Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Unifon
3.8
1 311 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Positiv trend

Unifon opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.8
Bra
1 311 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#5
Middels
Unifon er rangert
#5 av 10 bedriftsoperatører
59%
Middels
59% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 1 311 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
690
90
23
34
474
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 1 311 verifiserte omtaler på Bytt.no

Unngå!

Omtale av  Andy

Jeg hadde lenge tenkt å skifte tilbake til Telenor. Så ringer det en dag en selger fra Unifon. Han tilbyr noe jeg syns er en god deal. Han sier de er en underleverandør fra Telenor. Det er ingen bindingstid og de skulle dekke bruddgebyret mitt hos Telia. 150gb, 2 sim for 399kr i mnd. Dette hørtes jo bare supert ut! Men så... Jeg sender regningen fra Telia til Unifon og får i svar tilbake at jeg må binde meg i 24mnd om de skal dekke denne. Dette fikk meg til å reagere og jeg begynte å søke litt på nett. På nett finner jeg personer med samme opplevelse som meg. Folk som sier at de utgir seg for å være en underleverandør av Telenor for å gjøre et salg. Jeg tar ansvar for at jeg ikke hadde lest kontrakten fullstendig, men når deres selger gir meg informasjon per telefon, så regner jeg med at den informasjonen stemmer. I dette tilfellet var det mye som ikke stemte. 1: Unifon sa de var en underleverandør av Telenor - dette er feil. Jeg valgte følgelig å benytte meg av Unifon ettersom de sa de var en underleverandør av Telenor, fordi jeg lenge hadde tenkt å begynne å bruke dem igjen. Jeg kontaktet Telenor, og de kunne forklare at Unifon slett ikke er en underleverandør av dem. 2: Unifon skulle dekke bruddgebyret - i ettertid sier Unifon at de kun gjør dette dersom jeg går inn i en bindingstid på 24 mnd. Per telefon med Unifon var det slett ikke snakk om å binde seg i 24mnd. At de skulle dekke bruddgebyret hos Telia var også en av grunnene til at jeg valgte Unifon. 3: Jeg fikk heller ingen informasjon om at det var 4mnd oppsigelsestid. Deres selger informerte meg om at det ikke var noen bindingstid, og lot være å opplyse om oppsigelsestiden. Jeg tok imot tilbudet og gjorde en avtale med dere basert på feilaktig informasjon og tilbakeholdelse av informasjon. Hadde de vært ærlig med alt av informasjon, så skulle jeg fremdeles har vært kunde hos de, siden 399kr i måneden ikke er en ille pris for 150gb og 2 sim kort.

Svar fra Unifon
15.02.2023 12:41

Hei Andy, Dette ser vi svært alvorlig på. Alle selgere for Unifon har klare retningslinjer de skal forholde seg til. Blant annet skal det selvsagt komme tydelig at det er bedriftsabonnement fra Unifon, vi ikke ønsker å villede kundene våre. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene i saken. Gjerne send meg navn og nummer til [email protected] dersom du ønsker vi skal ta en gjennomgang av dette sammen med deg. Ønsker deg en fin dag Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Feilaktig opplysninger og fakturering

Omtale av  Carl H

Selger ga uttrykk for at jeg kunne spare masse på å bytte til Unifon. 449,- pr mnd pluss mva. Deres største abb med mye data. Første faktura kommer. Kr 919,- pluss mva. Så kommer det mer viktigste punktet; 24 januar. Purring. 27 januar Inkassovarsel 31 januar Sperrevarsel med 1 døgns frist 31 januar betales krav med beløp tilsvarende sperrevarsel. Til tross for dette blir det lagt til et forsinkelsesgebyr på kr 420,- grunnet forsinket innbetaling forrige mnd.

Svar fra Unifon
03.05.2023 16:11

Hei Carl, Det er trist å høre at du sitter igjen med en negativ opplevelse etter overgangen til Unifon. Faste kostnader faktureres forskuddsvis èn måned, og første faktura er derfor noe høyere. Trafikk og andre variable kostnader faktureres etterskuddsvis. Ved uteblitt betaling av faktura innen forfall, påløper det forsinkelsesgebyr. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ta gjerne kontakt med oss på 05015 eller [email protected] så vi kan ta en gjennomgang av saken. Hilsen Emilie Unifon AS

Lurt trill rundt!!!!

Omtale av  Helle

Ble ringt opp da vi har et enkeltmannsforetak. Personen sier de er et underselskap av Telenor, noe Telenor avkrefter! Først gor de oss priser uten mva så vi blir nesten lurt der til å tro at dette er veldig billig. Så trygger han oss med at det ikke er binding. Vi sier etter mye om og men at vi kan prøve i en mnd og se, siden det ikke er binding. Svarer JA på mld mens vi prater med han, da han ville ha svar med en gang. Vi leser da ikke lenken som sendes med, man tror jo ikke at man blir lurt. Etter litt undersøkelser, ser vi at det ikke vil bli billigere å bytte til Unifon, vi hadde 5 nr som skulle overføres der eier av enkeltmansforetaket ikke er juridisk eier. Så jeg ( juridisk eier) får Mail om at jeg må bekrefte at nr skal overføres til Unifon. Jeg bekrefter ikke dette, men ringte noen dager etter mailen kom og sa at vi ikke ønsket å bli kunder hos dem. Dette er da 15 dager etter de ringte første gang. Fikk da beskjed om at det var greit og at alt var i orden. MEN.. så kommer det en Mail, der det står at det er 4 måneder oppsigelsestid så jeg må betale for 5 abonnement i 4 mnd. Dette ble vi ikke informert om, noe jeg mener er av stor vesentlig betydning! Dette har vi rett og slett ikke råd til. Vi spurte flere ganger om det var binding og at vi kunne prøve en mnd, han valgte å ikke nevne oppsigelsestid med et ord! Vi er rett og slett blitt skikkelig lurt, på mange måter.

Svar fra Unifon
07.02.2023 15:46

Hei Helle, Vi tar det veldig alvorlig dersom det er gitt opplysninger som ikke stemmer i forbindelse med innsalg. Det skal komme frem at man ringer fra Unifon, og nei vi er ikke underselskap av Telenor. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], viktig du får med navn og nummer så skal vi se på saken for deg. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Bra, men litt kjapp i vendingene

Omtale av  Jarle

Salgsprosessen gikk litt fort, det oppsto missforståelse som om de hadde blitt avklart ville gjort det slik at det ikke hadde blitt noen avtale.

Svar fra Unifon
07.02.2023 15:49

Hei Jarle, Dersom du fremdeles har spørsmål til avtalen, eller misforståelser som ikke er avklart må du gjerne kontakte oss på 05015. Ellers er du også velkommen til å sende en epost til [email protected], viktig du får med navn og nummer. Vi ønsker gjerne å snu om på det som skulle vært uoppklart. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Vi ble lurt.

Omtale av  Inger G

Selger sier selskapet er et datterselskap av telenor noe som er feil og at vi får akkurat samme abonnement som med telenor noe som også er feil. Sendte en mail at vi trekker oss fra kontrakten med umiddelbar virkning en time etter vi hadde snakket med selger. Vi fikk heller ikke lest kontrakten før etter vi hadde lagt på da selger var veldig ivrig på at vi skulle trykke ok mens vi snakket med han.

Svar fra Unifon
07.02.2023 15:43

Hei Inger, Vi ser på dette som svært alvorlige, det skal selvfølgelig komme frem i samtalen riktige opplysninger om Unifon. Jeg anbefaler deg å ringe til vårt kundesenter for å få behandlet saken på 05015. Ellers er du også velkommen til å sende en epost til [email protected], viktig du får med navn og nummer. Ha en riktig fin dag. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Unngå disse drittsekkene

Omtale av  James

Bekreftet alle mine mistanker om slike bedrifter: påtrengende telefonsalg, gjemte klausuler, 4 måneders oppsigelse på en abonnement som aldri ble aktivert, "kundeservice" som gjøre sitt aller beste til å unngå faktisk service, og an dyr regning for gleden. Sjokkerende at de får drive slik i Norge. Parasitter som eier ikke skam.

Svar fra Unifon
09.02.2023 11:22

Hei James, Jeg ser du er frustrert, og vi vil absolutt se på saken for deg. Send meg gjerne nummeret dette gjelder på [email protected] så skal jeg undersøke dette videre. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Dyrt for det du får.

Omtale av  Christer A. L

Mangler apple watch, noe som burde være selvsagt i dag.

Svar fra Unifon
03.02.2023 09:32

Hei Christer, Det er Apple selv som styrer distribusjon og de har inntil videre kun gitt tillatelse til hoved- distributørene. Vi vil gi beskjed fortløpende om dette også vil bli tilgjengelig hos oss. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Unifon har 1 311 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener
Har tilegnet profilen
Unifon deltar på Bytt.no

Unifon har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Unifon besvarer omtaler

Unifon har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Unifon ønsker tilbakemeldinger

Unifon benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR