RiksTV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har betalt å avsluttet kunde forhold ved flytting men umulig.Nu begynner inkasso å besked på vipps om å fortsette betale .Hvor stor er denne svindelen der de krever betaling for noe de ikke leverer .
Forventet litt mer seriøsitet fra rikstv, men er vel ikke noe annet å forvente fra et selskap som en gang prøvde å fakturere barn for å ha en tv på soverommet. Fortiden tenkte jeg, og tenkte jeg faktisk ville prøve ut. Har ventet på antenne i 2 måneder og har bestilt dritt (tvboks og kort) jeg ikke får brukt, og kan ikke "returnere" det i følge dem. Kommer aldri til å anbefalle rikstv til noen i mitt liv. De fleste kundebehandlerene var grei, men den jeg snakket med for å si opp avsluttet bare samtalen uten å prøve å hjelpe. Den siste var hyggelig og tok meg som misfornøyd kunde mer seriøst, men jeg må likevel over 50 mil eller noe for å avslutte kontrakten jeg lagde med elkjøp fordi rikstv nekter ansvaret. Men penger skal de faen meg ha. Tenker å klage på faktura til forliksrådet og prøve å få returnert det tøvet her. Blir aldri å røre rikstv igjen. Man forventer seriøst bedre av et statelig eid selskap som til og med fikk innført at folk skatter til dem så de får de jævla pengene sine. Grådige svin. Burde fjernes fra markede så useriøs som de er. Uansett hvor fint askepott er om jula.
Har i flere år hatt Riks TV grunnet muligheten til å se Tv på hytta og der har det fungert bra. Men med SMART boks III i hjemme er det ikke alltid like enkelt. Sliter til stadighet med denne enheten bilde fryser og kanalene hakker mister WI-Fi signalene til stadighet. Kontakter kundeservice men det de kan hjelpe med er at jeg fabrikkinnstillinger på boksen samt at samt ta strømmen og re starte Nettverk og routere min. Dette begynner jeg å bli rimelig lei. Har testet med andre enheter en SMART Boks III og da fungerer det får aldri feil melding. Riks TV sliter tydeligvis med denne boksen styr unna denne boksen vist den kun skal brukes via nett. Frustrert kunde som snart skifte leverandør. Mvh. Geir
Hadde store problemer med pvr dekoder jeg hadde. Ingen eller lite hjelp å få. Vart lokket til å kjøpe den helt nye dekoderen for då skulle alt bli bra. 1800.- fattigere og med 12 måneder binding senere har eg nå en dekoder som er enda værre.
Vår første PVR-II dekoder klarte, etter et år, ikke hente signal fra antenna, internetthastigheten boksen registrerte var alt for lav og underholdningsportalen sluttet å virke i tide og utide. Klagde og fikk tilsendt, på nåde, ny boks. Denne har fungerte passe bra, kobler bra til antenna, men underholdningsportalen fjusker. Hakker og gjør det litt vanskelig å se på. Dette varierer fra dag til dag. Har etterhvert, ca 6 måneder, begynt å mislike trådløsnettet. Kan virke som det er på tide med en nye boks igjen? Fjernkontrollen er mildt sagt elendig og den minst brukervennlige jeg har vært borti. HBO Nordic kan KUN sees på igjennom underholdningsportalen, som ikke akkurat fungerer optimalt. ELENDIG søkemotor og avspillingen hakker for ofte. UMULIG å få oversikt over innholdet som man har tilgang til.
Fikk i vår riks TV med trådløs dekoder som iflg. Riks TV skulle fungere fint hos meg. Grunnen var at jeg ville slippe ledning fra internettboksen til dekoder, ville heler ikke ha utendørs antenne. Riks TV påsto at med deres produkter var ikke dette noe problem. Programmene stopper opp hakker og klipper. Når jeg kontakter kundeservice og sier at dette finner jeg meg ikke i får jeg beskjed at jeg kan avslutte abonnementet og betale kr3000 pga.binding. Skal jeg måtte betale for et produkt som ikke fungerer? Ihvertfall syntes Riks TV det, da blir det å sitte med svart skjerm i ni måneder til. Riks TV kan no ikke være bekjent av en slik policy.
Selv nytt utstyr er dårlig, hele veien en eller annen feil. Elendige unnskyldninger hos kundeservice. Forskjellige forklaringer på problemene hos kundeservice. Bytter til noe annet så snart som mulig.