Unifon opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg hadde lenge tenkt å skifte tilbake til Telenor. Så ringer det en dag en selger fra Unifon. Han tilbyr noe jeg syns er en god deal. Han sier de er en underleverandør fra Telenor. Det er ingen bindingstid og de skulle dekke bruddgebyret mitt hos Telia. 150gb, 2 sim for 399kr i mnd. Dette hørtes jo bare supert ut! Men så... Jeg sender regningen fra Telia til Unifon og får i svar tilbake at jeg må binde meg i 24mnd om de skal dekke denne. Dette fikk meg til å reagere og jeg begynte å søke litt på nett. På nett finner jeg personer med samme opplevelse som meg. Folk som sier at de utgir seg for å være en underleverandør av Telenor for å gjøre et salg. Jeg tar ansvar for at jeg ikke hadde lest kontrakten fullstendig, men når deres selger gir meg informasjon per telefon, så regner jeg med at den informasjonen stemmer. I dette tilfellet var det mye som ikke stemte. 1: Unifon sa de var en underleverandør av Telenor - dette er feil. Jeg valgte følgelig å benytte meg av Unifon ettersom de sa de var en underleverandør av Telenor, fordi jeg lenge hadde tenkt å begynne å bruke dem igjen. Jeg kontaktet Telenor, og de kunne forklare at Unifon slett ikke er en underleverandør av dem. 2: Unifon skulle dekke bruddgebyret - i ettertid sier Unifon at de kun gjør dette dersom jeg går inn i en bindingstid på 24 mnd. Per telefon med Unifon var det slett ikke snakk om å binde seg i 24mnd. At de skulle dekke bruddgebyret hos Telia var også en av grunnene til at jeg valgte Unifon. 3: Jeg fikk heller ingen informasjon om at det var 4mnd oppsigelsestid. Deres selger informerte meg om at det ikke var noen bindingstid, og lot være å opplyse om oppsigelsestiden. Jeg tok imot tilbudet og gjorde en avtale med dere basert på feilaktig informasjon og tilbakeholdelse av informasjon. Hadde de vært ærlig med alt av informasjon, så skulle jeg fremdeles har vært kunde hos de, siden 399kr i måneden ikke er en ille pris for 150gb og 2 sim kort.
Hei Andy, Dette ser vi svært alvorlig på. Alle selgere for Unifon har klare retningslinjer de skal forholde seg til. Blant annet skal det selvsagt komme tydelig at det er bedriftsabonnement fra Unifon, vi ikke ønsker å villede kundene våre. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene i saken. Gjerne send meg navn og nummer til [email protected] dersom du ønsker vi skal ta en gjennomgang av dette sammen med deg. Ønsker deg en fin dag Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Selger ga uttrykk for at jeg kunne spare masse på å bytte til Unifon. 449,- pr mnd pluss mva. Deres største abb med mye data. Første faktura kommer. Kr 919,- pluss mva. Så kommer det mer viktigste punktet; 24 januar. Purring. 27 januar Inkassovarsel 31 januar Sperrevarsel med 1 døgns frist 31 januar betales krav med beløp tilsvarende sperrevarsel. Til tross for dette blir det lagt til et forsinkelsesgebyr på kr 420,- grunnet forsinket innbetaling forrige mnd.
