Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hadde Chess før Telia, etter oppkjøpet valgte jeg å teste ut Telia. Nå er tålmodigheten over. Tregt nett, dårlig dekning... Fakturerer for tjenester Chess aldri gjorde. Hadde aldri et problem med Chess, nå er det daglig med Telia. Etter nesten 9 år med Chess, ble det her en gedigen nedtur.
Jeg hadde Chess og var fast kunde i mange år. Kjempe fornøyd med alt. Tiltross for at jeg fikk rimligere tilbud fra andre mobil firmaer så ble jeg hos Chess. Da Chess ble til Telia tok de plutselig betalt for samtaler innenfor Norge (jeg klagde og fikk pengene tilbake), men det var helt tilfeldig at jeg sjekket, regningene ble kjempe komplisert i stedet for en pris uansett om jeg skiftet abonnement innenfor telia slik jeg skiftet mellom forskjellige data pakker når det var Chess, jeg kunne ikke lengere betale gjennom Vipps og abonnementet ble dyrere.
Etter Telia kjøpte CHESS, mister jeg ofte dekning mens jeg er i samtale. Dem jeg ringer til klager at samtalen er hakkete. Jeg hadde aldri slike problemer med CHESS.
Hyggelige ansatte både i telefon og butikk. Rask hjelp. App på telefon synes jeg var bedre før. Kanskje litt dyr.
Alt fungerer som forventet. Fra kundeservice til datamengde og fart.
Telia er åpenbart dyrere enn Chess, og svært mange tidligere Chess kunder vil nok forsvinne etterhvert... Om jeg trenger 1 GB ekstra én mnd, koster det kr.99 - og bonus tilgode fra Chess kan ikke benyttes. (Bonussystemet dekket mitt sjeldne ekstra behov.) Kjøper jeg 5GB, mister jeg jaggu det jeg ikke har brukt innen 30 dager!! Ingen "rollover" da, selv om jeg har betalt ekstra for disse GB!! Ser at det finnes flere billigere tilbydere, og bytter nok innen de 30 dagene er omme...
Veldig fornøyd kunde, har brukt Telia i årevis. Føler at jeg er i gode hender og at de er opptatt av at du som kunde skal få dine behov tilfredstilt. Det er noe dyrere sammenlignet med konkurrentene deres. Personlig betaler jeg gjerne noen ekstra månedlige kroner for å slippe å stresse og bekymre meg. For å ikke nevne festlige kundeservice folkene som fikser knuter og fleiper med deg underveis, de er jammen verd "billettprisen."