Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Rask og god service pluss stabile priser gjennom 1år
Kjempe fornøyd. Har ikke noe problemer med strømleverandør.
Frekk kunde service rett og slet nesevise Skrev at appen ble stadig borte det gjelder også Pris app pr kw fikk til svar (Er det strømmen som blir borte?)
Bestillte garantistrøm...og er veldig fornøyd med den.
Heisann, Richard! Tusen takk for fin tilbakemelding, så kjekt at du er fornøyd. Husk at du enkelt kan sammenligne strømavtalene våre på Min Side, slik at du alltid har oversikt hvilke alternativer du har. Jeg vil også tipse deg om å bruke appen om du ikke allerede gjør det, der kan du nå se hvor mye strømmen du har brukt så langt i måneden har kostet deg. Da blir det mye enklere å ha oversikten over hvor mye strøm en bruker, og hva det faktisk koster. Håper du har en fortreffelig dag videre!
Jeg inngikk en avtale med fjordkraft som kalles garantistrøm. I de skriftlige vilkårene for avtalen står det at: "Garantistrøm gir kunden et pristak for strømprisen i en definert periode som varsles på kundes Minside og til kundens registrerte e-postadresse, eller på annen egnet måte." Jeg har cirka hver måned mottatt varsel om endret pris på strøm, og det jeg trodde var pristaket viste seg å være en fast pris. Dette fant jeg tilfeldig ut da jeg sjekket hva jeg betalte det siste halvåret (da størmmen har vært dyr). For at noe skal kunne kalles et pristak må det være mulig å betale mindre enn det som er taket, ellers er det snakk om en fast pris. I en periode i høst med store svigninger i markedet for strøm og økning i prisen endte jeg med å betale 1/3 mer enn jeg ville ha gjort med spotpris. Avtalen jeg trodde skulle lønne seg som en garanti mot høye strømregninger i slike tider viste seg å garantere for høyere utgifter også når prisene var høye. Jeg har snakket med kundebehandler som viser null forståelse for at jeg føler meg villedet. Endringer i strømpriser oppgis på epost, sant nok, men da det er oppgitt at det skal være et pristak i avtalevilkårene misforstås strømprisen som pristak. Dette virker å være en bevisst strategi fra fjordkraft sin side, og de kunne iallefall inrømmet at dette er uklart.
Hei, Ola! Først og fremst må vi bare beklage at du ikke har fått god nok informasjon om strømavtalen din. Med en variabel strømavtale er det strømleverandøren som setter strømprisen for deg, i motsetning til spotprisen som følger markedsprisen time for time. Det er riktig at Garantistrøm i noen perioder har hatt en pristak, slik det fremkommer av vilkårene. Pristakene har vært aktive i "definerte perioder", for eksempel på vinteren. Hensikten med en variabel strømavtale som Garantistrøm er at den skal være et alternativ til spotpris, som gir mer forutsigbarhet. Kunder med Garantistrøm har kommet svært godt ut av spesielt november og desember 2021 sammenlignet med spotpris, rett og slett fordi avtalen bruker 14 dager på å øke i pris fra vi varsler det. Spotprisen skjøt i været i november/desember, mens Garantistrøm sikret en mot akkurat dette i en periode. Det er allikevel som du sier perioder hvor man absolutt ville fått en bedre pris med spotpris. Man har som kunde full frihet til å endre strømavtalen sin fortløpende, og dette kan man gjøre selv via Min Side, eller ved å ta kontakt med kundesenteret vårt. Det er synd å se at du har hatt en dårlig opplevelse med ditt kundeforhold hos oss, og vi håper du kan gi oss en ny sjanse i fremtiden til å rette opp i dette. Tilbakemeldingen din tar vi uansett med oss, takk for at du tok deg tid til å gi oss en så grundig tilbakemelding. Ønsker deg en riktig fin dag videre!
God kundebehandling, kjempefin app. Viser også spotpris time for time.
Heisann! Så kjekt å lese denne flotte tilbakemelding fra deg, tusen takk for at du tok deg tid til det! Slike tilbakemeldinger gir oss masse energi og motivasjon til å fortsette den jobben vi gjør. Jeg vil forresten tipse deg om å aktivere Trumf-sparing på strømmen din om du ikke allerede har gjort det, det kan gjøres via Min Side på nettsidene. En nyhet i appen er at du nå også kan se hvor mye strømmen du har brukt så langt i måneden faktisk har kostet deg, slik at du har full oversikt over hva du betaler for strømmen dag for dag. Ha en fortreffelig dag videre, Hilde!
Jeg er LO-medlem og har spotpris via de. I tillegg bruker jeg "Full kontroll" som gir meg lik strømregning hele året. For det betaler jeg 59kr ekstra, men gir meg heller ikke "strømsjokk" i disse tider. En fin bonus er at jeg få Trumf-bonus på forbruket mitt. Så selv om det finnes billigere strømavtaler, så er det lite å spare for meg, i min bolig.
Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.