SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Ble oppringt av en selger som påstod at det ikke var noen binding. Det viste seg i etterkant at det var 36 måneders binding, med bruddgebyr på 4500,- pr abonnement. Total uærlighet fra selgers side. Jeg ser at det har vært mange andre saker med det samme her, slik at det fremstår som en systematisk måte å gå frem på fra selskapets side.
Hei Karine, Takk for tilbakemeldingen. Jeg beklager for misforståelsene rundt bindingstiden. Som standard skal selgeren informere om at det er avtaletid. Dette er noe som skal oppgis i oppsummeringen av samtalen, og det skal også være spesifisert i SMS-en og i ordrebekreftelse som blir tilsendt på e-post. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh, Alise SMB MOBIL
Utrolig mye rot i faktura, har måttet ringe kundeservice fire ganger på to måneder fordi faktura ikke reflekterer avtalen som ble gjort. Ønsker meg ut, men med en så syk avgift for å bryte bindingstid så er jeg stuck. Virker rotete og lite profesjonelt
Hei Eline, Takk for din tilbakemelding. Beklager for problemene med fakturaene og at du har måttet kontakte oss flere ganger. Vi ønsker å hjelpe deg med dette. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh, Alise SMB MOBIL
Min mann ble oppringt av selger som gav inntrykk av å ringe fra en avdeling i ice. Alt skulle være som før mht simkort og avtalegiro og bindingstid ble ikke nevnt.Han måtte bare svare ja på sms som kom under ssmtalen. Nb, den sms skulle han ga lest nøye, men han forholdt seg til det selger sa. Bare at dette var bedre og tilpasset og en del av Ice som vi er kunde hos. Vi forstod først at vi var lurt da brev med sim kort kom i posten. Vi klagde og fikk stoppet prosessen.
Hei Sigrid, Takk for din tilbakemelding. Det er trist å høre at du har fått inntrykk av at selgeren ringte fra en avdeling knyttet til Ice, og at informasjon om bindingstid ikke ble kommunisert tydelig. Vi ønsker å sikre at all informasjon om at SMB Mobil er en selvstendig operatør, samt avtaletiden (bindingstid på 36 måneder), kommuniseres på en klar og tydelig måte. Denne informasjonen er også inkludert i ordrebekreftelsen og SMS-en som sendes ut, og som må bekreftes av kunden. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh, Alise SMB MOBIL
Har nylig skrevet en negativ omtale om SMB Mobil fordi jeg opplevde meg lurt. Nå vil jeg skrive noe fint om dem fordi en av lederne i selskapet lyttet da jeg ringte og fikk saken ut av verden uten diskusjon. Respekt, og mange, mange takk!
Hei Olav, Tusen takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding! Vi er glade for å høre at vår leder kunne hjelpe deg med å løse saken din. Det er alltid vårt mål å lytte til kundene våre og sørge for at problemene blir løst. Hvis det er noe mer vi kan hjelpe deg med, er du alltid velkommen til å ta kontakt! Mvh Alise SMB MOBIL
Ingen informasjon om at det var binding på abonnementet. Bestilte simkort 30.09, det ble mottatt 20.10, min side sier leveringstid 1-3 virkedager, for meg tok det tre uker. Dette er for dårlig.
Hei Tor, Jeg beklager at det har tatt lang tid å motta SIM-kortet, og jeg forstår at dette har vært frustrerende. Leveringstiden skal normalt være 1-3 virkedager, men dessverre kan det oppstå forsinkelser som vi ikke alltid kan kontrollere. Når det gjelder informasjon om bindingstid, skal dette alltid oppgis tydelig under salgsprosessen og i bekreftelsen du mottar via SMS og e-post. Jeg beklager dersom dette ikke har vært klart. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh Alise SMB MOBIL
Samboer ble oppringt av SMB Mobil som oppga på telefon at de ville levere full Telenor dekning til en mye lavere pris, uten binding. Her var det altså bare å bytte selskap helt kostnadsfritt dersom man ikke var fornøyd. Veldig enkelt å takke ja til. Dagen nummeret skulle porteres virket ikke telefonen hennes en hel arbeidsdag, noe som resulterte i at hun tapte masse penger da hun var utilgjengelig for oppdragsgiver og arbeidere som ikke kunne gjennomføre enkelte oppgaver uten hennes input. Vi ringte derfor opp til SMB Mobil og ville gå tilbake til tidligere leverandør - og da kom hele reglen som flere har kommentert, om bruddgebyr, oppsigelsestid, osv, selv om vi ble fortalt av den pågående selgeren som ringte om at her var det ingen oppsigelsestid eller andre skjulte kostnader dersom man ønsker å gå fra avtalen. I etterkant har det vært forferdelig dekning flere ganger, og vi har måtte bruke altfor mye tid bare på å gå fra avtalen da den må gjennom reklamasjonsavdelingen til SMB Mobil. Dette selskapet er ren svindel og en tidstyv av rang. Ufattelig irriterende opplegg! Hold dere langt unna. Kan også nevne at mitt eget nummer også ble forsøkt portert over, uten at jeg hverken har sagt JA til dette, eller noensinne har snakket med SMBmobil. De har sikkert plukket opp nummeret mitt da vi hadde "Familie pakke" hos Telia eller noe. Fikk bare en SMS mens jeg var i utlandet i en annen tidssone om at mobilen min plutselig skulle porteres, noe som kunne satt meg i en svært uheldig situasjon. Rakk heldigvis akkurat å ringe kundeservicen deres rett før stengetid og spurte hva i alle dager de holdt på med. Etter litt om og men så avsluttet de porteringen av mitt nummer, men forsøkte seg igjen en måned etterpå - så måtte ringe, igjen. Blir så forbanna på sånne selskaper altså. Svindler til seg kunder og lager bare kødd for folk!
Hei Erlend, Takk for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at du og samboeren din har hatt en negativ opplevelse med oss, spesielt når det gjelder informasjon om bindingstid, dekning, og problemer med portering. For bedriftsabonnementer skal det informeres tydelig om avtaletid og eventuelle gebyrer ved brudd. Jeg beklager dersom dette ikke ble klart kommunisert i deres tilfelle. Når det gjelder dekning, leverer vi Telenor-dekning, men jeg vil gjerne undersøke hvorfor dere har opplevd problemer. Jeg forstår også at porteringsprosessen har vært utfordrende, og jeg beklager på det sterkeste for eventuelle ulemper dette har medført. Vennligst send en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så skal jeg se nærmere på det og hjelpe dere videre. Jeg ønsker å finne en løsning og rette opp i situasjonen. Mvh Alise SMB MOBIL
Hyggelig telefonselger som IKKE sa at prisen var uten mva til tross for at vi sammen på tlf. sammenlignet mitt nåværende abonnement og som IKKE sa at det var bindingstid på 3 år. Men i SMS`en han sendte stod som jeg måtte svarte ja på, stod begge deler-men ikke bindingstidens lengde. Jeg oppdaget ikke teksten i sms`en før etterpå da det var forstent. For å heve abonnementet må jeg nå betale 4.000,-. Jeg føler meg lurt, selv om kundebehandler ga meg 10,- i rabatt for tort oss svie og lovte å ta dette med telefonselger for framtida.
Hei Olav, Takk for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at du har hatt en negativ opplevelse med vår selger. Det er viktig for oss at informasjon om priser og avtaletid (bindingstid på 36 måneder) kommuniseres tydelig. Dette er også spesifisert i ordrebekreftelsen og SMS-en som sendes ut og må bekreftes. Vennligst send en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg nærmere på det for deg. Mvh Alise SMB Mobil