Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
I starten (om sommeren) slo jeg til på et tilbud som var så bra at jeg ikke kunne motstå det. Forutsetning var efaktura og avtalegiro (noe som virket greit nok). Prisen økte jevnt og trutt som i seg selv ikke var noen overraskelse, men nå er prisen 63 øre pr kWt samtidig som de har 20 forskjellige tilbud ute til halve prisen. Dvs at de lokker inn kunder for å doble det ganske kjapt. Iflg kalkulatorer kommer de alltid opp i toppen på priskalkulatorer, men disse setter de kjapt opp prisen på + de har en felle for de som umiddelbart ikke får registert seg med efaktura og avtalegiro (ikke at jeg gikk i den, men det hele er ganske suspekt). Når jeg har registrert efaktura og avtalegiro så skal de ikke plutselig doble prisen for meg samtidig som de har over 10 andre strømavtaler til halve prisen. Dette er å lure kundene sine. Det verste er at jeg anbefalte selskapet til over et titalls venner og familie og hjalp dem med å bytte (via nett). Føler meg som en dust nå og skal gi samtlige beskjed om lureriet slik at de også får byttet seg vekk.
Agva endrer vilkår uten å informere kunden. Ubetalte regninger går til inkasso uten at kunden mottar purring. Det er vanskelig å oppnå kontakt med kundeservice.
Tenkte at jeg skulle se hva som finnes der ute, og Agva kraft kom ut på topp. Er ikke fornøyd med faktureringsrutinene deres i det hele tatt, de fakturerer deg 2 måneder i forveien. Føles bare unødvendig og suspekt for min del. Byttet tilbake til Gudbrandsdal Energi.
Agva sin taktikk er å stadig opprette nye avtaler med en svært billig pris kun for å komme på toppen av prislistene over billigste leverandører. Pr. idag har de 20 ulike avtaler med det ene mer kreative navn enn det andre. Men etter kort tid skrus prisen opp og du sitter med en av landets dyreste strømavtaler! Jeg har bytter tilbake nå. Det verste av alt er at Forbrukerrådet er med på å legge til rette for slike svindelselskaper i deres prisoversikter. Det er prisen over tid som gjelder, ikke prisen i øyeblikket. Forbrukerrådets oversikt blir derfor totalt misvisende. De er ikke på forbrukernes side her men på svindelselskapene som opererer med lokketilbud. Hvis du inngår avtale med Agva kan jeg nærmest garantere deg at du kommer til å bytte tilbake igjen etter en stund.
Overfakturerer og betaler ikke tilbake resterende beløper. Styr unna!
Som andre har skrevet: -De endrer avtalevilkårene dine uten varsel til å bli fryktelig dårlig. -De har urimelige krav om både efaktura og avtalegiro, dette er det ingen logikk i, kun et krav som forvirrer kundene. -Kundeservice leker dum når man prøver å konfrontere de faktiske fakta. -Kundeservice snakker i munnen på deg og bruker en terminologi for å overkjøre kunden. -På telefon blir man bedt om å trykke 9 for å bli ringt opp igjen, noe som aldri skjer. Så bare hold linjen.
Jeg har ett minustegn i kommentaren og det gjelder besvarelsestid. Man kan ringe ganske mange ganger uten å få svar, så er det sjeldent noen ringer tilbake når man trykker 9. Det er min erfaring så langt. Fikk snakket med en kundebehandler i dag som opptredde som en ærlig mann som kunne ordne en bedre avtale for oss. Vi setter pris på at dere ordner slik at kundene kan få billigst mulig avtale. Jeg skal ærlig innrømme at jeg vurderte å bytte allerede etter to mnd. Jeg står fast ved dette fram til jeg er sikker på at den nye avtalen er bra for oss. :)