Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no

Styr unna!

Omtale av  Andreas

Strømmen er dyr fra før, med avtale i Fortum ble den ennå dyrere, er låst i en ett års avtale nå, og trege meg syk. Styr unna dette selskapet

Svar fra Fortum
31.08.2023 15:39

Hei Andreas! Dette var leit å høre om, og vi ønsker gjerne å bistå deg med en løsning på dette. Ingen av våre privatavtaler har bindingstid el, men noen bedriftsavtaler har bruddgebyr og dette fremstår derfor som en bedriftshenvendelse. Vi vil oppfordre til å kontakte vår bedriftsavdeling direkte for bistand med dette, feks via epost; [email protected], evt via telefon; 21494949. Vi håper vi kan finne en tilfredsstillende løsning på dette! Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Holder ikke avtalen som er avtalt

Omtale av  Andre

Delvis bra app. Lover masse på telefon, endrer alt fra første faktura. Pass på og få alt skriftlig ellers gjør de som de vil.

Svar fra Fortum
31.08.2023 16:01

Hei Andre! Det er leit å høre at du har hatt disse utfordringene. Vi har ikke mulighet til å gjøre endringer i dine fakturaer, men kontakt oss gjerne direkte for videre bistand med dette slik at vi kan ta en titt på hva som har oppstått her. Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Vi er avhengige av å motta bekreftelse vi sms eller epost på utsendte tilbud for å føre opp tjenester el, så vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt på dette for deg. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum

Pålitlig leverantör med mange abonnenter

Omtale av  Lars

Jeg synes at strömprisene har steget betraktelig de senere årene og selv om jeg pröver å holde forbruket lavt så har det blitt en tung post på de månedlige utgiftene. Varmt vann leveres av Obos så det reduserer vannforbruket. En mulighet til å redusere strömforbruket er å finne fram skurebötta.

Svar fra Fortum
31.08.2023 16:05

Hei Lars! Det er veldig forståelig at du ønsker å holde forbruket lavt ifht de volatile strømprisene. Om du ønsker bistand eller hjelp fra oss kan du gjerne kontakte oss direkte via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Vi bistår gjerne med energirådgivning, samt optimalisering av din avtale! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum

Veldig fornøyd

Omtale av  Bjarne M

Har vært hos Fortum en liten stund, veldig fornøyd så langt. ble solgt til av en hyggelig selger. og er veldig fornøyd med kundeservicen, de svarte fort å løste problemet mitt. de ga meg også noen gode bonuser, de ga meg et tilleggsprodukt som heter grønt valg. det var helt knall for meg

Svar fra Fortum
31.08.2023 16:07

Hei Bjarne! Takk for denne hyggelige tilbakemeldingen! Vi synes det er veldig stas å høre at du er fornøyd med din avtale og hadde en ryddig, hyggelig overgang til oss. Det synes vi er viktig! Tusen takk igjen, og ikke nøl med å kontakte vårt kundesenter ved en senere anledning om du har behov for bistand fra oss! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum

Lureri fra ende til annen.

Omtale av  Remy

Byttet til fortum, april 23. Selv med første måned som også skulle by på supertilbud og april som var en forholdsvis billig måned i forhold til vintermånedene. Valgte heller ingen tilvalg for el bil o.l. Så fikk jeg faktura på 3900,- har lagt jevnt på 2000-2500,- med norgesnett. Nesten en dobling av månedsfakturaen.. Selgeren trygget meg med at omtalene her inne var fra "oppstartsfasen" til fortum og alle problemer var nå løst opp i. de har tydeligvis ikke ordnet opp i de kriminelle prisene... Derfor 1* på alle punkter, rein svindel. STYR UNNA!!

Svar fra Fortum
31.08.2023 16:11

Hei Remy! Dette er veldig leit å høre om, og vi ønsker å bistå deg med dette, men vi er avhengige av å motta en direkte henvendelse for å undersøke dette videre, samt finne en tilfredsstillende løsning. Send oss gjerne en epost; [email protected], eller kontakt oss via telefon; 21494949, slik at vi kan oppklare dette. Ønsker deg en super dag videre! Vennlig hilsen Fortum

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Angrerett?

Omtale av  Solveig

Blei kontakta av Fortum etter å ha svart på ein konkurranse på FB, kunne vinna eit drivhus. Utruleg påståeleg seljar, vart så overført til Fortum. Sende inn angrerettskjema dagen etter. Har likevel fått faktura for 14 dg i Fortum. Dei påstår at eg har vore kunde i to veker. Styr unna!

Svar fra Fortum
31.08.2023 16:16

Hei Solveig! Det er veldig leit å høre at du har hatt en slik opplevelse, og at du ble overført tilsynelatende uten at det var ønsket. Ved registrert angring blir man kun fakturert for spotpris fra Nord Pool, så man blir kun fakturert for reelt strømforbruk i perioden, uten fastbeløp og påslag. Uten innsikt i saken er dette utfordrende å si om er tilfellet, men det fremstår slik basert på den oppgitte informasjonen. Du kan gjerne kontakte oss direkte, slik at vi kan bistå deg videre vedrørende dette via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum

Et totalt useriøst selskap på grensen til svindel

Omtale av  Bjarne H. J

Umulig å få oversikt. App som ikke virker. Appen finner ikke anlegget??. Umulig å få innsyn i faktura! Elendige oversikter. Ting er pakket inn for at kunden ikke skal få oversikt. Dette er t selskap du bør styre unna. Fakturering skjer fra et helt annet selskap som har like dårlig kundeservice. I tillegg må du skrive 300 tegn minimum for å gi en omtale. Bytter leverandør i dag!

Svar fra Fortum
31.08.2023 16:20

Hei Bjarne! Det er forståelig at du er frustrert, og her skulle vi gjerne bistått deg tidligere med dine utfordringer ifht app, da det ikke skal være slik du nevner. Vi er avhengige av å motta direkte henvendelser om slikt som dette for å kunne melde inn feil eller rettstille videre. Om du fortsatt opplever utfordringer kan du gjerne kontakte oss direkte, men vi håper dette har gått i orden til nå. Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en super dag! Vennlig hilsen Fortum

Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR