RiksTV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har i flere år hatt Riks TV grunnet muligheten til å se Tv på hytta og der har det fungert bra. Men med SMART boks III i hjemme er det ikke alltid like enkelt. Sliter til stadighet med denne enheten bilde fryser og kanalene hakker mister WI-Fi signalene til stadighet. Kontakter kundeservice men det de kan hjelpe med er at jeg fabrikkinnstillinger på boksen samt at samt ta strømmen og re starte Nettverk og routere min. Dette begynner jeg å bli rimelig lei. Har testet med andre enheter en SMART Boks III og da fungerer det får aldri feil melding. Riks TV sliter tydeligvis med denne boksen styr unna denne boksen vist den kun skal brukes via nett. Frustrert kunde som snart skifte leverandør. Mvh. Geir
Hadde store problemer med pvr dekoder jeg hadde. Ingen eller lite hjelp å få. Vart lokket til å kjøpe den helt nye dekoderen for då skulle alt bli bra. 1800.- fattigere og med 12 måneder binding senere har eg nå en dekoder som er enda værre.
Vår første PVR-II dekoder klarte, etter et år, ikke hente signal fra antenna, internetthastigheten boksen registrerte var alt for lav og underholdningsportalen sluttet å virke i tide og utide. Klagde og fikk tilsendt, på nåde, ny boks. Denne har fungerte passe bra, kobler bra til antenna, men underholdningsportalen fjusker. Hakker og gjør det litt vanskelig å se på. Dette varierer fra dag til dag. Har etterhvert, ca 6 måneder, begynt å mislike trådløsnettet. Kan virke som det er på tide med en nye boks igjen? Fjernkontrollen er mildt sagt elendig og den minst brukervennlige jeg har vært borti. HBO Nordic kan KUN sees på igjennom underholdningsportalen, som ikke akkurat fungerer optimalt. ELENDIG søkemotor og avspillingen hakker for ofte. UMULIG å få oversikt over innholdet som man har tilgang til.
Fikk i vår riks TV med trådløs dekoder som iflg. Riks TV skulle fungere fint hos meg. Grunnen var at jeg ville slippe ledning fra internettboksen til dekoder, ville heler ikke ha utendørs antenne. Riks TV påsto at med deres produkter var ikke dette noe problem. Programmene stopper opp hakker og klipper. Når jeg kontakter kundeservice og sier at dette finner jeg meg ikke i får jeg beskjed at jeg kan avslutte abonnementet og betale kr3000 pga.binding. Skal jeg måtte betale for et produkt som ikke fungerer? Ihvertfall syntes Riks TV det, da blir det å sitte med svart skjerm i ni måneder til. Riks TV kan no ikke være bekjent av en slik policy.
Selv nytt utstyr er dårlig, hele veien en eller annen feil. Elendige unnskyldninger hos kundeservice. Forskjellige forklaringer på problemene hos kundeservice. Bytter til noe annet så snart som mulig.
Signalet kommer og går. Byttet antenne (best i test), Svindyr coaxkabel, uten at dette hjalp. Fikk den nye pvr dekoderen. Har brukt denne nå en måneds tid.. Dette er den tregeste boksen jeg har hatt i huset. Med en fjernkontroll som er så ulogisk, at jeg fremdeles må studere denne hver gang den skal brukes. Dette gidder jeg ikke.
Etter pågåande telefonsalg både i arbeidstid og fritid, sa ein seg til slutt villig å prøve produktet som erstatning for abbonnenemnt hjå Canal Digital. Vilkåret var fritt å få tilsendt alt nødvendig mottakar-kort til to fjernsyn/TV. Så kom ordrebekreftelsen - den var 1/2 av det som var avtalt. I skuffelsen lot ein sendinga gå i retur. Som gåve frå Riks TV og som plaster på såret fekk ein ein faktura på kr 399. Det vart omgåande gitt melding om at dette var urimeleg sett i lys av at dei ikkje hadde halde det dei hadde lova, men at dei etter samtalen hadde tilpassa avtalen etter eige forgodtbefinnande. Så har denne saka gått mellom Riks TV og underteikna i fleire år. Så vart det Lindorff ... sidan saka var omtvista og Riks TV - ikkje har kunden i fokus... Om nokon skulle lure - RIKS TV kan dessverre ikkje anbefalast - om du ikkje nyttar streaming - bruk Canal Digital