ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ice gir oversikt for dataforbruk kun for de siste 4 månedene. Hvorfor ikke lenger enn 4 måneder? jeg har vært abonnent siden 2019. Mitt dataforbruk fra 2019, starten av kundeforholdet mitt, er ikke tilgjengelig for meg. Prøver Ice bevisst å skjule dataforbruket mitt fra meg? Helt forferdelig. Jeg har sendt dem en forespørsel om mine opplysninger over dataforbruk. Dersom jeg ikke får svar skal jeg rådføre meg med en tredjepart.
Hei Dette er lover og regler gitt av Datatilsynet, og er derfor ikke noe ice har bestemt. "Som det fremgår av kapittel 8 i proposisjonen (hva skal lagres) oppstiller ekomloven § 2-7 annet ledd en sletteplikt for trafikkdata når disse ikke lenger er nødvendige for fakturerings- eller kommunikasjonsformål. Tilbydere lagrer i dag data til ovennevnte formål i henhold til konsesjoner gitt av Datatilsynet, jf. personopplysningsloven § 31 fjerde ledd jf. personopplysningsforskriften § 7-1. Maksimal lagringstid etter konsesjonen er fem måneder etter at de ble registrert ved kvartalsvis fakturering, og tre måneder etter at de ble registrert ved månedlig fakturering. Som det videre fremgår av kapittel 8 kan data knyttet til kundenes internettrafikk per i dag lagres i inntil tre uker." Ha en fin dag! Mvh Tina ice.no
Blir lova noko dei ikkje har. Men oppdagar det ikkje før prøveperiode er over og da har ICE slettet beviset (lydopptaket). Det ein signerer på er bare at enn startar prøveperioden, så det er ikkje mogleg å oppdage det før. Eg ser eg ikkje er den einaste, det kan virka som om selgar er klar over dette og utnytter at det ikkje kan oppdagast før bevisene er slettet. Betalar nå meir for mindre. Lydopptak må sjølvsagt lagrast lenge nok til at det vil kunne beskytte kunden (og leverandør), slette det rett før kan virke som om det er planlagt og gjer at enn føler seg svindlet. Det bør og komme fram kva som er avtalt i meldingen enn signerer/svarar ja på.
Hei! Dette var leit å høre. Hva var det selger hadde lovet som ikke ble overholdt? Prøveperioden på 30 GB til 99,-/mnd har du fra oppstartsdatoen og 2 måneder etter dette. Dersom man ikke endrer abonnementet sitt selv til ønsket abonnement etter prøveperioden, vil abonnementet automatisk endre seg til det som passer best ut fra gjennomsnittlig bruk gjennom prøveperioden. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med navnet ditt og nummeret ditt så skal jeg se om ikke vi kan finne en løsning for deg. Ha en fin dag! Mvh Tina ice.no
plutselig fjerner kobling seg, og må startes opp igjen.
Hei, Yusuf Fint om du kan kontakte kundeservice på 21000000 dersom problemet fortsatt vedvarer. Du kan også sende meg en e-post til [email protected] hvor du forklarer saken, så skal vi se om vi finner en løsning :) Det er da viktig at du tar med navnet ditt og nummeret dette gjelder for. Ha en fin dag! Mvh Tina ice.no
Jeg brukte mobilbytte etter 18 mnd og sendte min gamle mobil som var helt i orden tilbake. Etter noen måneder!! får jeg Mail om at mobilen min hadde skader noe den ikke hadde da jeg sendte den fra meg. Jeg får beskjed om å fylle ut et skjema og forklare dette. Bare noen timer etterpå( da var de raske) bli dette avvist og jeg får beskjed om å skrive hendelse og dato for skade til forsikringen. Hvordan i alle dager skal jeg kunne gjøre det når jeg ikke aner hvordan og når dette skjedde?? Hilsen Svært skuffet kunde👎
Hei, Ann Dette var leit å høre! Innsigelser og klager må rettes forsikringen. Jeg må be deg om å kontakte de på telefon 21 89 80 09. Åpningstider: Man - Fre fra 08:00 til 17:00 E-post: [email protected] Ha en fin dag! Mvh Tina ice.no
Hei, for 5 dager siden fikk vi en ny ruter og sim kort som vi bestilte fordi vi bytta fra Telenor til Ice. Problemet er at der har gått snart en uke og vi er fortsatt uten nett. Vi har ringt hver dag men de svarer alltid det samme og det de sier er at det er en problem eller feil i systemet og det står ikke at vi er der eller noe sånt. De sier det hver dag men de skjer ingen ting og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fordi det går og går dager men det er fortsatt ingen løsning.
Hei, Aaron! Dette høres ikke bra ut. Jeg må be deg sende oss en e-post til [email protected] slik at vi kan finne en god løsning på dette. Fint om du legger ved navnet ditt og kundenummeret ditt eller mobilnummeret ditt i e-posten :) Ha en fin dag! Mvh Tina ice.no
I forbindelse med 5G-utrullingen blir service og vedlikehold på 4G-senderen for landstedet vårt nedprioritert og forsinket. Ikke dette jeg håpet på med en fantastisk fin oppfølging og en god løsning fra ICE gjorde at dette ble akseptabelt for oss. Mye høyere servicenivå enn jeg hadde sett for meg faktisk, hurra!
Hei Erling. Så godt å høre at du fikk en fin kundeopplevelse med oss selvom tjenesten ikke ble levert til antatt tid. Vi setter stor pris på din tilbakemelding😍 Mvh Stine Ice.no
Etter tur med Københavnbåten (Oslo/København tur/retur + en natt i København) i månedsskiftet mai/juni har jeg fått tilleggsbeløp både på juni- og julifakturaen fra Ice. Tilleggene på henholdsvis kr 397,- og kr 501,- er spesifisert under "satelittnett, skip, fly offshore" Er det riktig at Ice har ingen avtale offshore inkludert i abonnementet? Jeg gjør oppmerksom på at en av mine medreisende med Telia abonnement fikk ingen satelittutgifter ifm turen. Margot
Hei Margot. Når mobilforbindelsen går over til satellitt gjelder ikke mobilprisene i EU/EØS lenger. Vi sender alltid ut en SMS med prisinformasjon når telefonen kobler seg til satellitt. Når du er ute og reiser på båt, fly eller utenfor EU/EØS, vil jeg også anbefale deg å deaktivere Dataroaming og heller koble deg på et gratis WiFi nettverk. Skulle du ha fler spørsmål rundt dette så kan du gjerne sende oss en mail på [email protected]. Mvh Stine Ice.no