ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har fungert ganske bra for meg, og med Ung får jeg mye data for pengene. Også fint at man kan gi bort data til andre Ice kunder, uten å måtte være i en familie eller delt abonnement.
Hei, Valerie Åh, så hyggelig å se at det fungerer bra for deg!😍 Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no
Etter flere år med svært dårlig dekning og hastighet på ICE koblingen har jeg sjekket litt nærmere hvor basestasjonene ligger. Finnsenderen.no er er bra program. Det viser seg at ICE stasjonene ligger på dobbelt avstand i forhold til f.eks. Telenor. Riktignok virker ICE sitt 450 nett på den avstanden, men med hastighet 1-2 mbit/s. Jeg prøver å teste ICE utstyret med et annet SIM kort og endrede APN settinger, uten hell. Det er vanskelig å få noen gode svar på hva problemet er - kanskje en PROXY-setting som ICE gjemmer bort? Takknemlig for tips!
Hei, Amund Så utrolig kjedelig at vår sender ikke er tilstrekkelig der du bor! 😔 Vi har dessverre ingen support på bruk av vårt utstyr med andre operatører sine SIM-kort enn våre egne, så dette er vanskelig å gi deg noe godt svar på. Eneste forslag jeg har, er å dobbeltsjekke at du har skrudd av PIN-kode på kortet, slik at denne ikke sperrer for bruk. Ta kontakt med operatøren for SIM-kortet ditt og hør om det er noe de kan hjelpe deg med. Mvh. Kristine ice.no
Datamengde forsvinner altfor fort! Har abonnement på 8gb, men har på 2 uker måttet kjøpe 7 ekstra. Aner ikke hvorfor!
Hei, Anne Så kjedelig at datamengden forsvinner så fort! Det kommer helt ann på hva man bruker nettet til, ut ifra hvor fort og hvor mye som blir brukt. Dersom du f.eks streamer filmer og serier, kan dette ha ett mye høyere forbruk enn vanlig surfing på VG og Facebook for eksempel. Jeg anbefaler deg å sjekke at alle apper som ikke er i bruk lukkes ordentlig, slik at ingenting kjører i bakgrunnen når du ikke bruker telefonen. Du kan også sjekke i innstillingene på telefonen din hva du bruker så mye data på. Dersom det viser seg at du har ett høyere forbruk enn hva du forventet, vil jeg også anbefale deg å heller justere opp datamengden på selve abonnementet ditt fremfor å bestille ekstra datapakker, da disse enkelt-pakkene koster mye mer enn å oppgradere abonnementet. Vi har også en tilleggstjeneste som heter Data Frihet, hvor du får 1000GB ekstra data i ice+ til kr. 99,- per mnd. Send oss gjerne en henvendelse til [email protected] dersom du ønsker informasjon om priser og hvilke muligheter du har. Mvh. Kristine ice.no
Veldig dårlig dekning i Bergensområdet. Ellers så er det konkurransedyktig på pris.
Hei, Vegar Dette hørtes veldig rart ut! Vi skal ha veldig god dekning der, så her vil jeg gjerne at du sender oss en e-post til [email protected]. Skriv telefonummeret ditt, navnet ditt og en liten oppsummering av hva saken gjelder så skal vi finne ut av dette! Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no
Jeg byttet fra happybytes til ice da ice kom med tilbudet på 30 gb for 299 kr men bytter etter all sannsynlighet tilbake til happybytes da de har et vanvittig mye raskere nett. Jeg har tatt speedtest hos speedtest.bet og den varierer fra 2 til 13 mbps, er jeg ekstremt heldig er den oppe i 25. happybytes hadde aldri under 120 mbps..!! Det står hos ice.no at man bør forvente mellom 60 til 350 mbps med 4g, når og hvor er det når ikke en gang midt i Fredrikstad sentrum har mer enn 25?? Ble kunde 28 februar og har tatt jevnlige tester så burde hatt god tid til å få sett noe høyere hastighet, da er det ikke kun en dårlig dag det er ræva men konstant. Litt ut i skauen får jeg ikke engang inn vg eller andre aviser som tar lite data, hvis det ikke er noe galt med mitt SIM-kort eller noe annet galt kan jeg ikke fatte og begripe at ice har kunder.. Har også testet på samme sted og på samme tid med andre med happybytes hvor resultatet som beskrevet er totalt natt og dag
Hei, Martin Dette hørtes ikke helt bra ut... Kan du sende oss en e-post på [email protected] med navn, nummer, en liten forklaring og hvilken type telefon du bruker? Da skal vi selvfølgelig få undersøkt dette nærmere for deg! Ser frem til å høre fra deg! I mellomtiden ønsker jeg deg en fin dag og god påske! Mvh Charlotte ice.no
Kopi av e-post til ice: Jeg har vært kunde hos dere en stund nå. Med data frihet. Jeg er stort sett fornøyd, og hadde fortsatt å vært det hvis ice+ hadde vært til å stole på. Telefonen (prøvd flere typer) detter ut av ice+ (selvsagt uten varsel! Dere burde ihvertfallhatt en varselfunksjon på det!) Og går ikke tilbake før jeg gjør det manuelt. Selv omstart hjelper ikke. Og plutselig er data pakka i abonnementet borte! Dette skjer flere ganger daglig. Jeg har forsøkt alt kundeservice har foreslått, til og med byttet sim kort. Jeg har begynt å se på alternativer, men her i potetlandet får du ikke laste ned mer enn 100GB på full hastighet... så detter det til mindre enn dere har på data frihet. Derfor vil jeg at dette skal virke. Jeg klarer meg med 10Mb (har vel i snitt 7, men...), selv om jeg skulle ønske det var raskere! En liten digresjon: Jeg skjønnet ikke hvorfor telefoni og data i Norge skal være dårligere og he*****s mye dyrere enn i Thailand. Fri data i Thailand koster for 20Mb hastighet ca 70-80 kroner pr mnd. Og når jeg måler hastighet, er den faktisk høyere enn oppgitt hastighet. Ender vel opp med å flytte dit, men skulle ønske det var noe som virka her også inntil det skjer.
Hei, Jan Jeg finner e-posten hos oss og ser at det har vært videre dialog der. Om du ønsker å tilføye noe, kan du svare tilbake på e-posten som er sendt til deg. Ønsker deg en fin dag og god påske :-) Mvh Charlotte ice.no
Vi har hatt abonnement hos ice et par år. Mannen min jobber med service rundt omkring, og sliter med dårlig dekning mange steder. Vi har til slutt gått tilbake til Telenor. Og får tildelt et bruddgebyr fra ice på kr 6.000 pr abonnement, eks mva. Det er skyhøyt, dobbelt av hva andre operer med! De skjuler det litt, ved å kalle halvparten utkjøp og den andre halvparten bruddgebyr, men i realiteten sitter vi igjen med en ufattelig sum. Vi har forsøkt et par andre mobil selskaper opp gjennom tiden men har aldri opplevd tilsvarende (Det er vår egen feil kan man si, siden vi ikke nektet for den lange bindingstiden ice hadde da vi gikk over til dem.) Telenor hadde normalt bruddgebyr på 3000,- pr abonnement da vi gikk til ice fra Telenor for et par år siden
Hei! Så synd at dekningen var såpass dårlig at dere så dere nødt til å bytte til Telenor. Bruddgebyret hørtes usedvanlig høyt ut! Er det bedriftsabonnement dere hadde hos oss? Send meg gjerne en e-post med hele navet ditt og nummeret det gjelder så kan vi få undersøkt at det stemmer. Ønsker deg en fin dag! Mvh Tina ice.no