Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telia Mobil
2.5
784 verifiserte omtaler

Telia Mobil omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.5
Middels
784 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#11
Forferdelig
Telia Mobil er rangert
#11 av 13 mobiloperatører
29%
Dårlig
29% anbefaler Telia Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 784 omtaler om Telia Mobil

FILTRER OMTALER
150
73
76
109
376
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telia Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Telia lurer kundene sine

Omtale av  Sonja S

De registrerer kundene sine på dyrere avtaler uten å spørre først, og satser på at kundene ikke ser eposten de sender ut før det er for sent å endre det. Dette rammer spesielt eldre som ikke bruker epost, og jeg regner med at det er bevisst fra Telias side. Jeg har vært trofast kunde i 15 år, men nå sier jeg opp

Dårlig dekning i distriktet

Omtale av  Steffen M. K

Dårlig dekning i distriktet, endrer prist på fastpris avtale med 4 månder igjen av bindingstid

Omtale om Telia

Omtale av  Linda

Enkel nettside å bruke, alltid lett å få hjelp på telefon, aldri hatt problemer med abonnementet.

Finnes ikke ne dårligere enn telia

Omtale av  Sn

Har hatt telenor og ice før jeg bytta til telia hadde aldri noe problemer da men hadde lyst å prøve telia det burde jeg aldri gjort de har så jævla dårlig dekning og hastighet betaler for 220 mbps men får så vidt 5 mbps og det tar jævla lang tid å laste inn nettsider selv om det står på dekningskartet at det er full 5g dekning der jeg bor

Prisen gikk opp, burde gått ned

Omtale av  Sønnen

Hjalp akkurat min godt voksne mor som syntes mobilregningen nå begynte å bli dyr. Som alt annet. Ikke rart. 449 kroner måneden skulle Telia nå ha for en pensjonist som bruker under én gb i måneden. Hun hadde blitt justert opp etter abonnementsendringer. Vel Telia, om dere hadde vært Norges største utfordrer så hadde dere også utfordret på beste kundeopplevelse. Og lært f.eks. av Bulder som justerer renta automatisk om boligprisene har endret seg i ditt område. Som kan gi deg lavere rente. Dere sitter med datahistorikken til kundene. Med litt automagi kunne dere fint ha ordnet «Oi, vi ser du har brukt en brøkdel (faktisk kun 36 prosent) av det du betaler for. Da har vi et abonnement som er mye rimeligere for deg. Vil du ha det?» Det gjorde dere ikke. Min mor føler deg dum og lurt. Derfor mista dere en nok en kunde.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Laaaang ventetid på kundeservice

Omtale av  Edvard

Hyggelig og hjelpsom når du endelig får svar, men da er du rimelig sliten etter å ha ventet en evighet. Burde kunne ringe meg opp. Chatten kobler seg ned før du får svar

Tvangsflytting til dårligere vilkår

Omtale av  Andres B

Blir tvunget på dårligere abb med dyrere månedspris. Uten å få mulighet til å beholde hastighet eller få lavere pris. Etter mer enn et tiår som kunde syns jeg det blir dårlig. De bekrefter i tillegg at mail med endring av abb har feil informasjon. Blir for dårlig.

Et selskap uten integritet

Omtale av  Lene

Dette selskapet er et svindelselskap. De har tidligere svindlet meg for 10 000 i forbindelse med et mobilabonnement. Denne gangen så skylder de meg penger ifb med flytting og oppsigelse av abonnement. De innrømte at de skyldte meg penger, men sluttet å svare meg da jeg ba om kreditnota på det. Forferdelig selskap som får lov til å svindle nordmenn uten å bli tatt for det.

På tide å bytte

Omtale av  Bente

Dårlig dekning i hele Hammerfest kommune. God pris på abonnement men når dekningen er irriterende dårlig så hjelper det lite.

