Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Sender ut regninger ukontrolert. Sente striming oppsigelse på nettsiden deres. Skaffet meg ett nytt. De nekter for att det er jeg har sakt op mitt abonomang. Jeg har betalt ekstra purre gebyr. Får fortsatt nye purringer. Det virker som de har lite kontroll på hva de driver med.
Annonsert som godt tilbud gjennom flyttefordel hos Posten (i forbindelse med flytting). Chromecast fulgte med, uten mulighet for å velge bort. Dette medfører bindingstid på 1 år, samt ca. kr. 100,- dyrere abonnement i måneden, til sammenligning med å bestille direkte fra hjemmesiden til Allente. Der slipper man også bindingstid, helt! Dette oppleves som villedende og svindel! Det gis inntrykk av at tilbudet gjennom postens flyttefordel nettopp SKAL være en fordel. En chromecast kjøpt fritt i butikk koster mellom 300-500,-. Dette er alt annet enn et "fordelaktig tilbud"!
Streamemuligheten forsvant når de gikk fra canal digital til Allente. Traff en person på en Allente stand på ei boligmesse i 2022 som eg forklarte problemet mitt til. Han trykte noe på ett skjermbrett han hadde og trykte demonstratift ENTER knappen, og sa: Det kommer ny gratis dekoder om noen dager. Det kom aldri noen dekoder. Ringte noen måneder etterpå og etterlyste dekoderen. Ble kon en kasteball mellom forskjellige personer med laaang pause mellom hvær. Tilslutt la eg bare på. Orket ikke ta tullet der. 31. Mai i år ringte eg for å si opp avtalen. Prøvde først med chatroboten deres, men den sluttet å virke når eg skulle si opp. Da ringte eg og måtte trykke meg gjennom noen datastemmespørsmål, og ble satt på vent. Fikk mulighet til å legge igjen mitt telefonnummer noe eg gjorde, og skulle bli ringt opp igjen. Skulle beholde plassen i køa. Etter nesten en time ringte en trivelig Norsktalende dame tilbake. Da eg sa at eg ville si opp mitt abonnement. Svarte ho at det var trist og ville vite hvorfor. Eg fortalte ho det som er beskrevet lengre oppe i teksten, og det virket som ho skreiv en rapport, men ho hadde ikke autorisasjon til å si opp abonnementet, så ho satte meg videre til en annen person. La igjen mitt telefonnummer igjen, og over 4 timer ( Fire timer)senere ringte en Svensktalende dame tilbake. Eg sa at eg viile si opp abonnementet. Ho svarte også at det var trist å ville vite hvorfor. Eg svarte med å si at eg ville kun si opp mitt abonnement. Det ble litt ampert. Ho truet med å legge på. Tilslutt fikk ho bare si det ho ville si, og svarte nei til tilbudet. Eg fikk ikke med meg hva ho egentlig ville da eg kun ville si opp. Tilslutt skreiv ho en opp sigelse og skulle sende meg en bekreftelse på mail. Noe eg ikke har fått enda. Avtalen er at eg skal betale ut inneværende+ neste måned. Noe som for meg blir ut Juni da eg sa opp 31. Mai. Vedr. Faktura: 15.Mai betalte eg siste faktura som gjelder ut Juni. Har betalt til riktig tid i hver måned. Har nettopp fått ny faktura som gjelder for Mai, Juni og Juli med forfall 15 Juni. Altså dobbelt betaling Mai og Juni. Har og skal selvsagt ikke betale denne da eg alletede har betalt ut Juni og kundeforholdet er avsluttet.
Har værtbra, men ikke nå lenger. En kjøper en kanalpakke, men plutselig forsvinner kanaler fra pakken, uten noen informasjon. Sist var 2. mai da History og H2 forsvant (tidligere forsvant Animal Planet og Discovery Sience). Som enslags plaster på såret kommer noen nye totalt uinterssante kanaler. Blir nok bytte av leverandør.
Kan ikke kontaktes via epost, prøver bare å tjene mest mulig, ikke kunden som står i fokus.
Min oppsigelse ble ikke registrert. Vi fikk fiber og trengte ikke Allente, men vært en kunde i 7 år.
Vært kunde i mange år og alt har fungert bra til tross for dårlige episoder og erfaringer innimellom. Men løpet av de siste året har Allente fjernet svært mange kvalitetskanaler i skjul. Altså, man har ikke fått noe varsel på forhånd, ingen alternativer eller endring i pris. De har i skjul erstattet svært gode kanaler med bare søppel og sport. Og man sitter igjen å betaler for kanalpakker som man verken liker eller kan få gjort noe med da de ikke tilbyr fleksible kanalpakker. Du må pent ta til takke med den søpla til pakker de nå har. Og ender jo da opp med å betale dyrt for en hel masse kanaler som bare er søppel. Antageligvis fordi de gode kanalene var kostbare, mens den nye er billig. Alt for deres fortjeneste uten å ivareta og ha kundene i fokus på noen som helst måte. Men betale dyrt og øke prisene jevnt og trutt hvert eneste år, ja det er det gode på!