Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har vært fornøyd med Agva frem til nylig. Da endret de til A-konto/ forskuddsbetaling. Var i kontakt på kundeservice og de henviste til en e-post med varsel om endring av avtalen, som jeg for øvrig fant i innboksen men jeg hadde ikke notert meg at de ville endre uavhengig av om jeg aksepterte eller ikke. De tilbydde et alternativ med etterskuddsvis fakturering som før, men jeg tenkte å se an hvordan dette ville bli. Problemet er at de estimerer et ekstremt høyt forbruk. For juni og juli har de estimert langt over det dobbelte av faktisk forbruk! Altså bedrer de sin egen likviditet gjennom å låne penger gratis fra sine kunder. Utrolig at de kan holde på sånn!!
Har vært kunde hos Agva lenge, men nå plutselig får jeg en faktura hvor de forskutterer en måned frem i tiden. Ingen info om det. Har alltid betalt alle fakturaene, og ser ikke hvorfor skal noe endres. Sendt Mail og venter på forklaring, hvis ikke det (og passende forslag) kommer blir det et nytt strømselskap uten å tenke for mye. Nei. Ikke fornøyd med kommunikasjon.
Man skulle tro at å kreve forhåndsbetaling for strøm var ulovlig, siden det ikke gir noen mening. Spesielt rett etter strømmen har vært så dyr er det komisk at de tror folk er OK med at de endrer avtalen... UTEN FORVARSEL! Dropp agva, finn deg en leverandør med Trygg Strømhandel sertifisering.
Jeg hadde etterskuddsbetalings spotavtale og ble ble sånn uten videre satt på en annen avtale som faktureres forskuddsvis , som det var fullstendig umulig å begripe noen ting av; "Agva Opprinnelsesgaranti Fornybar" -Til alt overmål, den finnes ikke hos hos bytt.no - eller på deres egen hjemmeside. Ikke imponert.
For andre gang, erfarte jeg nylig at min strømavtale ble endret fra etterskuddsvis til forskuddsvis betaling. Da jeg kontaktet kundeservice, ble jeg fortalt at de sendte meg mail om dette 16. mai, men jeg har ikke mottatt noen slik mail (ei heller i søppelposten, der jeg bl.a. har eldre mailer). Etter forrige forsøk på å endre slik, burde de visst bedre! jeg vil ikke betale forskuddsvis! Jeg byttet fra dem for boligen min, (men beholdt de på hytta) og da kontakten de meg tre ganger for å få meg til å fortsette hos dem, selv om de ikke hadde klart å gi meg rett informasjon om min strømavtale - og jeg selv ikke kan finn vilkårene mine. Kundeservice hevder det ikke er de, men noen selgere som har kontaktet meg, men for meg er Agva kraft = Agva kraft uavhengig av hvilken avdeling de måtte jobbe i! Hva med å ta litt ansvar og rette opp feil og forebygge nye? Jeg ser meg om etter annen strømleverandør også for hytta, men uten månedsavgift da den ikke er i bruk om vinteren...
Det er bare de som har funka ærlig, aldri forbanna over regninga
Inngikk avtale med agva om fastpris, uten binding. Beholdt dette i et par år før de uten å si ifra økte pris, påslag, skulle ha forskudd som var 8 ganger større en faktisk forbruk. Helt klart at de ville bli kvitt meg som kunde,med avtalen jeg hadde. Å behandle noen på den måten er en knallsikker måte på å skaffe seg en ambassadør for at ingen skal velge Agva, og at jeg aldri, uansett hva, kommer til å bli kunde igjen.