Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vi har vært kunde av Fjordkraft siden Desember 2018. Har ikke hatt noe særlig problemer med de inntil strømprisen gikk løpsk. Vi trodde hele tiden at vi var godt ivaretatt av folk som jobber i strømmarkedet, men det stemte ikke helt. Jeg har gjort en analyse av vårt forbruk og pris og vi kommer dårlig ut av det nesten hvert år. For årene 2019 og 2020 betalte vi ca. 17.000 kroner mer i forhold til spotpris. Vi hadde en avtale på Garantistrøm som siden ble døpt om til Forutsigbarhet. Oktober og November i 2022 var forferdelig for da betalte vi17.500 kroner mer i strøm i forhold til spotpris. Når jeg starter å jobbe med saken så var det ikke lett å komme i kontakt med Fjordkraft, måtte vente 1,5 timer før noen tok telefonen. Siden har jeg hatt e-post korrespondanse med de i flere uker. Fikk beskjed om at prisen for November var så høy for de forhandlet prisen i September, derfor var Oktober og November så høy. Jeg bare lurer på, folk som jobber i kraft markedet, hvordan kan de forhandle om pris i September for November? Alle vet jo at prisen er variable og er basert på vær og vind osv. Når de bruker Forutsigbarhet, så er det hårreisende for prisen er jo 2 gangeren. Hvem vil ha forutsigbarhet når det jobber ikke bedre i markedet lurer jeg på? Så når jeg fikk Desember så jeg at strømstøtten var veldig lav. Min pris og spotprisen var ganske lik. Da fikk jeg beskjed om at fordi jeg byttet leverandør 27.12 så brukte de strømstøtte for November!! Jeg kontaktet Norgesnett og fikk dette korrigert. Hvorfor har Fjordkraft ikke tatt Desmeber pris med i betraktingen det forstår jeg ikke. Regningen ble jo laget langt ut i Januar så skulle ikke være så vanskelig. Etter at jeg kontaktet Norgesnett fikk jeg en korreksjon på Desember faktura på neste 9.000 kroner. De er bare vanskelig og håpløse dessverre. Kommer ikke til med å anbefale Fjordkraft til noen.
Hei! Takk for din tilbakemelding. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabel avtale, gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid, altså til det vi forventer skal være prisen fremover. Dette har vært spesielt utfordrende denne høsten og vinteren, noe som har ført til større prisdifferanse på variableavtaler og spotprisavtaler enn vanlig. Dette kan slå ut begge veier. I August og september var variableavtaler billigere enn den gjennomsnittlige spotprisen. Det er dessverre slik at når markedet er under store endringer som det har vært de siste årene, så er det ingen avtale som er god hver måned. Vi har sendt ut meldinger før prisendringer på min side og på epost/sms til de variable kundene våres. I november informerte vi om hva som skjedde med oktober forbruket og hvordan en kan endre avtale. Når det kommer til strømstøtten din hvor november ble brukt og ikke desember så er det en endring NVE kom med som alle strømselskap må forholde seg til: https://kurs.fjordkraft.no/mod/forum/discuss.php?d=1069 Ønsker deg en god dag :)
Lett og oversiktlig app og bra kundeservice hittil
Hei! Takk for din tilbakemelding. Veldig hyggelige å lese :) Ønsker deg en god dag
Enkel app å følge med på. Aldrig noen problemer med priser og faktura
Hei! Takk for din tilbakemelding. Veldig kjekt å lese at du er fornøyd med oss og appen :D Ha en god dag!
Fikk strømregning for januar hvor man har tatt 499 øre på kWt. Dette er frekkhetens nådegave. Fikk tidenes høyeste strømregning. Har inntil november bodd i hus på 300 kvm, nå bor vi en leilighet på 62 kvm, har aldri fått så høy strømregning noensinne. Anbefaler ingen å ha avtale med Fjordkraft!
Hei Hege og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Det høres ut som du har en variabel strømavtale. Denne har kunder komt godt ut med over en lengre periode. Det stemmer at spotprisen nå i det siste har falt og at det nå lønner seg med en spotprisavtale. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg ikke kontakte deg for en prat rundt dette og håper derfor at du har mulighet for å snakke med oss via Facebook eller kan ringe oss for en prat rundt avtalen din. Med vennlig hilsen Fjordkraft Kundeservice
Ble oppringt i oktober og tilbudt en Agrol- avtale som skulle få ned strømregningen min. Resultatet ble en 1,5 ganger høyere strømregning for januar 2023. Ingen oppfølging etterpå. Klarte ikke å få tilgang til app'en. Prøver å ringe et utall ganger, men kommer ikke igjennom på tlf. Kom endelig igjennom i dag etter å ventet ca en time. Unskyler seg med at de har "feilvurdert markedet", og at det er jeg som må ta den regningen. Jeg prøver å forklare at jeg aldri har bedt om å delta i noe gambling, men ville ha det jeg var lovet, fortsatt spotpris. Styr langt unna!
Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Forferdelig dyrt! I jan/23 faktura kom på over 6 tusen, bor alene på en 77 kvm leilighet, fikk aldri en god forklaring på hvorfor betaler jeg så dyrt.
Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Gikk fra fastpris og ville bytte strømavtake og ente opp ned dobbel pris uten noe for for info. Sitter nå og har ikke mat pga dette😡
Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.