Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg synes avtalen med fastpris er slik at kunden er taperen da Fortum allerede nå har gjort avtale om kjøp av strøm for de mnd. vi får fastpris på. Blir spotpris over fastprisen så tjernet Fortum fordi det har gjort en egen avtale og blir spotprisene laver enn fastprisen så tjerner de også . Så det er kunden som tar størst risiko. Hilsen Torfinn N.
Hei Thorfinn, Tusen takk for din tilbakemelding. Tilbudet om å fryse prisen baserer seg på markedets forventninger for perioden tilbudet gjelder. Hva spotprisen ender opp med å bli, bestemmes daglig på kraftbørsen Nord pool, basert på tilbud og etterspørsel. Spotprisen påvirkes av mange variabler, som f.eks. vær, priser i andre områder i kraftnettet og priser på innsatsfaktorer. Fortum Strøm inngår en avtale med kraftprodusent før Prisfrys-perioden om kjøp av et bestemt volum til en avtalt pris for en begrenset tidsperiode for å kunne tilby et Prisfrys-tilbud til kundene. Dette er den prisen markedet setter for kjøp av strøm for denne perioden på det tidspunktet. Fortum tjener ikke penger på strømmen eller forbruket i denne perioden. Prisfrys-tjenesten har ingen margin på strømforbruket, kun på fastleddet. Ettersom Fortum i henhold til avtalen kjøper inn strømmen til den forhåndsavtale prisen så påvirkes ikke vår fortjeneste av spotprisens utvikling. Det vil alltid være i vår interesse å forhandle frem best mulige avtaler for våre kunder basert på hva markedet tilbyr. Det er viktig å påpeke at formålet med tjenesten er å gi deg trygghet og forutsigbarhet i en gitt periode, og tilbudene våre skal gjenspeile dette. Har du flere spørsmål kan du kontakte oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Har vært kunde i Norges energi en årrekke, forutsigbart og trygt. Etter at NE ble til fortum er det ikke slik lenger!
Hei Bjørn, Tusen takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre du ikke er fornøyd med overgangen fra Norgesenergi til Fortum. Vi ønsker å få en pekepinn over hva som gjør deg misfornøyd. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss direkte på [email protected]. Vi tar alle tilbakemeldinger på alvor. Da får vi en mulighet til å forbedre oss ytterligere i fremtiden. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Godt forklarende kundebehandler. Fikk vite litt meir om tilbud og tjenester og forsikringer enn det eg visste fra tidligere.
Hei Alfred, Tusen takk for fin omtale. Det er hyggelig å høre du fikk god informasjon i samtalen med kunderådgiver. Vi er her for å rådgive og informere om avtaler som kan passe dine behov. Det gleder oss å høre du hadde en positiv opplevelse. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Tegnet vatele på boligen jeg arvet etter min mor. Nå som jeg har solgt denne boligen krever de betaling for 12 mnd oppsigelse hvis jeg ikke beholder avtalen (men jeg har da ikke tenkt å betale strømmen for den nye eieren av huset). Det kan da ikke være lov å drive sånn?
Hei Lars Erik, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi hadde satt stor pris på om du kontaktet oss direkte på epost [email protected]. Da kan vi hjelpe deg videre i saken. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Lett å få kontakt med dere samt at fakturan er lett å forstå.
Hei Knut, Tusen takk for omtalen.Vi gjør alltid vårt aller beste for å svare våre kunder så raskt som mulig. Vi setter derfor stor pris på å høre du finner faktura lett å forstå, samt at du alltid får tak i oss når du trenger det. Ikke nøl med å ta kontakt om du lurer på noe. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Redusere prisene maksimalt om vinteren og gi tilbud og fordeler til kundene
Hei Jon, Tusen takk for din omtale. Ikke nøl med å kontakt oss direkte om du har noen spørsmål vedrørende din strømavtale. Vi er alltid klare for å bistå. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Grei nok som strømselskap sikkert, men sender sms’es i hytt og pine. Når man ønsker å anmelde havner man på sider der man i det vide og brede må gi tilbakemelding på hvordan selgerne deres gjør det. Setter lite pris på å bli lurt inn i kundeundersøkelser.
Hei Johan, Tusen takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre du har en negativ opplevelse av våre selgere og smser. Vi jobber alltid med å forbedre oss og ønsker derfor å få en bedre forståelse på hva som gjør det misfornøyd, og hvilke smser du henviser til. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss på telefon eller epost, slik at vi kan undersøke saken nærmere. Vi ser frem til å høre fra deg. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm