Talkmore opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hadde telefonselger som lovet gull og grønne skoger om mobilfaktura, 3 mnd uten binding kostnadsfritt, det ene og det andre... Satt å tulla med hvor godt dette var... Til slutt kom opptaket, ved bekreftelse mellom kjøper og selger, da kommer kortene på bordet. Der var de hull i 1. Lovnaden hans! 3mnd til 50% rabatt. Og det fortsatte til han skjelte og skreik. Jeg var litt ufyslig tilbake da jeg skjønte han jugde ifra starten av... Talkmore! Ikke pokker!
Det eneste å trekke ned på er at du blir fakturert ved overbruk av data. Kunne heller godt ned på farten fram til neste mnd. Har hatt talkmore noen år og aldri hatt tull. gir dekning over alt, bra hjelpsomme kundeservice.
Lite fleksibilitet på forhåndsbetalt abonement i forhold til trekkdato på autopåfyll og betaling av abonnement. Man får per dags dato ikke endret dato for dette. Tungvint system og uklar informasjon samt treg og lite tilgjengelig kundeservice.
Byttet til Talkmore fordi selger fortalte at jeg kunne få 8GB for 150kr i mnd, ingen bindingstid. Skuffende å da få første regninga på over 700kr. Ingenting har stemt med det selger forespeilet meg av kostnader. Føler meg skikkelig lurt og har selvfølgelig oppsakt hele abonnementet og kommer aldri til å være kunde av Talkmore noensinne igjen. Dere får ikke faste kunder over tid med å lure kundene med fine ord som ikke stemmer med realiteten.
Telefonselskaper er – etter min mening – stort sett som varmtvannsberedere: de varmer vann, og når man investerer i en ny varmtvannsbereder, så er "produktet" fortsatt det samme: varmt vann. I det daglige merker man ikke så mye, forutsatt at varmtvannsberederen virker. I dette perspektivet er Talkmore helt fett: du får mobiltelefoni. Punktum. Så langt, så greit. Men: Jeg har hatt fire abo'er inne (meg selv, ektefelle og to barn på 12 og 14). Videre har samtlige hatt abonnementet 1GB og fri ringetid og sms (husker ikke det formelle navnet), som vi har fått rabattert fra 199,- kr/mnd til 99,- kr/mnd. God rabatt, men skulle vel egentlig bare mangle i og med at andre konkurrenter tilbød samme abonnement til nettopp denne prisen (99,- kr/mnd). Der hvor Talkmore (i likhet med en rekke andre teleselskaper) Likevel skiller seg fra andre mobilselskaper, er i forbindelse med overforbruk av mobildata. Vanskelig å oppdra ungdommer til å bruke WiFien mest mulig og "spare" mobildata til helt nødvendige ærender, jada. Men likevel: Talkmore tok kaka da den ene ungdommen fikk en regning (les: JEG fikk en regning) På 799,- for én – 1 – en måned. I løpet av denne måneden hadde åpenbart den rabatterte abo-prisen gått opp til ca. 239,- kr/mnd (inklusiv det bebudede ekstrapåslaget på 39,- kr/mnd for å dekke roaming). I tillegg hadde vedkommende ungdom dessverre sett litt for mye Youtube på skolebussen, slik at mobildata-delen beløp seg til 560, - kr/mnd. Dette var nok det mest ekstreme eksemplet på hvordan Talkmore – forsåvidt i henhold til avtalen – har flådd meg som kunde. Nesten hver måned de siste 12–18 månedene har det vært en hundrelapp her ekstra i overforbruk mobildata, et par hundrelapper der i overforbruk hos den andre ungdommen. Så mye for circa 4-5 år kundeforhold (ganger fire medlemmer i husstanden med mobil). Så: Nå har det blitt TAKK OG FARVEL til Talkmore. Dere har ikke gjort noe galt, og alt er etter avtalen. Men jeg råder Talkmore: Lær av ice.net, som er vår nye tilbyder. I stedet for astronoiske kostnader i forbindelse med overforbruk av mobildata, så struker de hastigheten til 64 kbit/s når man passerer grensen. I tillegg har de et abonnement som med 1GB til ca. 130,- kr/mnd (inkl fri ringing og sms), et abonnement som er markedets billigste i sin klasse. Til deg som vurderer Talkmore: Jeg anbefaler deg å sjekke ice.net. Talkmore gir deg så absolutt mobiltelefoni. Med de vet å ta seg betalt – særlig om du/dine barn skulle mangle litt gammeldags telefondisiplin.
Kundeservicen er forferdelig, og elendig ordning med 1 måneds oppsigelsestid, byttet fra Talkmore til OneCall som ble gjort den 2. i måneden, likevel må jeg betale 400kr for hele måneden selv om jeg hverken kan bruke noe av det jeg betalte for eller brukte noe av det i de 2 dagene. Mye bedre system hos OneCall hvor de sletter fakturaen når du bytter abonnement!
Bra dekning og bra kundeservice. Billig til spesialnummer og Norwegian avtalen er suveren for reiseglade mennesker som meg. Veldig oversiktlig app, gjør det enkelt å betale regninger å ha kontroll på hvor mye data en har brukt.