Dyrere enn konkurrentene

Omtale av  T. I

Konkurrentene har tilsvarende/bedre pakker, men Telia er dyrere. Har også bedt de gjentatte ganger om å sende meg EPOST med tilbud og IKKE ringe da jeg nesten er døv og ikke kan prate i telefonen. Alikevel så ringer de. Igjen. Og igjen. Og igjen. Og jeg kontakter kundeservice og informerer om at de MÅ sende epost. Voldsomt irriterende

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fasiliterer svindelsamtaler i store kvanta

Omtale av  Thomas W

Det hagler inn med Spoofing- og andre svindelsamtaler fra utlandet og de har ikke laget muligheter for å sperre disse. Helt ærlig - hvor mange trenger egentlig at de er åpent for innkomne samtale fra både Afghanistan, Somalia og Nigeria i løpet av en uke? i 2023 må vi kunne forvente at abonnenten selv velger hvilke land (i det minste verdensdeler) det skal være mulighet for at skal kunne ringe inn i stuene våre. Altfor dårlig teknologi og får lite fokus på å løse slike problemer.

Tilbyr mye for pengene!

Omtale av  David M. D

Jeg liker svært godt at Telia har mange gode tilbud som rabatt på telefon og pakketilbud når man oppretter bindingstid. De har også chat på nett som Telenor ikke tilbyr. Kundeservice er kjempe hjelpsom og har alltid løst problemet mitt. Det er også en trygghet at Telia har fysiske butikker man kan gå til for å få løst problem så fort som mulig. Jeg skulle pante en mobil hvor jeg sjekket hva Telia, Telenor, Elkjøp og Power kunne gi meg for den. Telia kunne gi meg mest (1600 kr), mens Telenor kunne bare tilby 600 kr som er helt latterlig. Telia har god dekning og er Norges andre største mobilselskap, men samtidlig er Telia ikke grådige som Telenor og faktisk prøver å gå deg gunnstige tilbud. Per nå tar Telia 399 for ung ubregrenset data, mens Telenor har gått opp til 439. Jeg er svært fornøyd med Telia og ser på de som en mellomting av Telenor og Ice. Altså de er premium og billig, Telia har kanskje ikke like god dekning som Telenor, men fortsatt vesentlig bedre enn Ice. Samtidig er Telia dyrere enn Ice, men fortsatt tilbyr en vesentlig mer premium tjeneste enn Ice. Derfor føler jeg prisene til Telia er gunnstige og er kjempe fornøyd med hva de har å tilby.

Kjelteringer

Omtale av  Jim

Luringer av værste sort . Selger beviselig tjenester de ikke kan levere enda de vet om utfordringen. Styr unna

Styr unna! Dyrt og dårlig min side og kundeservice.

Omtale av  Misfornøyd

Ingen grunn til å velge Telia: Telia har lang ventetid på telefon. Telia min side er lite funksjonell og har ofte tekniske problemer. Viktigste grunn til å styre unna: DE ER DYRE! De tar kr 269 for 4 GB inkludert vs feks Ice som tar 249 kr for 10 GB inkludert. Hvis man har en "familieløsning" så er det mulig å dele data - men bare for de som har app! Denne funksjonen er ikke tilgjengelig for folk som bare har pc eller feks eldre som ikke forstår seg på å laste ned en app. Gruppen får da ikke delt data og må betale flere hundre kr i mnd for ekstra data - der folk med app kan dele data.

Ikke dekning

Omtale av  Egil

Har aldri vært borti så dårlig dekning som da jeg ble påtvunget Telia av Fjordkraft. Nå er det over og ut

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Utmerket.

Omtale av  May

Jeg har hatt Telia mobilabonnement i mange år og det har på alle måter fungert utmerket.

Telia Mobil

Har tilegnet profilen
Telia Mobil deltar på Bytt.no

Telia Mobil har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telia Mobil besvarer ikke omtaler

Telia Mobil har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telia Mobil henter ikke inn tilbakemeldinger

Telia Mobil benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR