Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Sender ut regninger for perioder jeg ikke har vært kunde, kommer inkassovarsler etter jeg har sagt opp, og er frekk nok etter det til å ringe meg for å høre hvorfor jeg byttet. Anbefaler ingen dette selskapet.
Agva er ikke i nærheten av å følge de avtalene dem reklamerer med. Spotprisavtalene er ikke i nærheten av reel spotpris. Har fulgt med daglig over flere måneder og konklusjonen er at Agva tar langt over dobbel pris. I mai tok dem ca 4,- kr pr kwt på faktura, der den reele spotprisen i snitt var 1,65,- Selv med moms og tillegg er summen på faktura ikke i nærheten av noe av avtalene dem reklamerer for. Kundeservice: Dem svarer ikke. Vil ikke svare. Får man svar etter gjentatte forsøk blir man avvist. Terningkast 1! Da man fikk Agva var dem billigst og hadde god omtale. 6 mnd senere er 46 strømleverandører billigere og Agva har falt fra 4 til 2 stjerner hos forbrukerne. Øvrig kommentarer skulle være unødvendig. Styr unna!!!
Var egentlig ganske fornøyd med avtalen inntil nå nylig. Så, plutselig kommer en FORSKUDDS faktura med et estimert forbruk som er 3 ganger høyere enn normalt for årstiden, og med en strømpris som er 20 ganger mer enn konkurrentene. Svarer ikke på hverken epost eller telefon. TAKK FOR MEG!
Har denne måneden fått en høyere regning baser på dobbelt forbruk sammenlignet med samme måned neste år. Agva oppgir at dette handler om «korreksjonsverdi», og at snitt månedsforbruk ikke har betydning. Flere med samme type regning? Her finnes ikke fornuft så langt i svar jeg får.
Hadde spotprisavtale. Helt greit. Plutselig endret de avtalen til forhåndsbetaling av et skyhøyt forbruk mange ganger mer enn jeg bruker.
Fikk stolpesjokk når jeg åpnet regningen i nettbanken fra Agva. Denne var på over 8000.- som er 5-6 ganger høyere enn jeg normalt har. Fakturaen var plutselig på forskudd med en fast pris på 199ører/kw/t (I Møre og Romsdal er dagens pris ca 20ører) Agva har også estimert at jeg i Juni ville bruke 4200 kw/t, no som er helt absurd. Jeg ringte kundeservice. Hvor jeg snakket med en hyggelig dame, som kunne fortelle at jeg hadde fått et mail hvor min avtale var blitt endret fra Spotpris til en annen avtale. Denne mailen har jeg aldri mottatt. Hun sa hun ville slette regningen, og sende ny på etterskudd med reelt forbruk. Men jeg frykter denne kommer med samme pris 199øre ktw som er 10x av hva prisen i min sone er. Velger derfor å bytte leverandør.
Arrogant kundeservice, umulig å sjekke betingelser på avtale da denne ofte forandres uten forhåndsvarsel til kunde. Tar gebyrer som ikke varsles eller informeres om på deres misvisende web sider. Ender opp med høy pris i forhold til konkurrenter.