Hei Carl, Det er trist å høre at du sitter igjen med en negativ opplevelse etter overgangen til Unifon. Faste kostnader faktureres forskuddsvis èn måned, og første faktura er derfor noe høyere. Trafikk og andre variable kostnader faktureres etterskuddsvis. Ved uteblitt betaling av faktura innen forfall, påløper det forsinkelsesgebyr. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ta gjerne kontakt med oss på 05015 eller [email protected] så vi kan ta en gjennomgang av saken. Hilsen Emilie Unifon AS
Ble ringt opp da vi har et enkeltmannsforetak. Personen sier de er et underselskap av Telenor, noe Telenor avkrefter! Først gor de oss priser uten mva så vi blir nesten lurt der til å tro at dette er veldig billig. Så trygger han oss med at det ikke er binding. Vi sier etter mye om og men at vi kan prøve i en mnd og se, siden det ikke er binding. Svarer JA på mld mens vi prater med han, da han ville ha svar med en gang. Vi leser da ikke lenken som sendes med, man tror jo ikke at man blir lurt. Etter litt undersøkelser, ser vi at det ikke vil bli billigere å bytte til Unifon, vi hadde 5 nr som skulle overføres der eier av enkeltmansforetaket ikke er juridisk eier. Så jeg ( juridisk eier) får Mail om at jeg må bekrefte at nr skal overføres til Unifon. Jeg bekrefter ikke dette, men ringte noen dager etter mailen kom og sa at vi ikke ønsket å bli kunder hos dem. Dette er da 15 dager etter de ringte første gang. Fikk da beskjed om at det var greit og at alt var i orden. MEN.. så kommer det en Mail, der det står at det er 4 måneder oppsigelsestid så jeg må betale for 5 abonnement i 4 mnd. Dette ble vi ikke informert om, noe jeg mener er av stor vesentlig betydning! Dette har vi rett og slett ikke råd til. Vi spurte flere ganger om det var binding og at vi kunne prøve en mnd, han valgte å ikke nevne oppsigelsestid med et ord! Vi er rett og slett blitt skikkelig lurt, på mange måter.
Hei Helle, Vi tar det veldig alvorlig dersom det er gitt opplysninger som ikke stemmer i forbindelse med innsalg. Det skal komme frem at man ringer fra Unifon, og nei vi er ikke underselskap av Telenor. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], viktig du får med navn og nummer så skal vi se på saken for deg. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Salgsprosessen gikk litt fort, det oppsto missforståelse som om de hadde blitt avklart ville gjort det slik at det ikke hadde blitt noen avtale.
Hei Jarle, Dersom du fremdeles har spørsmål til avtalen, eller misforståelser som ikke er avklart må du gjerne kontakte oss på 05015. Ellers er du også velkommen til å sende en epost til [email protected], viktig du får med navn og nummer. Vi ønsker gjerne å snu om på det som skulle vært uoppklart. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Selger sier selskapet er et datterselskap av telenor noe som er feil og at vi får akkurat samme abonnement som med telenor noe som også er feil. Sendte en mail at vi trekker oss fra kontrakten med umiddelbar virkning en time etter vi hadde snakket med selger. Vi fikk heller ikke lest kontrakten før etter vi hadde lagt på da selger var veldig ivrig på at vi skulle trykke ok mens vi snakket med han.
Hei Inger, Vi ser på dette som svært alvorlige, det skal selvfølgelig komme frem i samtalen riktige opplysninger om Unifon. Jeg anbefaler deg å ringe til vårt kundesenter for å få behandlet saken på 05015. Ellers er du også velkommen til å sende en epost til [email protected], viktig du får med navn og nummer. Ha en riktig fin dag. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Bekreftet alle mine mistanker om slike bedrifter: påtrengende telefonsalg, gjemte klausuler, 4 måneders oppsigelse på en abonnement som aldri ble aktivert, "kundeservice" som gjøre sitt aller beste til å unngå faktisk service, og an dyr regning for gleden. Sjokkerende at de får drive slik i Norge. Parasitter som eier ikke skam.
Hei James, Jeg ser du er frustrert, og vi vil absolutt se på saken for deg. Send meg gjerne nummeret dette gjelder på [email protected] så skal jeg undersøke dette videre. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Mangler apple watch, noe som burde være selvsagt i dag.
Hei Christer, Det er Apple selv som styrer distribusjon og de har inntil videre kun gitt tillatelse til hoved- distributørene. Vi vil gi beskjed fortløpende om dette også vil bli tilgjengelig hos oss. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon