Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Skylder meg fortsatt over 6000kr selv om jeg sa opp avtalen hos dem i oktober.
Byttet til et annet selskap og jeg hadde penger til gode hos AGVA. Det tok mer enn 2 måneder for å få pengene tilbake. Flere purringer før de betalte mine penger.
I "gamle dager" var Follo Energi kraftleverandør til mitt område. De ble overtatt av Telinet som igjen ble overtatt av Agva Kraft. Jeg hadde en gunstig Telinet Standard Variabel-avtale jeg valgte å beholde da Agva overtok. Fortsatt forskuddsbetaling var et bevisst valg pga. forutsigbarhet, at jeg har god kontroll over forbruket, banken ga "null" rente og mitt tilgodehavende ved årsavregning har vært max en drøy tusenlapp. Dvs. frem til 2022's ville vesten-tilstander. Ultimo aug./primo sept. satte Agva opp prisen tre ganger ila. et par uker, siste gang til svimlende 799 øre/kWh. Fjerde sept. byttet jeg derfor strømleverandør og gikk over til spotprisavtale. På Agva Kraft sin faktura av 3 aug. hadde jeg 7.428,- tilgode. Noe svar på e-post om hvordan jeg skulle forholde meg mht. tilbakebetaling, fikk jeg aldri. Kun et atomatisk generert svar med "blabla lengre behandlingstid pga. faktureringsperiode bla bla...". De neste få ukene mottok jeg to e-poster og én tlf. henvendelse med "tilbud" om 250,- hvis jeg kom tilbake til Agva. I tlf. samtalen ble det "lovet" at mitt tilgodehavende ville bli utbetalt med det aller første. Den 14 nov. sendte jeg purring på det utestående beløpet og skrev at jeg helst ville slippe å måtte ta saken videre. Ny autogenerert e-post; "blabla lengre behandlingstid blabla faktureringsperiode blabbeti bla". Gjentatte forsøk på å ringe "kundeservice" avstedkom kun telefonsvarer. Jeg valgte flere ganger opsjonen å bli ringt tilbake. Telefonen er fremdeles taus. Den 22 nov. sjekket jeg om beløpet skulle være innbetalt uten at jeg var varslet. Det var det fremdeles ikke. Jeg har lastet ned, men latt en rekke fakturaer fra Norgesnett og Agva Kraft pålydende kr. 0,- ligge i nettbanken. Da jeg nå ville fjerne dem, klikket jeg også opp den sist innkomne fra Agva. Avregningen var datert 20 sept. og skulle altså lyde på 7.427,87 i min favør. Mitt tilgodehavende var imidlertid - til min store overraskelse - brått nøyaktig fordoblet til 15.452,91! WTF!?! Agva har altså urettmessig og i all "hemmelighet" holdt tilbake kundenes midler! Til drift? telemarketing? sommerfest? julebord? Dette er altså så hinsides drøyt! Samme dag, 22 nov., sendte jeg derfor ny, e-post til Agva. Denne gangen fikk jeg for første gang en reell respons (i tillegg til den sedvanlige autogenererte blabla-bla-e-posten). "Espen", Spesialist Backoffice - Agva Kraft AS, beklaget og forsikret at regnskapsavdelingen ville utbetale mine 15.452,91 "så fort som mulig". To og en halv uke senere (9 des.) har jeg fremdeles ikke sett snurten av en krone og heller ikke hørt noe mer fra Agva. I dag bestemte jeg meg derfor for å kontakte media. O akk, skjæbnens ironi, - det første jeg fikk se var den blodferske saken på Dagbladets dinside/økonomi som viser til klager på Agva på denne siden. Inkl. flere som, i likhet med meg, har ventet uker og måneder på å få tilbakebetalt utestående beløp fra Agva og som heller ikke får tilbakemelding på e-poster eller tlf. Kjeltringpakk! Politikerne bak Energiloven som tillot opprettelse av disse komplett unødvendige fordyrende melomleddene skulle vært kjølhalt, brettet sammen og for evig tid stuet inn i en uisolert hytte i Sibir. Uten strøm!!! Kraftselskapene har INGEN samfunnsnytte, deres eneste misjon egen profitt. Hvorfor i all verden tillot og tillater politikerne fremdeles at folket belastes med dette? Dagbladet DinSide's journalist har mottatt detaljert påfyll vedr Agva Kraft fra undertegnede. Dessverre er jeg neppe den eneste han har hørt fra ila. dagen.
For omtrent 6 måneder siden begynte Agva Kraft plutselig å trekke et forskudd for 2 måneder. Dette forskuddet har gradvis økt måned for måned. Nå sist betalte jeg 3743 kr i forbruk. Det er greit, men samtidig trakk de hele 29 861 kr i forskudd for 2 måneder. Det er selvfølgelig helt uakseptabelt. Derfor har jeg nå byttet kraftleverandør. Jeg registrerer også at Agva Kraft har et høyt påslag og gebyr.
har betalt overpris, og 3 måneds betaling på forskudvis. de fortsette å sender regninger flere gang om måned. jeg sluttet avtale og nå vente for min pengene tilgode fra 1,5 måned. Jeg har ringet 4 ganger of får ikke noen svar. Agva kraft er bare tull.
Får ikke tilbakebetalt tilgodehavende etter skifte av strømleverandør. Nå har det gått flere måneder siden pengene først ble lovet utbetaling. Kundesenter kan ikke gjøre annet enn å "purre" på regnskap, og det finnes ingen andre som får lov å snakke med kunder
Styr unna! Ordet svindel føles riktig for å beskrive Agva! Ekstremt sleip på prisstigning, ekstremt dårlig kundeservice, ekstremt dårlig idé å velge Agva! Jeg mottok strømregning på over fire ganger prisen av hva andre selskaper ville ha tatt i samme periode, absolutt helt uforståelig at slik virksomhet er i det hele tatt lovlig.