ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Både jeg og kona har vært uten mobilnett fra tirsdag ettermiddag til fredag morgen. Har forsøkt å kontakte ICE på mail 2 ganger, men ikke noe svar. Har ikke hørt et pip!! Har i mange 10-år hatt fasttelefon fra Telenor, men på grunn av nedfasing kobberlinjer byttet vi til fiber og sa opp fasttelefonen. Det har aldri vært noe tull eller brudd på linjene hos Telenor, men ICE klarer ikke jobben, men skryte av seg selv er de gode til. Så oppfordrer alle til å styre unna ICE!!!
Hei, Annar Det er selvfølgelig kjedelig at dere har vært uten mobil såpass lenge, samt at det har tatt tid å få svar fra oss på e-post. :-( Send meg gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no
Ice presterer å sende meg en faktura på en hundrelapp datert juni 2019. Jeg skulle bytte til en annen leverandør og gjorde alt som skulle gjøres i god tro. Dette var i overgangen fra Komplett mobil til ice, mistet dermed telenordekningen jeg var avhengig av. Ærlig talt så kunne dere spart dere for dette! Papirfaktura pluss administrering er nødt til å spise opp dette beløpet. Dere skal få den smålige hundrelappen, og dere får med denne vurderingen på kjøpet. Hilsen en som aldri blir kunde hos dere igjen.
Hei, Jan :-) Jeg synes det er leit å høre, at du er så misfornøyd med dette. :-( Vi sender normalt ikke ut fakturaer på så små beløp, i håp om at kunden kanskje skal komme tilbake igjen i fremtiden, og det kan etterfaktureres på et mer naturlig tidspunkt. Det er jo riktig å fakturere for forbruk man har hatt. Når det har gått en tid, uten at kunden kommer tilbake til oss, så blir det skyldige beløpet utfakturert. Jeg synes det er leit å høre, at du aldri vil bli kunde hos oss igjen, men håper likevel at du får en fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no
Jeg har gjennom 2 år nå opplevd mye ustabilitet med ICE. April neste år, da skal jeg bytte til hva som helst annet.. aldri mer ICE... Hjelper ikke med god kundeservice når tjenesten er ustabil. Flere ganger opplevd at jeg ikke kommer frem for å ringe på mobilnettet. Mye problemer med Bankid på mobil. Tekstmeldinger som ikke kommer frem... Rett og slett en ikke stabilt leverandør...
Hei, Rolf :-) Så utrolig leit å høre, at du har hatt så mye problemer med oss. :-( Hvis du ønsker å prøve, å se om vi kan rette feilen, så tar vi gjerne en kikk, hvis du sender oss en melding, til [email protected]. :-) Vi håper å kunne hjelpe, så du får tjeneste som normalt igjen med våre tjenester. :-) Mvh Ruben ice.no
Ble oppringt av selger fra ice som kom med bra tilbud. Eg sa eg var avhengig av Telenordekning og det skulle eg få av dei og. Eg sa og eg hadde bindingstid fra phonect( nå unifon). Kostnaden med avtalebrudd skulle ice ta. Alt dette ble spilt inn frå ice sin side. Da det viste seg at de ikkje kunne levere Telenor så kunne eg byte til noen andre uten å få bruddgebyr fra ice. Eg bytta til dipper og nå har eg fått rekning på over 3000 fra phonect som ice ikkje vil betale siden eg ikkje er kunde hjå dei.... Wtf. Ice vil heller ikkje sende meg lydfila fra samtalen med selgeren.. anbefaler ingen å velge ice.
Hei, Odd :-) Så leit å høre, at du er så misfornøyd, og har hatt en så negativ opplevelse av våre tjenester. :-( Det stemmer, at vi ikke leverer Telenor dekning, men leier nett av Telia, i tillegg til å bygge ut vårt eget nettverk. Dekningen vår alene dekker 90% av befolkningen, og burde holde til de aller fleste steder, når det virker sammen med Telia sitt nett. :-) Nå kjenner ikke jeg til saken din spesifikt, men hvis det ble lovet noe, og det ikke følges opp av oss som avtalt, så er det alvorlig, og nye vi ikke tar lett på. Vi må se nærmere på denne saken, så kan du sende oss en epost, til [email protected], så vi får sjekket nærmere opp i saken din? Det er fint om eposten inneholder en rask redegjørelse for problemet, fullt navn, telefonnummer, og navn her på bytt.no. :-) Jeg håper du får en fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no
Etter 35-40 år som Telenor-kunde (jada, fasttelefon) 25 år mobilabonnement og 20 år ADSL bredbånd, fikk jeg omsider nok av Telenors hyppige og store prispåslag. De sier jo selv at det ikke er så farlig om de mister abonnenter, for de tjener mer på hver kunde. Ja, gjett om! For en drøy måned siden skiftet jeg derfor til ICE mobilt bredbånd hjemme, og var veldig spent på hvordan det ville fungere. Oppkobling gikk helt problemfritt og alt har fungert bra så langt. Selv om jeg bor langt uti huttiheita har jeg god dekning. Men har hørt andre som bor 1-5 km herfra som strever, så det har nok mye å si akkurat hvor du bor i forhold til senderen(?). Fikk også veldig bra introduksjonstilbud på modem og abonnement. Siden bredbåndet fungerte så bra, bestemte jeg meg for å flytte mobilabonnementet til ICE også. Har bare hatt det noen få dager, og har ikke ikke vært høyt og lavt i inn- og utland enda, men der jeg har befunnet meg har dekningen vært bra. Også her var det introtilbud (uten binding) og en ekstra bonus for meg som ofte ringer Sverige (og fikk noen saftige ekstraregninger fra Telenor) er at de har utenlandspakker til en grei pris. Jeg må ta forbehold her, men såvidt jeg forstår kan man bare kan sende MMS til Norge, ikke til utlandet. Det er i såfall et minus som ICE burde gjøre noe med.
Hei, Marit :-) Så godt å høre, at du er ganske fornøyd med oss så langt! Det var veldig hyggelig å lese, og jeg håper at vi klarer å beholde deg som en fornøyd kunde, i lang tid fremover. :-) Ha en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no
Ice+ nett som er det eneste som nettet du kan bruke datafrihet i virker ikke i Trondheim og nordover, dekningskartet viser at det skal være topp dekning på ice+ men det hjelper lite
Hei, Anders :-) Så leit å høre, at du ikke får ice+ dekning, fra oss. :-( Vi tilbyr ice+ dekning, i de aller fleste byer, i Norge, også Trondheim og i Nord-Norge. :-) Send oss en epost, til [email protected], så hjelper vi deg mer enn gjerne. Henvendelsen må inneholde: - Hva du trenger hjelp med - Fullt navn - Telefonnummer - Navn på bytt.no Vi venter på epost fra deg, og ønsker deg en fortsatt fin dag, så lenge. :-) Mvh Ruben ice.no
Har et 50 GB mobilabon. der hastigheten skulle vært rundt 10 MBPS mens det i realiteten er langt under 1 MBPS, dvs ubrukelig når vi er flere som benytter nettet samtidig. Når vi klager til ICE svarer de at det er fordi for mange bruker nettet samtidig. I praksis betyr vel det at den hastigheten de oppgir i reklamen kun gjelder når det er et lite antall brukere samtidig. Vi har et Telenor mobilt bredbånd i tillegg og det fungerer med god hastighet hele tiden.
Hei, Halvor :-) Så leit å høre, at du er så misfornøyd med bredbåndet, fra oss. :-( Oppgitt hastighet er rent teoretisk, og det er umulig å anslå hva hastigheten blir, uten å faktisk prøve det først. :-( Derfor tilbyr vi 30 dagers åpent kjøp, på våre bredbåndstjenester, så man kan prøve utstyret og dekningen, før man eventuelt binder seg til avtalen. Vi tilbyr teoretisk hastighet på opptil 350 Mbit/s, med forventet teoretisk snitthastighet opptil 100 Mbit/s. Hastigheten vil imidlertid kunne variere etter kapasitet og andre forhold, som avstand til sender, trafikk og kapasitet på sender, routerens plassering, frekvensbånd, topografi, og været. Alt dette vil ha en påvirkning på hastighet, man får ned og opp. Vi jobber med å bygge ut dekningsnettet vårt, og håper at kapasiteten som dekker der du bor, blir bedre, på sikt, så hastigheten blir bedre. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no