SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg ble oppringt fra en telefonselger som utga seg for å være fra en underavdeling av Telenor Bedrift tidligere denne uken. Han refererte til alle detaljene i mitt nåværende Telenor Bedriftsabonnement, og tilbød meg en bedre/billigere abonnementsavtale enn den jeg hadde i dag. Han opplyste ingen ting om bindingstid, men ga meg en prisgaranti på tre år. Han ba meg så svare "Ja" på en tekstmelding han hadde sendt meg i løpet av samtalen, men ga meg ingen tid til å lese gjennom meldingen først. Jeg syntes dette virket som en litt merkelig fremgangsmåte, men tenkte det var sikkert en ny og mer effektiv måte å gjøre det på, og at jeg selvsagt ville få en email senere, slik jeg alltid får fra Telenor, som ville gi meg god tid til å lese gjennom vilkårene før digital signering av avtalen. Men dengang ei... Rett etter at jeg hadde avsluttet samtalen leste jeg tekstmeldingen, samt fulgte linken til avtalen og fant ut at den allerede var akseptert av meg med "Ja" tekstmeldingen jeg hadde sendt. Og ikke nok med det. Denne selgeren hadde ingen tilknytning til Telenor over hodet, men viste seg å være fra et firma jeg aldri hadde hørt om, nemlig SMB MOBIL. Jeg oppdaget også at det var hele 36 mnd bindingstid (!!!) og at prisen på 119/mnd var pris eks mva (noe han heller ikke hadde opplyst om). Jeg kastet meg rett på telefonen til dem og forsøkte å komme igjennom på linjen utallige ganger, men fikk en feilmelding (pipetone) hver gang før det ble brutt. Jeg sendte så en skriftlig klage med tydelig kansellering av bestillingen (via kundeservice på deres nettside) to timer etter oppringningen fra telefonselgeren. Senere kom jeg også i kontakt med kundesevice på telefon som sendte meg et svar på min skriftlige kansellering. Hennes svar lyder som følger: "Henviser til vår samtale på telefonen. Jeg bekrefter at ordren din er stoppet inntil videre, mens saken undersøkes og behandles hos reklamasjon." Jeg er meget skeptisk til dette svaret, da jeg utvetydig ba om kansellering av abonnementsbestillingen, både muntlig og skriftlig innenfor tre timer etter at "bestillingen" ble inngått. I følge forbrukerrådet har man 14 dagers angrefrist på fjernsalg (salg per telefon/på dør/via internett), så jeg kommer ikke til å akseptere noe annet enn at denne avtalen blir kansellert, og er fullt innstilt på å ta denne saken videre både med forbrukerrådet, advokat og media dersom dette ikke skjer.
Hei Elsa, Takk for at du tar deg tid til å dele din detaljerte erfaring med oss. Vi beklager oppriktig at du har hatt en forvirrende og frustrerende opplevelse med en av våre selgere og prosessen rundt abonnementsavtalen. Det er svært viktig for oss å understreke at våre selgere skal gi fullstendig og tydelig informasjon om våre tjenester, inkludert priser, mva, og eventuell bindingstid. Det du beskriver, høres ikke ut som standard prosedyre hos oss, og vi tar dette svært alvorlig. Jeg regner med og håper at saken din er løst innen nå, men hvis du skulle ha spørsmål eller har ytterligere å tilføye så kan du sende en e-post til [email protected]. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Bra dekning, rimelig pris, kompetent kundestøtte, elektroniske fakturaer
Hei Ingemar, Kjempebra å høre at du er fornøyd med dekningen, prisene og kundestøtten vår, og at du liker de elektroniske fakturaene. Takk for at du ga oss tilbakemelding! Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Ble oppringt da de prøvde å lure meg til å tro at dette var det samme som Telenor. Ringte og spurte om jeg bare ville ha lavere pris på Telenor abonnementet mitt og prøvde gjentatte ganger å få det til å høres ut som en slags Telenor SMN. De la på tvert da jeg sa begynte å si at jeg skjønte hva de prøvde på. Skamløst.
Hei Andreas, Takk for at du tok deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen og jeg beklager sen tilbakemelding på din omtale. Vi beklager sterkt at du har hatt en negativ opplevelse med en av våre salgssamtaler. Det du beskriver er ikke i tråd med våre retningslinjer eller den måten vi ønsker å representere vår bedrift på. Vi skal aldri gi inntrykk av å være en annen operatør, og vi tar dine anklager om misforståelser og villedende kommunikasjon svært alvorlig. Hvis det ikke allerede er gjort, kan du sende meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken slik at vi kan undersøke den nærmere? Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Mindre operatør som bryr seg om kundene sine. Anbefales.
Hei Kristian, Takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er kjempebra å høre at du føler at vi bryr oss om kundene våre – det er akkurat det vi gjør! Din anbefaling betyr mye for oss, og vi er takknemlige for at du setter pris på innsatsen vi legger i å gi våre kunder den beste servicen. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Fikk tilbud fra smb mobil med 0 mnd bindingstid hadde det noen mnd men det passet ikke for meg. Gikk over til annet selskap da var det plutselig 3 mnd oppsigelse. Styr unna.
Hei Johnny, Takk for din tilbakemelding. Vi beklager hvis det har vært noen forvirring omkring oppsigelsestiden for ditt abonnement hos SMB Mobil. Som en del av våre vilkår, har vi en standard oppsigelsestid på 3 måneder. Dette er ikke det samme som avtaletid/bindingstid. Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
God kundeservice, pris og dekning. Lett å justere på datapakkene
Hei Ayad, Tusen takk for din positive tilbakemelding! Det er flott å høre at du er fornøyd med kundeservicen vår, prisingen og dekningen. Vi er også glade for å vite at du finner det enkelt å justere datapakkene dine. Det er viktig for oss at våre kunder har en god opplevelse med våre tjenester, og din tilbakemelding hjelper oss å vite at vi er på rett spor. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Veldig fornøyd med å bruke smb mobil. Billig og bra.
Hei Magnus, Takk for at du delte din opplevelse! Det er kjempeflott å høre at du er fornøyd med SMB Mobil og synes våre priser er både gode og rimelige. Vi jobber alltid for å gi våre kunder den beste verdien, så tilbakemeldinger som din er virkelig oppmuntrende for oss. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil