Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ikke fornøyd med min tidlige leverandøren

Omtale av  Alexis N

Ok med høyepriser på månedlige basis.Derfor syns jeg at det er på tide til å stå ved sikre side

Svar fra Fortum
25.10.2023 09:25

Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi henter ut strømprisene fra den nord-europeiske strømbørsen : https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/ALL1/Monthly/?view=table på lik linje som alle leverandører og vi har dessverre ingen innvirkning eller mulighet for å endre disse. Dersom du ønsker å undersøke om vi kan bistå med optimalisering av din avtale så kan du kontakte oss direkte. Vi er avhengig av å motta direkte henvendelser for å endre avtaler, men vi har flere forskjellige og vi bistår gjerne med en gjennomgang. Kontakt oss gjerne på telefon 21 49 49 49.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Båndopptagelse

Omtale av  Sigrid

Pass på de spør om du kan ta det opp på bånd og de er dyre! Presser folk i telefonen fordi om man sier man vil se avtale først. Jeg sendte svar nei nei på sms og fikk sms Fra et annet nummer !

Svar fra Fortum
17.10.2023 09:59

Hei Sigrid! Det er leit å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Det er viktig for oss at våre brukere er inneforstått med vilkår og betingelser for avtale, og generelt hva slags avtale ol som er gjeldende ved oppstart. Vi tar opp samtaler for å innhente, samt dokumentere, aksept, i tilfelle situasjoner som dette oppstår. Vi har også 14 dager angrerett, som man også kan benytte seg av om man ikke er fornøyd. Det er derfor trist å høre at din opplevelse motsier dette, men kontakt oss gjerne direkte, slik at vi kan ta en nærmere titt på dette og bistå deg. Du kan også reservere ditt telefonnummer gjennom våre nettsider om du ikke ønsker å bli kontaktet igjen av oss. Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Vi hjelper deg gjerne via din foretrukne kanal! Vennlig hilsen Fortum

Lureri

Omtale av  Victoria

Jeg byttet til fortum for min lille sidebedrift med lovnader om billige priser hvis jeg bandt meg i et år. Dette er rett og slett lureri! Jeg har aldri hatt så dyr strøm før i hele mitt liv, dette er det dårligste pg falskeste strømselskapet jeg har vært borti. De burde skamme seg! Lyver til småbedrifter for å loppe de for det lille de har. Jeg er sjokkert

Dyre avtaler

Omtale av  Linda

Dyrt og mye ekstra man betaler for. Skal bytte til en annen leverandør. Ringer og forsøker å få deg til å bytte til dyrere avtaler.

Svar fra Fortum
10.10.2023 11:10

Hei, Det er veldig leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Vi setter pris på din tilbakemelding og vi takker for at du melder ifra til oss. Ta gjerne kontakt med oss på https://strom.fortum.no/kundeservice så skal vi hjelpe deg så godt vi kan! Ønsker deg en fin dag videre Mvh, Fortum Strøm

Feilaktig informasjon

Omtale av  Kent

Useriøst strømpriser som er tilbakeslag for kunden når første regningen ankommer

Svar fra Fortum
02.10.2023 14:14

Når du har en spotprisavtale har du direkte innkjøpspris fra kraftbørsen Nord Pool. Prisen du ender opp med på fakturaen er spotpris basert på ditt forbruk opp mot Nord Pools timesverdier, tillagt mva. Nord Pool viser prisen uten mva. Forbruket summeres før det deles på totalt antall KWh slik at du får din gjennomsnittspris som én linje på fakturaen. Prisen du ender på er med andre ord avhengig av når på døgnet strømmen blir brukt. Har du flere spørsmål angående ditt forbruk kan du kontakte oss direkte på chat, telefon eller epost. Mvh, Fortum Strøm

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Fortum, tidligere gjennom OBOS-avtale

Omtale av  Mona

Gode erfaringer, men nå har OBOS sagt opp avtalen med Fortum, derfor ønsker jeg å bytte. Nå har OBOS ny avtale med ELEKT, bør jeg bytte? Ishavskraft har tilbud på "Strømavtale for pensjonister".

Svar fra Fortum
03.10.2023 12:34

Hei Mona! Det stemmer at OBOS medlemsavtale hos oss har blitt avviklet. For brukere som har hatt prisgaranti tilhørende avtalen vil man forholde seg videre til samme avtalevilkår og pris ut garantiperioden. Ingen av våre avtaler, verken nye eller eldre, har bindingstid el, så du står naturligvis fritt til å endre din avtale og leverandør som du selv ønsker. Kontakt oss gjerne direkte dersom du ønsker en gjennomgang av din nåværende avtale, samt potensiell optimalisering. Vi kan nåes direkte via tlf; 21494949 og epost; [email protected], samt via chat på nettsiden vår. Vi bistår deg gjerne gjennom din foretrukne kanal! Vennlig hilsen Fortum

Evige oppringninger

Omtale av  Anonym

Blir stadig oppringt av disse, med ulikt nummer hver gang. Første gangene de ringte fikk de det til å virke som om det var nødvendig for meg å inngå denne strømavtalen, og ble pushet ganske sterkt til å akseptere strømavtalen da jeg har startet opp ENK. Sa tydelig i fra at jeg ikke var interessert, men dette hadde de vanskelig for å akseptere.

Svar fra Fortum
27.09.2023 12:56

Hei, Det er veldig leit å høre at du har mottatt flere uønskede opprigninger fra oss. Dersom du ikke ønsker å bli kontaktet av oss kan du reservere telefonnummeret ditt via denne linken: https://strom.fortum.no/reservasjon. Det kan ta opp til 30 dager før endringen er registrert, men vi håper du ikke mottar mer uønsket kommunikasjon fra oss. Bare å kontakte oss om du har flere spørsmål. Ønsker deg en fin dag videre Mvh, Fortum Strøm

Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR