Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg ville bytte til LOS pga Coop strømavtale er en av de beste i Norge. Dagen etter ble jeg oppringt av Fjordkraft, de ville ha meg tilbake. De påstod at LOS ikke kunne gi denne gode avtalen over lengre tid, og tilbød 6 måneder med prismatch. Jeg svarte derfor JA på sms fra Fjordkraft. Neste dag avkreftet LOS påstanden til Fjordkraft! Los sa at de kan gi den avtalen i lang tid fremover, sannsynligvis flere ÅR. Jeg hadde derfor takket Ja til Fjordkraft på GALE premisser. Jeg sa til kundebehandleren i LOS at Fjordkraft hadde bruddgebyr på 500,- i sms-en jeg svarte Ja på. LOS sa til dette at man har 14 dagers angrefrist, og jeg var innenfor fristen. Jeg byttet derfor til LOS, som planlagt. I dag fikk jeg ny sms fra Fjordkraft der de sier at jeg må betale 500 i bruddgebyr! STYR UNNA FJORDKRAFT! Er du Coop medlem, velg heller LOS og få spotpris + 3,45 øre påslag, 9 kr i fastbeløp pr måned, 2 % medlemsbonus av det du bruker på strøm, og 200 kr i velkomstbonus.
Hei, og takk for tilbakemeldingen. Hvis vår selger har opptrådt uprofesjonelt når du ble solgt inn på strømavtalen hos oss beklager vi det, for slik skal det ikke være. Vi skal opptre ærlig og redelig i møte med både nye og eksisterende kunder. Når det gjelder bruddgebyret håper jeg du tar kontakt med oss, for dette høres ikke riktig ut. Jeg håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fatter ikke alle negative omtaler. Har vært kunde hos Fjordkraft i 2 år, mobil og strøm. Er kjempefornøyd. Bruker prismatch aktivt hver måned og har spart tusenvis av kroner. Årsaken til 4 stjerner og ikke 5 er at jeg et par ganger har måttet ringe fordi prismatch er uteglemt, men da har de rettet dette uten å mukke. Anbefales, men som overalt ellers, vær oppmerksom, sjekk faktura og følg med.
Hei Reidar, og tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen denne anmeldelsen av oss. Det setter vi stor pris på. Vi tar med oss tilbakemeldingen din ang. Prismatch videre, takk for at du gir oss beskjed. Ønsker deg en fin uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Useriøst selskap - anbefales ikke. Gir opplysninger som ikke stemmer, roter selv med faktureringen og sender da saker til inkasso uten forvarsel eller informasjon og viser ingen vilje til å løse problemet på en konstruktiv måte. Styr unna.
Hei Vicki. Så leit å høre at du har denne opplevelsen av oss. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke gå inn og se hva det er som har skjedd. Men vi beklager at du ikke er fornøyd med oss som strømleverandør - slik skal det ikke være. På generelt grunnlag kan jeg si at vi aldri sender faktura til inkasso uten forvarsel. Mellom 6 og 10 dager etter fakturaforfall sender vi en SMS-purring. Denne inneholder all informasjonen man trenger for å betale. Purring per brev sendes ut 17 dager etter forfall, og 5 dager etter at denne purringen har forfalt sendes det ut et inkassovarsel. Først etter at inkassovarselet har forfalt påløper det inkassosalærer. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft greier ikke og sende meg faktura for strømforbruk, bare nettleie.. Dette har vedvart fra 22/10 2019 da måleren ble byttet Kundeservice er elendig.. får mail på at nå er alt ok... det er det IKKE. En kundebehandler sa jeg bare kunne bytte leverandør om jeg ikke var fornøyd... Og det vurderer jeg og gjøre Anbefaler ikke Fjordkraft til noen
Hei Liv, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi beklager så mye at det har vært rot med dine faktura. Slik jeg tolker beskrivelsen din høres det ut som vi har hatt problemer med å hente ut målerverdiene dine fra det som heter Elhub - systemet som alle strømselskaper henter målerverdier fra - og at vi derfor heller ikke har kunnet sende deg et beregnet beløp. Siden jeg ikke vet hvem du er ble dette et veldig generelt svar. Jeg vil anbefale deg å kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook hvis du trenger ytterligere hjelp fra oss. Jeg håper dette var oppklarende. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Siden skifte av målere har vi tydeligvis vært registrert på feil måler (vi på naboens og naboen på vår). Dette ble oppdaget nå, flere år etterpå, og nå forventer Fjordkraft at vi skal gjøre opp for deres feil, ved å betale naboen 12 000 kroner(!!!) eller nekte å betale, bli kreditert for hele perioden, få nye fakturaer som de varsler vil bli fryktelig mye dyrere for oss, de truer også med å si opp vår spot pris avtale om vi velger sistnevnte. Vi kan ikke forstå hvordan det skal være vi, ikke Fjordkraft som skal gjøre opp med naboen, det er hos dem feilen og ansvar ligger. Dette er ikke Fjordkraft enig i, og utviser bare dårlig og truende "kundeservice". Vi tar dette videre til elkagenemda og vil ALDRI igjen ha Fjordkraft som leverandør.
