Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Grunnen til at de kan være billigst er at de får minst 1 måned ekstra inntekt av alle som blir kunde hos de. Ren og skjær utnyttelse av maktsituasjonen de havner i ved å utøve rett til å gi beskjed 14 dager i forveien om at de har tenkt til å fakturere deg 4kr kwt strømmen for strøm til 2kr kwt. Da mister man 1 måneds strømpenger og er nødt til å bytte for å forhindre å bli ruinert. Kanskje bedre å la være å bli kunde hos disse sjeleløse krekene i utgangspunktet.
Styr unna Agva, de tar betalt på forhånd utifra det forbruket de tror du kommer til å bruke. I tillegg så er de vanskelig å få tak i på telefon. Kjører stadig kampanje hvor du senere blir flyttet over til en annen avtale.
Etter nesten tre år endret de avtalen uten varsel fra Agva Spot til Agva innkjøpspris- etterskudd i november 2021. Nå har de gjort det igjen. Men nå har de endret avtalen til en av de dyreste de har, nemlig Agva Opprinnelsesgaranti Fornybar Strøm som har en pris per khw 1, 99 kr.
Starter opp med billige lokke avtaler, de fungerer greit de månedene tilbudet går men så flytter de deg over til en mye mer ugunstig avtale. Umulig å nå på kundeservice på både mail og telefon. Tar også gebyr for å sende ut e-faktura. Dette minner fint om svindel, da de har fått beskjed om å fjerne gebyret for spotpriskunder, men det har de altså ikke gjort hos meg. Styr unna, nesten uansett hvem du velger så vil du få et bedre selskap å forholde seg til.
Tok kontakt med Aqua kundeservice for å undersøke om min avtale var riktig for mitt forbruk. Fikk da beskjed om at jeg bare kunne bytte leverandør, de ville ikke gi meg råd eller forklare eventuelle fordeler eller svakheter med min avtale. Stilte spørsmål om hun synes dette var riktig måte å behandle kunder på, med resultat at hun bare avsluttet samtalen med å legge på røret. Utrolig arrogant kundebehandling!
Var helt greit som Agva kunde inntil nylig da plutselig min avtale skulle endres fra etterskuddsvis betaling til forskuddsvis. Helt uaktuelt, så byttet til en annen. Dumt.
I Februar ønsket jeg å skifte strømleverandør, gjorde så dette og fikk mail fra Agva hvor de lovet meg 250,- i fratrekk på neste faktura dersom jeg ville være kunde videre hos dem. Alt jeg trengte gjøre var å svare Ja på mailen. Det gjorde jeg. Men, dette fratrekket så jeg aldri noe til. Spør jeg, sier de at jeg ikke har hatt noe opphold i kundeforholdet hos dem. Nei, er det rart da, all den tid de skriver i mailen at de ordner alt med den nye leverandøren. De rakk jo aldri få meg over som kunde.