Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Allente driver med svindel og bedrageri. Anbefaler alle på det sterkeste å styre langt unna dette selskapet. Det nytter ikke å si opp abonnementet verkene skriftelig eller muntlig. De stopper internett og tv sending flere dager før fakturaen forfaller. Det kan ta 20 til 30 min før de svarer, eller de later som at de ikke hører deg og bryter telefonlinjen når man ringer. Vi har sagt opp abonnementet skriftlig, og fått bevis fra Allente på skriftlig oppsigelse med lovnad om at en kundebehandler tar kontakt, noe som ikke har skjedd, så finner de på flere abonnement med bindingstid på et år for at vi som eks kunde skal måtte sitte å betale dem og de tjene penger på oss. For en useriøs oppførsel av et selskap.
Får ikke SVT1, SVT2, DR1 og DR2, noe Allente tar seg betalt for. På disse kanalene får jeg oppgitt kode C004 og ingen sendinger. Det oppgis at Allente ikke har rettigheter til disse kanalene.
Stadig fjerning av kanaler ingen info. Prisjustering opp. Vurderer oppsigelse.
De endrer på abonnementet uten å gi beskjed, plutselig får du en dyr faktura på 1300kr når abonnementet ditt egentlig koster 469kr, de forskyver oppsigelsestid uten at du samtykker, og lurer deg til å betale dobbelt. Elendig og svært misfornøyd, vil si at dette er svindel, da du ikke får de tjenestene du betaler for. Styr unna, heller kjøp hver streaming tjeneste på egen hånd uten leverandør som allente involvert, da har du hvertfall kontroll selv om det kan bli litt dyrere.
Sender ut regninger ukontrolert. Sente striming oppsigelse på nettsiden deres. Skaffet meg ett nytt. De nekter for att det er jeg har sakt op mitt abonomang. Jeg har betalt ekstra purre gebyr. Får fortsatt nye purringer. Det virker som de har lite kontroll på hva de driver med.
Annonsert som godt tilbud gjennom flyttefordel hos Posten (i forbindelse med flytting). Chromecast fulgte med, uten mulighet for å velge bort. Dette medfører bindingstid på 1 år, samt ca. kr. 100,- dyrere abonnement i måneden, til sammenligning med å bestille direkte fra hjemmesiden til Allente. Der slipper man også bindingstid, helt! Dette oppleves som villedende og svindel! Det gis inntrykk av at tilbudet gjennom postens flyttefordel nettopp SKAL være en fordel. En chromecast kjøpt fritt i butikk koster mellom 300-500,-. Dette er alt annet enn et "fordelaktig tilbud"!
Streamemuligheten forsvant når de gikk fra canal digital til Allente. Traff en person på en Allente stand på ei boligmesse i 2022 som eg forklarte problemet mitt til. Han trykte noe på ett skjermbrett han hadde og trykte demonstratift ENTER knappen, og sa: Det kommer ny gratis dekoder om noen dager. Det kom aldri noen dekoder. Ringte noen måneder etterpå og etterlyste dekoderen. Ble kon en kasteball mellom forskjellige personer med laaang pause mellom hvær. Tilslutt la eg bare på. Orket ikke ta tullet der. 31. Mai i år ringte eg for å si opp avtalen. Prøvde først med chatroboten deres, men den sluttet å virke når eg skulle si opp. Da ringte eg og måtte trykke meg gjennom noen datastemmespørsmål, og ble satt på vent. Fikk mulighet til å legge igjen mitt telefonnummer noe eg gjorde, og skulle bli ringt opp igjen. Skulle beholde plassen i køa. Etter nesten en time ringte en trivelig Norsktalende dame tilbake. Da eg sa at eg ville si opp mitt abonnement. Svarte ho at det var trist og ville vite hvorfor. Eg fortalte ho det som er beskrevet lengre oppe i teksten, og det virket som ho skreiv en rapport, men ho hadde ikke autorisasjon til å si opp abonnementet, så ho satte meg videre til en annen person. La igjen mitt telefonnummer igjen, og over 4 timer ( Fire timer)senere ringte en Svensktalende dame tilbake. Eg sa at eg viile si opp abonnementet. Ho svarte også at det var trist å ville vite hvorfor. Eg svarte med å si at eg ville kun si opp mitt abonnement. Det ble litt ampert. Ho truet med å legge på. Tilslutt fikk ho bare si det ho ville si, og svarte nei til tilbudet. Eg fikk ikke med meg hva ho egentlig ville da eg kun ville si opp. Tilslutt skreiv ho en opp sigelse og skulle sende meg en bekreftelse på mail. Noe eg ikke har fått enda. Avtalen er at eg skal betale ut inneværende+ neste måned. Noe som for meg blir ut Juni da eg sa opp 31. Mai. Vedr. Faktura: 15.Mai betalte eg siste faktura som gjelder ut Juni. Har betalt til riktig tid i hver måned. Har nettopp fått ny faktura som gjelder for Mai, Juni og Juli med forfall 15 Juni. Altså dobbelt betaling Mai og Juni. Har og skal selvsagt ikke betale denne da eg alletede har betalt ut Juni og kundeforholdet er avsluttet.