Hei Nathalie, og takk for at du la igjen en tilbakemelding her på Bytt. Det er leit å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse som kunde hos oss. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg heller ikke noe innsyn i hva som har skjedd i saken din, men på generelt grunnlag kan jeg si at skifte til AMS-måler ikke kan føre til at feil person blir registrert på måleren. Utover dette kan jeg ikke spekulere i hva som har skjedd. Det høres fornuftig ut å ta saken videre til Elklagenemda, siden dette er en nøytral og uavhengig tredjepart. Jeg håper saken løses på minnelig vis, og ønsker deg en god uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft selger dyre strømavtaler med bindingstid. De promoterer dette som billige avtaler, når det i vårt tilfelle var ganske nøyaktig dobbelt så dyrt som en gjennomsnittlig avtale om spotpris. Styr unna!
Hei Asbjørn, og takk for tilbakemeldingen din. Nå vet jeg ikke hvilken avtale du sikter til, men jeg antar at du sikter til strømavtalen Garantistrøm (https://www.fjordkraft.no/garantistrom2-side). Dette er en prisavtale som vi tilbyr kunder som vil beskytte seg mot pristoppene som ofte kommer på høsten og vinteren, da strømprisene normalt sett går opp. I vinter har vi opplevd unormalt lave strømpriser, noe som har gjort denne avtalen mindre gunstig enn den normalt ville vært. Dette kunne vi ikke forutse. I november/desember 2019 var spotprisen mer som forventet i vintersesongen, så i denne perioden var ikke forskjellen mellom spot og Garantistrøm så stor. I en mer normal vinter kunne pristaket på 69,90 øre/kWh vært en god forsikring mot høye strømpriser. Vi vil på generelt grunnlag alltid anbefale å sammenlinge de forskjellige typene strømavtaler(f.eks Garantistrøm mot variabel-avtaler og spotpris) før man velger. Noen kunder liker å ha et pristak og en mer forutsigbar strømpris, mens andre kunder foretrekker en spotpris som følger strømbørsen fra time til time. Her er det helt opp til enhver hva man foretrekker. Jeg håper dette var oppklarende. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Trodde jeg hadde en meget god avtale med Fjord kraft med garantert fornøyd. Har 3 stk strømavtaler med forskjellige leverandører. 20.02 betaler jeg kr ca 53 øre hos Fjordkraft, Eidsiva ca kr 15 øre og Tibber kr 14 øre. Bør jeg være fornøyd med Fjordkraft? Terje
Hei Terje. Takk for tilbakemeldingen din. Fjordkraft Garantert Fornøyd er en variabel kraftprisavtale og ikke en spotprisavtale. En variabel strømavtale gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Hvis det ikke er denne typen avtale man ønsker anbefaler vi heller en spotprisavtale, som til enhver tid følger gjeldende pris på strømbørsen. Noen kunder ønsker forutsigbarhet, mens andre er ikke redd for markedets svigninger og foretrekker derfor spot. Her kan man velge det som passer best til egne preferanser. Garantert Fornøyd gir kunden en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Om du ikke er fornøyd med avtalen, tilbakebetaler vi fastbeløpet for inntil tre måneder. Ellers har vi også prismatch, som kan også kan benytte seg av: https://www.fjordkraft.no/privat/strompriser/prismatch/. Hvis du skulle ha noen spørsmål håper jeg du vil kontakte vår kundeservice. Vi kan også hjelpe deg med å bytte til en spotprisavtale. Du får enkelt tak i oss på både telefon, chat og Facebook. Ønsker deg er fin dag! Med vennlig hilsen Fjordkraft