Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Store områder helt uten dekning. Bryter stadig midt i samtaler, selv i området med tilsynelatende god dekning. Fryktelig misfornøyd!
Levert mobil på service for bildeinnbrenning på nedre del og svarte flekker på øvre del. "det er skader over kameraet foran. det er hakk på rammen, og glasset som mot rammen er også bristet. Ved ytre skade bortfaller garantien. Så andre feil på skjermen, som for eksempel innbrent skjerm, dekkes ikke av garantien før skaden er håndtert" Jeg sender de bilde av mobilen jeg tok før jeg sendte den inn som viser helt klart at det ikke finnes noen antydning til ytre skader på glasset og riper i rammen har ingen relevanse til problemet. De påstår at mobilen har vært utsatt for trykkskader men kan ikke fremlegge noe form for bevis for dette når jeg etterspør det. "Når det gjelder slike feil og skader, er vi ansvarlige i opptil 6 måneder fra salgsdato. Etter denne perioden er det kundens ansvar å bevise at feilen lå der, før skade hendelse" Stortingets justiskomité har i Innst.O.nr.51 (1987-88) side 13 uttalt følgende om presumsjonen for mangel: «Disse medlemmer vil peke på at … § 32 (3) må forstås slik at den bare rammer mangler ved varen som eksisterte på tidspunktet for risikoens overgang. Når en gjenstand som er ment å ha en varighet vesentlig utover to år, viser seg å ha en mangel i løpet av en femårs frist, indikerer dette imidlertid at gjenstanden i seg selv var mangelfull da risikoen gikk over. En mangelfri gjenstand skulle nemlig vare vesentlig lengre. Hvis mangelen viser seg mens gjenstanden har vært i normal bruk, er det altså en sterk presumsjon for at mangel forelå ved risikoens overgang.» Det er også ganske åpenlyst at ingen ytre skade på glasset, om det hadde vært tilfelle, vil ha noe relevanse til problemet med bilde innbrenning, men de krever da at altså at dette skal utbedres på min regning (bytte skjerm) før de fikser bilde innbrenningen på sin regning (bytte skjerm). Dette er åpenlyst vås og ansvarsfraskrivelse.
Unngå på det sterkeste. Telia var veldig fint back in the day, men det er ikke konkuranssedyktig i det hele tatt lenger. "Norges største utforderer" liksom. Her på Grua har vi vært helt uten dekning mange ganger, fårr veldig dårlig kompansasjon imens andre har fått bedre. Jeg var kunde hos Telia siden jeg var liten 10+år. Jeg hadde også en telefon fra dem som var defekt, men her var det heller ingen hjelp å få. De fant ingen feil. Jeg kan helt klart med hele mitt hjerte anbefale noe annet, hva som helst annet. Dette er siste gang jeg går ut med en dårlig opplevelse. Jeg har byttet og driver å får kjæresten min til å bytte også etter en uke uten dekning.
Har vært uten tv/wi-fi siden k.l 21.00 i går kveld. Ikke mulig å få hjelp via kundeservice. Ringer og ringer... Ingen kontakt. De har ikke ring tilbake-funksjon . Sitter her med svart skjerm. Styr unna !
Null kundebehandling, søppel nett, styr unna med mindre du liker betale for søppel.
Unngå TELIA. Umulig å få kontakt med kundeservice. Har fått byttet ut min gamle router. Etter det er det ingen nettkontakt og ingen hjelp å få.( Det ble bemerket at jeg måtte skaffe meg ny telefon. (+kr 10000 ) for å fikse feilen. )🫤
Dyrt og helt håpløst å komme i kontakt med kundeservice.