Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Synes ikke noe er bra. For første gang på ett år er jeg blitt fakturert med gj.sn. pris over gj.sn.spotpris for måneden. Jeg regulerer forbruket mitt etter pris. Jeg har spurt de om dette, men ikke fått noen forklaring. Så har de ingen egen app. og de har ikke levert regnskap for 2021. Mvh Kirsti M.
Min strømavtale ble endret fra spotpris til noe annet som ikke beskrives på hjemmesiden, melding om dette kom forkledt som reklame. Deretter begynte overfaktureringen. Da avregning ikke ble gjort sa jeg opp avtalen. Deretter overholdt de ikke sin egen dato for tilbakebetaling fire uker senere. Etter gjentatte purringer har jeg blitt lovet at penger skal ha blitt overført idag, blir spennende å se om de står på konto på mandag. Isåfall kom jeg meg unna dette svindelforsøket i tide.
I hele 2022 betalte jeg 200% av det jeg faktisk forbrukte i strøm! Naivt som jeg er, trodde jeg at det var den høye strømprisen som førte til skyhøye regninger. Jeg sjekket bare faktura etter at diverse strømsparegrep ikke hadde noen effekt på strømregningen. Faktura var vanskelig å forstå fordi Agva Kraft oppfører faktisk strømforbruk, A-konto (2 perioder), og tidligere forskudd (2 perioder). Jeg oppdaget at Agva Kraft feilestimerte fremtidig strømforbruk gang på gang, og at forskuddsfakturering utgjorde dobbelt så mye som mitt faktisk strømforbruk! Agva Kraft brukte aldri penger jeg hadde til gode hos dem til å betale regninger. Hvorfor trekkes 2500 Kr fra min konto når Agva Kraft skulder meg 7600 Kr?! Kundesupport reagerte, selvfølgelig, ikke på min e-mail med krav om tilbakebetaling og faktura uten forskuddsfakturering. Desember blir den siste regningen jeg får fra Agva Kraft. Jeg byttet nå til en strømleverandør med etterskuddsfaktura. Det er beklagelig at Agva Kraft (og andre strømleverandører) bare straffes med en avbestilling. Folk sliter med inflasjon, økt husleie, rente, matvarepriser og strømpriser. Men høye strømpriser gir åpenbart ikke nok utbytte, og Agva Kraft låner i tillegg penger fra forbrukerne gjennom forskuddsfakturering. Dette er kriminelt!
De holder tilbake restbeløp etter avsluttet kundeforhold. Beløpet er under kr 1000, men irriterende likevel.
Den var fin bare til nye kunder i kort periode, dårlig app.
Estimerer forbruk for èn måned, og forhåndsfakturerer. Da vi sa opp avtalen i November, hadde vi til gode 31 000,- Jobber fortsatt intenst med å få tilbakebetalt. I følge AGVA så er ikke forfallsdato en endelig dato, men estimert dato. Er nå 4 dager på overtid. Håper pengene kommer på konto før selskapet dukker under
Etter første regning, oversiktlig inn på Min side Vil oppdatere vurdering etter nyttår.