Telia TV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Svak kundeservice da de ikke tar skikkelig tak i problemet. Etter mange henvendelser har de sluttet å gi tilbakemelding om hva som skjer. Fryktelig frustrerende....
Dørselger kom med flott tilbud, men vi har et wifi-anlegg som er svært bra. Jeg var svært nøye på at Get kunne implementere anlegget i deres system. Det var ikke noe problem i følge selger. Jeg ba også om at all kontakt skulle være skriftlig da jeg ikke kan ta telefonen på dagtid. Dagen etter hadde jeg flere tapte anrop på telefonen og en SMS der det sto at de hadde forsøkt å ta kontakt med meg. (?) Etter to runder med installatører som ikke ante hva de drev med, fikk jeg tilbud om å få en tredje runde (til en pris av kr 990). Jeg takket nei og sa opp kontrakten. Fakturagebyret var høyt, jeg dro inn Angrefristloven, beløpet ble noe redusert, men vi måtte betale kr 1660 for første installasjon (som ikke var fullstendig fra Get sin side da de manglet en TV-mottaker) og kr 1220 (som var ufullstendig og tok fra oss Wifi fra store deler av eiendommen). Kundeservicen jeg har mottatt er så langt under par og minner mest om "god dag, mann, økseskaft".
Ville ha ekstra Get box: Get box no 1: virket ikke! Prøvde det som kunne prøves uten hell. Ved retur fikk jeg vite at boksen hadde vært ute til kunde før og virket ikke da heller! Box No 2: «vent et par minutter». Etter å ha ventet i flere timer jobbet jeg meg igjennom alle tips og feilmeldinger. Etter flere samtaler med support får jeg vite at tidligere tips fra support og hjemmeside vanligvis ikke virker(!), men at jeg må gjøre slik og slik. Returnert uten at jeg har sett et eneste bilde! No 3: har nå fått get box 2 på størrelse med en leca-blokk. Også her skal det ventes «et par minutter». Det positive er at jeg siste 2 døgn faktisk har fått sett 5 minutter TV, men desverre hakkete og med dårlig lyd. Virker som om 2’ern er mere kresen på signalet enn den gamle boksen? Internett: det gamle intenomodemet var så utstabilt at hele familien har brukt 4g det siste halve året. Har klaget og forlangt nytt. Fikk da til svar at det var feilrettet over nett. Har nå omsider fått ny, og samtidig blitt lovet oppgradering til 350 Mbps for at jeg ikke skulle bytte til Altibox. Etter 1 uke var farten som før (60 Mbps, målt til kappe 30). Etter timer i telefon og chat får jeg bekreftet at jeg skal få 350 og blir bedt om å restarte modem. Når jeg spør om de har lagt meg inn med 350 er svarer «nei» men at de skal. Altså ingen vits i å restarte. Har fortsatt 30 Mbps. Så: utstyret suger, både HW og SW. Support er treeeegt, og tviler noen ganger på kompetansen. Men de er hyggelige da, og det er kanskje verdt en drøy tusenlapp pr mnd... Skal prøve en uke til, men merker at takantenne og 4g frister mer og mer!
Meget missfornøyd med kundebehandlingen i Get. De sier noe på telefon først og så står de ikke for det senere. Ba til og med om å få høre opptaket som ble tatt opp for å bevise min sak, men det ble ikke tatt til følge. Fryktelig dårlig kundebehandling!
Ustabilt og elendig kundeservice, lang rettetid. Firkant kundeservice... Manglende evne til og finne løsning
Get må oppgradere systemet. Det går trengt når man skal skifte kanaler, det er lite intuitivt og lite brukervennlig. Altibox skifter både system og software oftere. Mine foreldre har akkurat fått 4K-signaler til TV fra Altibox. Ny fjernkontroll med dødslekkert design. Nå må snart Get våkne. Konkurrentene er sterke!
Fikk lagt inn Get i sommer (2018) der kabelen ble liggende å slenge på bakken nær hekken mellom meg å nabo. Så skulle naboen klippe hekken og kom borti kabelen som ble kuttet over. Jeg var 3 dager uten nett og tv før Get kom å fikset kabelen, som var helt ok med rask respons. Men så begynte helvete... Jeg fikk regning for reperasjonen på 799kr noe som jeg sa jeg ikke skulle betale for kabelen ble kuttet over på kommunalt området utenfor min tomt. Jeg ga dem kontaktinfo til naboen som var enig i at han sto ansvarlig for skaden, og var villig til å ta skylden. Men etter 3 mnd med påminnelser fra meg, purregebyrer og stenging av abonnomentet mitt fikk jeg beskjed at de ikke kunne sende regningen til min nabo for reperasjonen ble utført hos meg. Mens denne saken pågikk fikk jeg purregebyrer og varsler om stengning noe som tyder på at det er ingen kommunikasjon mellom saksbehandlerne og de som fører regnskap. Jeg fikk også avslag for de 3 dagene jeg var uten nett, men dette blir jeg også bedt om å betale nå. Get er et firma som ikke fungerer med mindre alt går feilfritt. Stressnivået går i taket om noe går galt, og ingen kan få ut fingeren å fikse opp i problemene. Jeg skulle få mail når de viste mer om saken osv, men jeg fikk bare melding om at abonnomentet var stengt neste gang de kontaktet meg. Men om jeg skal ha en annen leverandør må jeg ut med 60.000kr så jeg får ta på meg rustning og fortsette kampen mot Get!