Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk strømregning for oktober 2022 og denne var på 20.000,- for 3500kwh. Har aldri inngått fastprisavtale, men Fjordkraft har endret avtale uten å varsle på brev,e-post eller sms. Har vært kunde i over 27 år, men nå er det slutt! Nå ryker Altibox både på jobb og hjemme også. Aldri mer Fjordkraft, BKK eller Altibox !
Hei Morten. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender litt informasjon om variabel ifht. spotpris avtaler og hvorfor regningen i oktober var så høy. https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/forskjell-pa-variabel-og-spotpris/ Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Blitt lurt av variabel strømpris. Kom plutselig regning på 10000 kr. Byttet selskap
Hei Jan. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Opererer med feil avtale!Ble veldig overrasket da jeg undersøkte om priser i markedet. Trodde jeg hadde en fin avtale men,..... no good reading!
Hei Arve. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft har tatt over Eidsiva sin strømavtale. Jeg har automatisk fått en avtale som heter variabel strøm. Denne avtalen gjør at Fjordkraft kan sette strømprisen skyhøyt over makedspris. Helt klart et useriøst firma det er lurt å holde seg unna.
Hei Ola. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Som flere andre inngikk jeg avtale med Fjordkraft med forsikringer om forutsigbare strømpriser uten uforutsette overraskelser. For oktober mottok jeg en strømregning som 4 ganger større enn vanlig, uten at strømforbruket mitt hadde økt. "Forutsigbare strømpriser" der, altså. Fjordkraft spekulerte uforsvarlig i fremtidige strømpriser, og da meklerne deres tok helt vilt feil, dumpet de regningen i sin helhet på oss strømkunder. Dette skjer i en tid da Norges Bank og politikere prøver å demme opp for inflasjon og skaper støtteordninger som skal hjelpe folk i dyre tider. Fjordkrafts respons? En strøm av tåkeprat og hjelpeløse bortforklaringer uten hint av moralsk fiber eller ansvarsbevissthet knyttet til at det faktisk er de som har sørget for at utallige minstepensjoniser og uføretrygdede nå sitter økonomisk i saksa og vil slite med å klare seg gjennom jula. Et hjerterått landeveisrøveri. Intet mindre. Dette firmaet bør alle holde seg milevis unna!
Hei Kristoffer. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft Stabil strøm pris ser ut som en meget dårlig avtale. I juridisk forstand er kanskje ikke svindel, men i beste fall sterk villendene og mye unødvendig risiko på kundene, minimal risiko for Fjordkraft. Det er synd at Norges største strømselskap, med Folketrygd fondet på eiersiden, driver sånn, særlig når man tenker på de har mange sårbare kunder. Det er også selvdestruktivt i den forstand at det undergraver tilliten kundene har til selskapet, det setter hele bransjen i dårlig lys, og heller bensin på bålet til de som mener at vi ikke trenger strøm selskapene. Som ihuga tilhenger av et fritt marked er dette bare trist. Har hjulpet en 80+ minstepensjonist med å se på strøm regningen. Dette er en person som ikke er på nett eller bruker email. Har Fjord kraft Stabil/Stabil sør avtale, ser ut til være nesten den samme avtalen som idag ligger på forsiden til Fjordkraft, men nå kalt Forutsigbar strømpris. Denne avtalen er hverken forutsigbar eller stabil, og rådyr. For perioden januar tom oktober har prisen forandret seg 11 ganger, og gjennomsnittlig fakturert strømpris er nesten 40% høyere enn spotprisen (den som brukes for beregning av strømstøtten). Det sikkert litt forskjellige måter å regne på, men man får nok ca samme svar uansett hvorledes man ser på det. Når man tar hensyn til strømstøtten så ser ut som om kunden har betalt nærmere 70% mer enn hva det ville kostet med en spotpris avtale. Hvis man ikke tar med katastrofe måneden oktober, så var tallene hhv ca 15% og 26 %. Særlig når man tar hensyn til strømstøtten så er det meget stor risiko for kunden, og sannsynligvis mye større risiko enn spotpris avtale (slik som i oktober). Det står det ingenting om. Det er ikke klart hvorledes Fjordkraft setter prisen, deres største insentiv er vel sannsynligvis å ha minimal risiko, og kunden betaler allikevel. Det ser ut til at noen tjener godt på denne avtalen, og det er i hvert fall ikke kunden (kanskje noen skulle gå litt dypere her, ´Follow the money´). Ringte kunde service, hyggelig og hjelpsom person, men var veldig vag på hva strømavtalen egentlig gikk ut på, måtte pushe ganske hardt før jeg fikk noen litt klarere svar. Til slutt lovet de å sende meg en email med statistikk for hvorledes prisen hadde vært for denne avtalen siste 12 månedene i forhold til spotpris. Fikk email, men uten statistikken, men de skrev at de ´sterkt anbefalte´ å bytte avtale (interessant at selv egen kundeservice ikke går god for avtalen). Spørsmålet er vel også hva slags selskap Fjordkraft/Elmera er og hvilke verdier står de for, spesielt i forhold til kundene. Ikke at jeg tror de andre er så mye bedre, kanskje med noen hederlige unntak. Som et relativt stort børsnotert selskap så har de presumptivt en kompetent ledelse, gode kontroll rutiner og risiko styring. Mao er det rimelig å anta at denne avtalen og prissikringen ikke er noe ´arbeidsuhell´, men en bevisst måte å prøve å utnytte kundene, spesielt de som ikke har forutsetninger for å forstå avtalen og som har tillit til Fjordkraft og telefonselgere. Pågående selgere fra Fjordkraft ringer med jevne mellomrom. Hyggelig prat når man har tid, men det skremmende hva de får seg til å si og mangel på kompetanse når man spør litt dypere spørsmål. Kanskje det trengs litt kvalitetssikring. Spørsmålet er vel også hvilken selvjustis/selvkontroll det er i bransjen, og er det en bransje standard/sertifisering og hvem som representer kunden ?
Hei Didrik. Så utrolig leit å høre at dere har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i dette tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvilken kunde det gjelder kan jeg heller ikke ta kontakt, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Dårleg informasjon. dei skulle rådd alle husstandar til spotpris/ innkjøpspris etter straumstøtta kom på plass. Idiotar er leiinga der. Trur dei vanlege folk er spekulantar slik leiinga og styret er i Fjordkraft.
Hei Asbjørn. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft