Elekt har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Var veldig fornøyd, helt til de skulle ha betalt for app. Synes veldig lite om dette og føler dette er snik innføring av "månedsavgift"som blir kamuflert slik at den ikke skal synes så godt når du sjekker selskaper opp mot hverandre. De promoterte veldig ved innmelding at det fulgte med gratis app. Kommer til å bytte, da jeg ønsker ett selskap som holder det de reklamerte med. Når en kjøper en tjeneste bør en kunne se hva en betaler for, enten via app eller din side på på selskapets side på nettet uten at dette skal koste noe ekstra. Og til Elekt: Dere trenger ikke å svare/ skrive standard svar/ tilbakemelding som dere har gjort til alle deres kunder som har klaget på nettopp dette. Selv om dere skriver det nok ganger betyr ikke at det virker mere troverdig, heller tvert i mot! Det er helt umulig at det koster så mye å holde å vedlikeholde denne appen. Dere får kalle en spade for en spade! Da forventer jeg at gebyret blir fjernet når kostnaden er betalt inn. Og ett spørsmål: hvordan har dere tenkt til å spesifisere månedens forbruk på faktura slik at kunden kan se at sluttsummen dere har kommet fram og fakturert stemmer med faktisk forbruk og kroner? Kunden må få tilgang og har krav på disse opplysningene mener jeg. Hvordan har dere tenkt til å løse dette når dere hevder at appen er frivillig og dere ikke har noen min side på nett der en kan finne slike opplysninger???
Hei Nina, Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no for å følge med. Fakturaen sendes som normalt på e-post eller som eFaktura. Der får man se spesifisert faktura med forbruk i kWh, samt i kroner. Hilsen gjengen i Elekt
Veldig bra avtale, men savner at de ikke har avtale med Elvia. Ellers synes jeg ikke noe om at det garanteres null tillegg når avtalen inngås, også skal "gratisappen" nå plutselig betales for..
Hei Ac, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt
Var veldig fornøyd til de bestemte seg for å ta betalt for bruk av appen. Kan gjerne betale noe, men 39kr pr mnd blir nesten 500kr i året. Vil se meg om etter en annen leverandør på grunn av dette.
Hei Stig, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt
Rimelig strøm - helt ihht avtale. Men da jeg inngikk avtalen forstod jeg det slik at det skulle komme ekstra funksjonaliteter i appen som ville koste penger. Derimot blir det slik at man må betale for app. Jeg forventer av et selskap som leverer daglige varer at de også har en gratis app, hvor man kan se hva man har kjøpt. Det at appen er valgfri er en dårlig unnskyldning for å prøve å legge en grunnpris på strømavtalen! Jeg kommer ihvertfall ikke til å betale for noen app, og håper at ingen andre som er kunder gjør det!
Hei Erlend, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt
Var veldig fornøyd med avtalen, men innføringen av 39,- pr. måned fra 1.1.23 for apputviklingen synes jeg er en klønete forklaring på hvorfor de ønsket å innføre et "standard gebyr". Skjønner at det kan koste å utvikle en app, men hva skjer når appen er "nedbetalt"? Forsvinner gebyret da eller må forbrukerne fortsette å betale for appen? Begrunnelsen for prisøkningen var at utviklingskostnader.
Hei Lene, Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger (vi har altså ingen inntekter på selve strømavtalen, og påslaget på 1 øre går til bl.a. elsertifikater). Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det er også kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen gjengen i Elekt
Greit abonnement med låg pris og ein app som ga heilt tilstrekkelig oversikt over forbruk i form av antal kwh og kostnad per dag/time. Det var før, no må ein betale for denne appen, og da finn eg meg heller eit anna firma.
Hei Kjell, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den - eller velger det aktivt selv. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Det er kommet nyttig ny funksjonalitet i appen som gir oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader. Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger. Derfor valgte vi å gjøre den valgfri. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke har behov for den eller ikke ønsker den. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien. Hilsen hele gjengen i Elekt
Er ganske fornøyd med Elekt. Sparte en del på å skifte over til de. Eneste negative jeg kan komme på er at de nå krever 39 kr i mnd for appen. Dette er frivillig da, hvis man ikke ønsker betale 39 kr for appen så slipper man, men da får man kun se strømprisen, ikke prisen for det man har brukt og andre goder ved appen. Men burde vært gratis for alle slik som før nyttår. Og en annen ting, det burde vært en annen ting man kunne gjøre for å få en egen side, man kunne få et valg, vil man ikke ha en app burde det vært en side der man kan logge inn, altså som ikke er en app.
Hei Tanja, Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller på elhub.no og følge med. Grunnen til at vi nå begynner å ta betalt for appen er fordi vi må dekke inn kostnadene for å vedlikeholde appen. Vi ønsker å holde strømavtalen så billig som mulig, og har null profitt på strømmen vi selger. Derfor valgte vi å gjøre den valgfri. Mulighet for å logge inn på Min Side uten en app var et godt innspill og vi tar med oss det videre. Ønsker deg en fin dag! Hilsen gjengen i Elekt