ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Feil tilsendte nettdata. All datatilgang faller ut ved utenlandsreise (Sverige). Blir lovet at sms blir sendt for nye innstillinger. Det skjer ikke. Skal logge inn på Ice net side. Får ikke tilsendt riktig innlogg kode om det kommer i det hele tatt. Bytter tilbake til Chess. Vh Tore A.
Aldri hatt noe problemer med mobilabonnementer før denne forferdelige Ice.net. Først måtte jeg vente 3 måneder for SIM-kortet og når jeg har fått den da var jeg allerede i USA og kunne ikke ha INGENTING: Kunne ikke ringe noen, sende sms og enten ha mobil data. Som fikk meg i mye problem. Og hadde ikke nettverk. Så, ingen kunne ha kontakt med meg. Var 1 måned i USA og når jeg kommet tilbake 3 dager siden, da fungerte alt greit. Fikk sms, mobildata å virke alt. Og, uansett jeg tok 99,- abonnement, kom faktura på 156,-! Jeg hater dere!!!
Sa opp abonnementet hos Ice.net allerede 3 timer etter at jeg hadde bestilt det siden jeg fikk et bedre tilbud hos min gamle operatør. Ice.net sa de slette bestillingen. Ringt dem igjen da jeg fikk simkort i posten om at jeg ikke ønsket et kundeforhold hos Ice.net og de skulle slettet meg "igjen". Det ble enda flere telefoner pluss mail. Likevel overkjørte Ice.net min opprinnelige operatør. Som straff siden jeg ikke ville ha Ice.net fikk jeg beskjed om at jeg ikke lenger hadde rett på mitt mobilnr (som jeg har hatt i 15-20 år). Endte opp med en død mobil. Anbefaler overhode ikke Ice.net til noen. Tar også 30-40 minutt å komme gjennom til en kundeservice du ikke kan stole på.
Familie på ferie i sverige nå. Ingen av Ice abbo fungerer. Uten tjeneste. Ikke bra. Heldigvis hadde man med alarm kontatkort fra bilen og klokke sim fra telenor som fungerer. Ellers kunne man bare reist hjem før ferien hadde begynt. I 2016 er man gjort avhengig av mobildekning. Det er det man baserer seg på i samfunnet. Ikke bra nok av Ice å nedprioritere utprøving før slipp. En annen ting er at sim er gammeldags. Hvorfor ikke bare ringe ut via imei? Og velge selv hvem levrandør man vil benytte. Mulig jeg bytter tilbake mine 5 abbo til Telenor igjen.
Ikke samsvar mellom reklamen og virkeligheten. Elendig dekning. Og håpløs fart... Velg annen operatør.
GÅ IKKJE I ICE-FELLA. Før sommeren bestilte vi ICE sitt mobile bredbånd fordi dei annonserte god dekning over heile landet. "Fra brygga di og 10 mil til havs". Vi var på ein to vekers segltur langs kysten fra Stord og til Selje. Bare unntaksvis opplevde vi å få dekning på ruteren frå ICE, sjølv om dekningskartet var merka med maks dekning. Forsøket på å avslutte 12-månedersavtalen blir kontant avslått. Jeg vil herved advare alle mot å kjøpe bredbånd fra ICE dersom hensikten er å ha eit mobilt brebånd. Det held ikke det dei lover, men de meiner sjølv dei har tatt forbehold. Dei tilbyr å selge ekstra antenne sjølv om vi har kjøpt den kraftigaste ruteren. DETTE HELD IKKJE MÅL HVERKEN I LEVERANSE ELLER KUNDEBEHANDLING.
Jeg har vært ICE. Net-kunde siden 2006, da het de Nordisk Mobiltelefon. Etter nå 10 år som kunde er jeg strålende fornøyd med produktet. Jeg har både mobilt bredbånd og mobilabonnoment. Jeg var nok av de kundene som fikk sim-kort som var riktig programmert, for jeg fikk både nett- og MMS-oppsett automatisk tilsendt da jeg satte inn sim-kortet i telefonen. MMS fungerte ikke helt normalt til å begynne med, men jeg foretok meg ingen ting, og etter et par dager fungerte MMS fint. Nettet (4G) har fungert flott hele tiden. Når det gjelder det mobile bredbåndet, kunne kapasiteten ha vært bedre. Men jeg vet at fremtiden bringer mye bra for ICE.net, med sine egne basestasjoner. I Drammen pågår det et pilotprosjekt, og hastigheter opp mot 200 mbit/s oppleves for både mobil- og mobilt bredbåndskunder. Så fremtiden blir spennende!