Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Med tanke på at de regelrett lurer folk ved å tilby en prisgunstig avtale, og deretter ikke varsler om at de øker påslaget, dvs som om det var narkohandel, og kundene var avhengige av de, så er ikke dette et seriøst selskap nei. Siste faktura var for øvrig strømprisen i forhold til Nord pool sine 50-60 øre på 90 øre. Rein svindel er et passende ord for dette. Enda godt de er børsnotert så får de snart se hva som skjer når kundene vender de ryggen...
Ved kjøp av ny bolig valgte megler fjordkraft som strømleverandør da de også ble brukt av forrige eier. Ble da satt opp med avtalen 'garantert fornøyd'. Dette må være en av de dårligste avtalene på markedet, med en pris langt over snitt-pris. Har forsøkt å få byttet avtale til 'spot-pris', hvor de på kundeservice merket min misnøye å kom med tilbud om prismatch-spot i 6 mnd før 'spot-pris' ble aktivert. Det har nå gått 3 mnd og mottok en mail hvor jeg fikk beskjed om at prisen på min avtale 'garantert fornøyd' øker fra 86,99 øre/kWh til 94,99 øre/kWh. Til sammenligning ligger spot-prisen nå på 58,75 øre/kWh. Så fikk ikke prismatch eller spot-avtale i den perioden som jeg ble lovet, de har heller ikke endret abonnementet fra 'garantert fornøyd' til 'spot-pris' som jeg fikk bekreftet ble gjort. De er heller ikke behjelpelige på noen måte å ordne opp i problemet, kommer kun med bortforklaringer og unnskyldninger. Styr unna!
Jeg har i flere år hatt tre abbonement på strøm fra Fjordkraft inkludert trippelgaranti. Etter å ha ventet på svar et halvt års tid har jg nå fått medhold i at jeg får utbetalt en liten forsikringssum. Men oppdager nå at det kun er to av tre avtaler som gjelder. Jeg får beskjed om at det tredje abonnementet står på min mann og jeg må sende inn et nytt skadeskjema. Er det mulig. Dette står det intet om i forsikringsvilkårene. Det står derimot at om strømmen står på ektefelle så er den annen part berettiget på erstatning. Skjerp dere! Dette er en for dårlig kundebehandling. Sent svar og feil svar. Våre tre abbonementer blir på sikt flyttet til annen strømleverandør. Bitten
Så fint og lettvint å ha alt på et sted til billig penger. Appen er brukervennlig og lett å navigere. Mine oppleves av kundeservice er tip top. Vennlighet og serviceinnstilt er noe man bemerk med engang. Vil gi spesiale takk til (navn anonymisert)I for å tilpasse, være imøtekommende for å holde meg som kunde hos Fjordkraft.
Eidsiva hadde jeg et forhold til i og med at jeg bor i det naturlige geografiske område som Eidsiva dekket (Innlandet). Dette er ikke lenger tlifelle med Fjordkraft. Dette gjør at jeg er mye mer tilbøyelig til å sjekke billigste spotpris strømavtale. Etter en sjekk på pris ser jeg at Fjordkraft ligger omtrent midt på treet i pris. Firmaet driver også mye med koplingssalg (mobil, kopling mot andre tjenester) og blir nok mer gunstig hvis dette utnyttes. Jeg vil jo gjerne støtte lokal arbeidskraft, det vet jeg ikke lenger om jeg gjør med Fjordkraft.
Litt høyere pris enn noen andre i utgangspunktet, men sparer inn mer enn dette ved hjelp av 2% bonus (avslag på strømregningen) gjennom Trumf og ulike bonuser når jeg handler på nett. Bra og hyggelig kundeservice også, kjappe på chat. Oversiktlig app.
Vi har ingen dårlige erfaringer. Regningene er fullt forståelige
Høyere i pris enn mange. Frynsegoder må også betales!
Lett å få oversikt over strømforbruket til enhver tid.
Håpløst å få svar når man klager prisen. Eneste løsning var å bytte selskap
Hold dere unna lokke tilbud igjennom Power .no. Blir dyrt til slutt .
Med strøm, mobil og diverse andre gode tilbud som kunde, blir totalpakken hos Fjordkraft veldig bra.
Hei Christian, Takk for din hyggelige tilbakemeldingen. Godt å høre at du er fornøyd og benytter deg av fordelene man kan få som Fjordkraftkunde. Ha en fin dag! Hilsen, oss i Fjordkraft
Avtalen jeg hadde med fjordkraft var helt grei. Ok pris og lite krøll med faktura. Det som derimot var sinnsykt irriterende er at de har ringt meg annenhver uke i 1 år for å få meg til å bli kunde. Hvorpå jeg svarer hver gang at jeg allerede er kunde hos de. De siste gangene fortalte jeg de at nå må de få orden i systemet sitt og slutte å ringe meg. De ringte selvfølgelig igjen og igjen. Jeg opplevde fler ganger at de ikke trodde på meg at jeg var kunde hos de, og så la de bare på... Sist gang de ringte, så avbrøt jeg selgeren og sa at nå sier jeg opp avtalen min ettersom jeg ikke orker mer av maset deres. Selgeren lurte på om jeg «var helt idiot», fordi jeg ikke kan si opp en avtale som ikke eksisterer.
Hei Christian. Takk for din tilbakemelding. Det du beskriver er selvfølgelig helt uakseptabel oppførsel av selger. Vi har også systemer hvor vi registrerer at man ikke ønsker å bli oppringt, og beklager hvis dette ikke har gått i orden. Her må vi legge oss helt flate og vi beklager igjen for din opplevelse med oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ikke gå i fellen om powerspot og bindingstid. Dette er ikke en spotavtale som forbrukerrådet henviser til.
Hei Arild. Takk for din tilbakemelding. Power spot avtalen vår er en konkurransedyktig strømavtale på markedet. Vi har bindingstid på denne avtalen fordi man mottar 500 kr avslag i kassen på Power ved å tegne strømavtale der. Håper dette var oppklarende. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har fungert greit uten problem og prisen er for de meste lav
Hei Mats, Takk for din tilbakemelding. Det var godt å høre. Om du har lyst kan du laste ned appen vår. Da kan du følge med på forbruket ditt over tid og sjekke fordelene du som Fjordkraftkunde kan tilgang til. Med vennlig hilsen, oss i Fjordkraft.
Bor på Toten, og var tidligere strømkunde i Eidsiva ('Standard Variabel'). Ble overført til Fjordkraft f.o.m. mars 2021 ('Innlandskraft Forutsigbar'). Har sammenlignet fakturaene fra Eidsiva for mars og april 2020, med de fra Fjordkraft for mars og april 2021, og regnet ut gjennomsnittlig strømpris (uten nettleie og fastbeløp): Mars 2020, Eidsiva: snitt-strømpris 35,6 øre/kWh April 2020, Eidsiva: snitt-strømpris 28,2 øre/kWh Mars 2021, Fjordkraft: snitt-strømpris 84,9 øre/kWh April 2021, Fjordkraft: snitt-strømpris 72,5 øre/kWh Ut fra denne måned-for-måned sammenligningen, ser jeg at min strømpris har gått opp med en faktor på nesten 2,5 etter at jeg ble overført til Fjordkraft !! Har nå fått en prisvarsel-e-post fra Fjordkraft med følgende tekst: " Det er fortsatt kaldere vær og mindre nedbør enn normalt for årstiden. Dette gjør at prisene i strømmarkedet er høyere enn hva som er vanlig. Derfor endres strømprisen på din strømavtale Innlandskraft Forutsigbar fra 79,99 øre/kWh til 87,99 øre/kWh fra 04.06.2021. " Dette er på tross av at nåværende magasin-fyllingsgrad (37,8%) er høyere enn den var på samme tid i fjor (33,0%) og høyere enn median-verdien (35,8%), i.h.t. NVE's statistikk ! Til sammenligning var min strømpris fra Eidsiva i juni 2020 24,90 øre/kWh, dvs. at Fjordkraft planlegger å skru opp prisen med en faktor 3,5 !!! Her har man tydeligvis blitt solgt som melkeku (eller slakteku) fra Eidsiva til Fjordkraft, og det er åpenbart på tide å bytte strømleverandør.
Hei Geir. Takk for din tilbakemelding. Det er riktig som du skriver at strømprisen er dyrere i år sammenlignet med fjoråret. Alle strømleverandører handler fra en felles børs (Nordpool). Vi er på lag med våre kunder at vi ønsker billigere strøm. Husk at du alltid har prismatch som Fjordkraft kunde. Mer informasjon kan du lese her: https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/ Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft