at de sendte nytt modem til Posten i Halden.. --- Nå fikk jeg nettopp melding om at det ligger klart til henting på Posten i Halden -- Så istedet for langsommelig "problemløsning" og 1 dag bortkastet til reise til vårt Oslokontor, så får jeg det levert 1 times busstur herfra! ---Har aldri før opplevd MAKAN til kundeservice og holdning for å løse mitt problem!!! 6 stjerners kundeservice!!!
Hei, Magne H! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale. Det varmer å lese hvor mye det betydde for deg at vi fant en rask og effektiv måte for å gi deg et modem som virket. Vi vil alltid jobbe knallhardt for å gjøre vårt beste for kundene. Helt topp å høre at vårt 100 GB-abonnement passer perfekt til ditt forbruk. Nå som vi også har Data Rollover for Mobilt Bredbånd, kan du fort få ekstra mye data å rutte med dersom du ikke bruker hele kvoten i løpet av en måned. Dersom du skulle trenge hjelp i fremtiden er det som alltid bare til å ta kontakt på Facebook eller på telefon 08200. Mvh Gisle ice.net
Kundevennlig og gode priser. Først med datarollover. Heia ice!
Hei, Emil! Tusen takk for en superhyggelig omtale :) Vi var først med Data Rollover, og jeg kan love deg at vi, som utfordreren i markedet, skal komme med mye spennende i fremtiden. Dersom du har noe annet på hjertet, må du gjerne ta kontakt med oss her, på Facebook eller telefon 08200. Mvh Gisle ice.net
Hadde fått full score hadde det ikke vært fordi hver gang iphonen blir oppdatert så må jeg manuelt sette inn mms innstillinger. Fantastisk kundeservice. Jeg har vært kunde hos chess, talkmore, NetCom og djuice og har aldri opplevd så bra kundeservice noen plasser. Veldig hjelpsomme og vil virkelig gjøre kunden fornøyd.
Hei, Raymond! Tusen takk for en hjertevarmende omtale av kundeserviceteamet vårt. Vi jobber knallhardt for at alle kundene våre skal sitte med den samme følelsen som deg. Det harde arbeidet ble nylig belønnet med tittelen Best i Test (kundeserviceprisen). Nå fortsetter jobben med å beholde posisjonen. Når det gjelder innstillingene på iPhone, er jeg helt enig i at det er en utrolig kjedelig jobb å sette opp manuelle innstillinger. Grunnen til at du må gjøre dette er at vi, i Apple sine øyne, fortsatt er et veldig lite selskap. Når vi har blitt større, vil også våre kunder få innstillingene tilsendt automatisk. Jeg håper at du er med oss frem til den tid. Hvis du har mer på hjertet, må du gjerne skrive mer i kommentarfeltet nedenfor. mvh Gisle ice.net
Dårlig kundeservice, dyre abonnement og de sperrer deg i stedet for å gi deg betalingspåminnelse.
Hei, Sofia! Trist å høre at du syns vi er dårlige på kundeservice og abonnement. Dersom du mener at du ikke har mottatt betalingspåminnelse, ber jeg deg om å sende oss en e-post til "[email protected]" så snart som mulig. Da kan jeg dobbelsjekke hva som eventuelt har gått galt. Send følgende info til meg via e-post: - Fullt navn - Telefonnummer - Fakturanummer - Når du var i kontakt med kundeservice - Beskriv saken Jeg håper at du tar kontakt, slik at vi kan undersøke nærmere hva som har skjedd i denne saken. Mvh Gisle ice.net
Jeg har hatt Ice.net ca. 2 år og har til dags dato ikke fått sendt MMS. Har hatt andre operatører tidligere med samme mobil, og alt var ok (inkludert å sende MMS). Flymodus kommer veldig ofte, må da slå av og på mobilen og skrive pinkoden. Andre ganger er det "tast inn pinkode".
Hei, Ingrid M Dette skal vi selvfølgelig få rettet opp i. Aller først vil jeg at du sender en tekstmelding med kodeord “ALL” til 8530. Dette laster ned automatiske innstillinger til din telefon. Om dette ikke fungerer, må du legge inn innstillingene manuelt. Manuelle innstillinger finner du her: https://www.ice.no/private/simbytte/ Uavhengig av om du legger inn innstillingene automatisk eller manuelt, bør du ta en omstart av telefonen og deretter sende en MMS til deg selv, for å dobbeltsjekke at alt fungerer som det skal. Om det fortsatt ikke fungerer så ta gjerne kontakt med oss på Facebook eller på telefon 08200 slikt at vi får feilmeldt det videre til teknisk avdeling. Mvh Carl-Fredrik ice.net