Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Utilbørlig press på salg av tilleggstjenester, både på telefon og epost. Jeg har vært MEGET fornøyd kunde i Noegesenergi i 24 år. Alltid noen å snakke med. Aldri noen form for press. Mon tro om det finnes noen sånne lengre ….::
Hei Marit, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi beklager for at du følte deg presset til å kjøpe tilleggstjenester. Det er absolutt ikke vår intensjon å få våre kunder til å føle seg presset på noen måte. Vi tar din tilbakemelding på alvor. Vi vil sikre at vi tilbyr en bedre opplevelse fremover. Igjen, tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss beskjed. Vi ønsker å sikre at alle våre kunder er fornøyde og komfortable med våre tjenester. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Kjempe fornøyd med avtalen jeg hadde hos fortum 😊😊
Hei Zeid, Tusen takk for fin tilbakemelding. Det gleder oss å høre du er fornøyd med din strømavtale. Vi jobber aktivt for å ha attraktive strømavtaler å tilby våre kunder. Vi setter derfor stor pris på at du tok deg tid til å dele din tilfredshet med oss. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
At man snart må ha advokat hjelp for å forstå strømleverandører!
Hei Anni, Tusen takk for din omtale. Det er helt forståelig at du syntes strømbransjen er litt komplisert. Våre dyktige kunderådgivere ønsker å hjelpe deg med å forklare det du måtte lure på. Vi oppfordrer deg derfor til å sende en epost til [email protected] eller kontake oss på 21494949. Vi er klare for å bistå! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Manglende oversikt over fastledd og effekt ledd. Dere kan bli betydelig bedre på kommunikasjon slik at kundene blir mer bevisste på hvordan man bruker strøm. Ellers må jeg si at dere ikke følger med i timen i forhold til strømleverandører som nå tilbyr strøm sparing på timer med negativ spot pris. Dere mister meg som kunde snart…
Hei Joachim, Tusen takk for din tilbakemelding. Fortum tilbyr gjennomfakturering, som vil si at du får samlet både strøm og nettleie på samme faktura. Da slipper du å forholde deg til to separate strømregninger. Netteiere deler inn nettleien i to deler: energiledd og fastledd. Det er med andre ord din netteier som har oversikt over ditt fastledd og energiledd. I Fortum-appen kan du enkelt holde oversikt over ditt strømforbruk. Du kan se hvor mye strøm du bruker ukentlig eller månedlig, og følge med på dine effekttopper. Appen inneholder også nyttige tips og råd om hvordan du kan spare strøm i hjemmet. Dette kan hjelpe deg å redusere ditt totale strømforbruk og med det redusere strømregningene dine. Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og funksjoner. Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding om dette. Vi tar alle tilbakemeldinger på alvor. Hvis du har flere spørsmål eller tilbakemeldinger er det bare å kontakte oss på epost [email protected] eller telefon 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Avtale som ikke overholdes. Slet litt med å betale men ordnet betalingsavtale og dette trodde keg holdt. Men nei
Hei Laila, Tusen takk for din omtale. Vi ønsker å undersøke hva som har skjedd i denne saken. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949 slik at vi kan se nærmere på saken. Vi ser frem til å høre fra deg, slik at vi kan rette opp i eventuelle feil. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Bindingstid 12 mnd på "bedriftsavtale". Legger automatisk på tillegg du ikke trenger for over 800kr Vi måtte ta over denne avtalen når vi tok over huset etter mine foreldre eller så måtte de betale bruddgebyr.
Hei Håkon, Det er leit å høre du ikke er fornøyd. For bedrifter har vi fire ulike bedriftsavtaler hvor to av avtalene har 12 måneders oppsigelsestid. Dette for å sikre forutsigbar og stabilitet i forretningsforholdet. Våre salgsprosesser er satt opp i tråd med gjeldende lover og regler og krav til informasjon om vesentlige opplysninger før avtaleinngåelse. Tilleggstjenestene skal ha vært informert og akseptert ved inngåelse. Ønsker du vi skal undersøke saken nærmere kan du gjerne kontakte oss på [email protected] eller 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Etter min mening svindler Fortum sine kunder med tilleggsavtaler.Alle bør unngå dette selskapet for å markere at dette ikke godtas i norsk forretningsliv! Kunder har blitt bedt om å bekrefte sin strømavtale, og sannsynligvis ikke lest alle sidene i en sms , da de har trodd de bare har bestilt vanlig strøm.
Hei Fredrik, Tusen takk for din tilbakemelding. Våre salgsprosesser er satt opp i tråd med gjeldende lover og regler og krav til informasjon om vesentlige opplysninger før avtaleinngåelse. Gjennom samtale og skriftlig tilbud skal innhold og vilkår fremkomme klart og tydelig, og dersom en kunde likevel skulle være usikker så bør man naturligvis avvente bestilling og heller ta kontakt med vår kundeservice først for mer informasjon. Etter å ha satt seg inn i tilbudet og hatt mulighet til å lese avtalevilkårene og sammenligne priser og produkter, kan man skriftlig bekrefte at tilbudet slik det er presentert skal aksepteres og avtalen skal inngås bindende. Gjerne kontakt oss direkte på [email protected] hvis du har noen flere spørsmål vedrørende dette. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm