Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Hadde avtale med NorgesEnergi som ble videre ført til Fortum etter fusjon.Avtalen hadde ingen bindingstid. Fikk bedre tilbud og sa opp avtalen med Fortum, dette medførte bruddgebyr på 6000,- kr. Hvordan de kan kreve bruddgebyr på en avtale uten bindingstid er for oss ubegripelig. De påberopte seg en bindingstid på 12 mnd som de mente vi hadde brutt. Var i kontakt med kundesenteret flere ganger og ble møtt med arroganse og lite forståelse. Etter flere diskusjoner økte de oppsigelsestiden til 24 mnd.. Da vi jobbet med et skriftlig tilsvar ringte de og ga oss rett på alle punkter. De slettet alle fakturaer og vi er nå ute av deres «klør».
Hei Torill, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, da det hjelper oss med å forbedre vår service. Vi tar tilbakemeldingen på alvorlig. Vårt mål er alltid å tilby våre kunder den beste servicen og veiledning, og det er beklagelig at vi ikke har levd opp til dette i ditt tilfelle. Det er fint å høre det løste seg til slutt. Vi takker for tålmodigheten. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Rask og effektiv behandling av mine spørsmål.og meget hyggelig mann i telefonen
Hei Else, Tusen takk for omtalen. Vårt mål er å gi våre kunder den beste kundeopplevelsen. Det erveldig hyggelig å høre du er fornøyd med kundebehandlingen du fikk hos oss. Ikke nøl med å ta kontakt om det skulle være noe mer. Vi er klare for å hjelpe! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Påtvunget forfall slutten av mnd, gjør at regningen alltid blir dyrere enn nødvendig.
Hei, Tusen takk for din omtale. Det er dessverre ikke mulig for oss å sette forfall til èn spesifikk dag i måneden av mange årsaker - blant annet har det innvirkning når vi får forbruksdata fra netteier og helger. Faktura blir ikke dyrere av den grunn, vi fakturerer per måned uansett forfallsdato. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Fikk God hjelp Kundebehandleren visste hva han snakket om.
Hei Jan, Tusen takk for omtalen. Det er flott å høre du fikk hjelpen du trengte. Vi har dyktige kunderågivere som alltid jobber for å gi den beste servicen til våre kunder. Ikke nøl med å ta kontakt om det skulle være noe mer! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Jeg synes avtalen med fastpris er slik at kunden er taperen da Fortum allerede nå har gjort avtale om kjøp av strøm for de mnd. vi får fastpris på. Blir spotpris over fastprisen så tjernet Fortum fordi det har gjort en egen avtale og blir spotprisene laver enn fastprisen så tjerner de også . Så det er kunden som tar størst risiko. Hilsen Torfinn N.
Hei Thorfinn, Tusen takk for din tilbakemelding. Tilbudet om å fryse prisen baserer seg på markedets forventninger for perioden tilbudet gjelder. Hva spotprisen ender opp med å bli, bestemmes daglig på kraftbørsen Nord pool, basert på tilbud og etterspørsel. Spotprisen påvirkes av mange variabler, som f.eks. vær, priser i andre områder i kraftnettet og priser på innsatsfaktorer. Fortum Strøm inngår en avtale med kraftprodusent før Prisfrys-perioden om kjøp av et bestemt volum til en avtalt pris for en begrenset tidsperiode for å kunne tilby et Prisfrys-tilbud til kundene. Dette er den prisen markedet setter for kjøp av strøm for denne perioden på det tidspunktet. Fortum tjener ikke penger på strømmen eller forbruket i denne perioden. Prisfrys-tjenesten har ingen margin på strømforbruket, kun på fastleddet. Ettersom Fortum i henhold til avtalen kjøper inn strømmen til den forhåndsavtale prisen så påvirkes ikke vår fortjeneste av spotprisens utvikling. Det vil alltid være i vår interesse å forhandle frem best mulige avtaler for våre kunder basert på hva markedet tilbyr. Det er viktig å påpeke at formålet med tjenesten er å gi deg trygghet og forutsigbarhet i en gitt periode, og tilbudene våre skal gjenspeile dette. Har du flere spørsmål kan du kontakte oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Har vært kunde i Norges energi en årrekke, forutsigbart og trygt. Etter at NE ble til fortum er det ikke slik lenger!
Hei Bjørn, Tusen takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre du ikke er fornøyd med overgangen fra Norgesenergi til Fortum. Vi ønsker å få en pekepinn over hva som gjør deg misfornøyd. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss direkte på [email protected]. Vi tar alle tilbakemeldinger på alvor. Da får vi en mulighet til å forbedre oss ytterligere i fremtiden. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Godt forklarende kundebehandler. Fikk vite litt meir om tilbud og tjenester og forsikringer enn det eg visste fra tidligere.
Hei Alfred, Tusen takk for fin omtale. Det er hyggelig å høre du fikk god informasjon i samtalen med kunderådgiver. Vi er her for å rådgive og informere om avtaler som kan passe dine behov. Det gleder oss å høre du hadde en positiv opplevelse. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm